Inlägg från: mandie |Visa alla inlägg
  • mandie

Träningsnördar - här samlas vi!

Får man vara med här?? Har tränat i hela mitt liv i stort sett. Bollsporter som yngre, gympapass, boxpass osv sen. På senare år har dock tre graviditeter påverkat min kropp och en akut op gjorde mig väldigt sjuk och även deprimerad förra sommaren. Då gick jag upp massor, ett tag var jag riktigt rund! Trivdes såklart inte alls men insåg att den enda som kan göra nåt åt det är jag själv. 10 kg var målet att gå ner, började min viktresa i feb/mars. Nu är jag 8,5 kg minus! Friskis är mitt andra hem och jag håller mest till i gymet. Löptränar ett par mil i veckan och styrketränar en del däremellan :) Mår som en prinsessa när jag får träna som jag behöver, annars visar det minsann sig i humöret! :) Skulle vara kul om man fick vara med, få lite tips/råd å dela erfarenheter :)

• mandie

Måste bara fråga om någon vet vad som är en ok tid på 5 km löpning? (tjejer) Alltså bara för att man ska kunna få en liten hint om hur det ligger till med kondisen.

• mandie

Tack för svaret :) Jag sprang ett 5 km lopp här i vår lilla stad igår nämligen och landade då på lite drygt 27 min. Verkar vara en ok tid då ju. Siktar på 25 till nästa år då ;)

• mandie

Fattig student skrev 2011-07-09 22:11:29 följande:
    Du kan nå det innan 1 månad i och med att du springer redan 5 km på 27 minuter.

Vill gääärna förbättra min tid på 5 km under semestern! Ska nämligen springa ännu ett lopp i malmö i slutet av augusti. Har hört att intervallträning ska vara det bästa sättet att kapa tid på löpningen?!

Igår var vi ute och käkade. Mår som man förtjänar idag och längtar redan efter kvällens löprunda! Men instämmer med Mileas mamma  tung kost är inte alltid så samarbetsvillig dagen efter..

• mandie

Shit vad utebliven träning kostar på mitt humör. Maken fick akut rycka in och jobba extra ikväll/natt och min tid till träning fick strykas. Ensam hemma med yngsta dottern som redan somnat när maken fick sticka. Haha övervägde en stund att lyfta över henne i vagnen för en snabb promenad åtminstone, men förnuftet fick råda så jag avstod :) Men nu känner jag mig galet rastlös och tråkig :/

Funderar på hur jag ska göra på den kommande semestern. Vännerna vi ska åka med tjatar om att jag minsann får lämna löparskorna hemma, det är ju seeemester. Men jag  lovar ingen vill ha med mig att göra om jag ska avstå från träning i en hel vecka! :P

• mandie

Alltså jag hinner verligen inte heller med träningen i den utsträckningen jag önskar och behöver för att må bra. Jobbar som f-n nu in i det sista innan semestern ÄNTLIGEN drar igåg nästa vecka.

Sen har jag världens i-landsproblem... Ska anmäla mig till iformloppet i augusti. Ska man välja 5 km och satsa på att slå sin bästa tid, eller ska man våga testa milen? Jag har sprungit en mil förr men aldrig i samband med ett lopp.

• mandie

Instämmer i att sommartiderna på gymmet e pissiga rent ut sagt! Idag blev det iaf ett gympapass sen direkt in i gymmet och 5 km löpning på bandet samt lite styrka på det :) den urladdningen behövde jag verkligen efter den senaste veckans krux med att få ihop jobb, familj och träning. Snart semester å massa tid för träning ;)

• mandie

Längesen jag kikade in, tur jag är mer aktiv på gymet än här ;) Har precis kommit hem efter ett grymt cirkelgym-pass. Jisses jag är fullkomligt slut, men jag älskar den träningsformen just därför :) Försöker just nu lägga upp veckans träning och inser att jag måste träna imorgonkväll för att få in så många pass som jag önskar. Så vad väljer man för träningsform dagen efter en rejäl genomkörare? Jag skulle vilja köra cirkelgym igen men det är kanske inte så klokt? Dagens i-landsproblem ;)

• mandie

Keso, jaa vilket bra tips på mellis. Hade jag glömt bort, jag tycker ju det e kanongott! Tränat måndag, onsdag och idag den här veckan :) Skulle behöva imorgon ocså eftersom jag sen inte kan på lördag. Men hur ofta bör man lägga in vilodag egentligen? Tre dagar i rad med träning e det ok?

Förövrigt är jag lite less på att jag helt tappat min löpträning, jag som älskade att springa är nu helt off. Fast det viktiga är väl att man tränar öht?!

• mandie

Låter som rejält med träning missKaos :) Jag försöker träna 4-5 ggr i veckan. Beroende på mitt jobb så infaller träningsdagarna olika och oftast funkar det med två dagar träning följt av en dag med vila. Denna veckan gör det inte det utan för att få till mina tänkta pass så behöver jag träna imorgon igen :) Varierar träningen ordentligt jag också. Styrka och kondition försöker jag blanda under veckan så att inte passen kommer dagarna efter varandra.

Fy vad trist tessou med ditt blodtryck. Jag ligger också väldigt lågt och kan få rejäla blodtrycksfall men det brukar vara i samband med att jag reser mig häftigt eller så. Blir snurrig och svimfärdig :/ men det får ju över ganska omgående och kommer bara i korta perioder. Ditt verkar ju hålla i sig. Vad sa läkaren då? Fanns det nåt att göra enligt honom?

• mandie

Hänger på. Skrev nog nåt här för typ 100 år sen men sen blev det inget mer. Räknar mig till träningsnörd japp ;) Har appen traininggoal och snittade 4,2 pass i veckan förra året, tänker inte va sämre i år :D Tränar det mesta. Löpning, indoorwalking, spinning och just nu tycker jag styrketräning är förbaskat inspirerande.
    Vårt gym har äntligen fått nya öppettider så jag är ganska nyss hemkommen från ett alldeles för sent pass, men vad gör man när det liksom spritter i hela kroppen :P

• mandie

Semestrar i Sälen och det blir en hel massa skidåkning! Älskar att åka utför och njuter såå av dagarna i backen. Men visst det blir ju rätt mycket gott att äta också ;)

• mandie

Vilodag idag. Nästan lite jobbigt, men återhämtning är ju nödvändigt :) Nu behöver jag er hjäääälp!!
    Jag har blivit tillfrågad om att bli hälsoinspiratör på mitt jobb, ett uppdrag jag gärna vill ha. Jag har lite tankar på ett par saker jag kan hitta på men behöver tips på mer. Vi är ca 20 anställda i väldigt varierande åldrar och alltifrån riktiga soffpotatisar till träningsfreaks. Någon med egen erfarenhet av uppdraget eller någon som sitter på bra tips?

• mandie

Igår blev det kombinerat pass gym/spinning och idag en powerwalk. Jag måste dock lära mig äta bättre om helgerna. Gick lös på lördagsgodiset igår och jäklar det fanns ingen hejd :/

• mandie

k girl: har åxå funderat på att testa pt online med Olga. Det som fått mig tveka är just det att jag förmodligen fått sluta med mina älskade cardiopass. För mig måste träningen vara lustfylld! Håll oss gärna uppdaterade om hur det går :)

• mandie

Grattis Tessou! Hoppas allt gick bra.
    Här laddas det för ett pass på gymet. Köpte nya skor som belöning till mig själv igår och visst är det extra kul att träna i nya skor eller kläder :D

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!