Tonx skrev 2011-06-19 22:21:39 följande:
Frukosten är jätteviktig säger jag. Har du ingen aptit på morgonen eller är du bara morgontrött? (Jag är astrött på morgonen)
Gör en smoothie! Använd ditt proteinpulver och bären, men tillsätt lite turkisk yoghurt. Kanel är gott till yoghurt tycker jag.
Om du vill ha lite sting så släng i lite ingefära, men bara lite. Det höjer smaken och är uppiggande.
Jag äter alltid samma frukost; Havregrynsgröt med bär, kanel och mjölk och 1-2 ägg. Det går snabbt, är nyttigt och mättande. Äggen kan du koka och spara i kylskåp några dagar.
2 ägg, jovars. Det klagar jag inte på. Mättande och bra med protein där.
Funkar såvida du inte tränat strax innan.
Kycklingfilé med sallad. Här börjar det roliga.
Vad är sallad? Isbergssallad, tomat & gurka är inte en godkänd sallad.
Jag gör sallad på: Rucola & spenat, avocado, paprika, tomat, sugar snaps, någon löksort, fetaost, groddar och färska kryddor och blandar det i kallpressad rapsolja.
Råkostsallad på rotfrukter är bra.
En sallad på kokta grönsaker?
Selleri är en riktig vitamin och mineralbomb!
Sen skulle jag vilja ha lite bulgur t.ex till kycklingen och salladen.
Banan och en näve nötter. Nötterna är bra, men om du byter ut bananen mot lite kesella så står du dig längre och blodsockernivån håller sig jämn.
Återigen, en sallad.
Middagstipset från mig idag:
Tina några laxfiléer, strö grovt salt i botten på en ugnsform och lägg på fisken.
Stek i ugn på 170 grader.
Gör sallad enligt mitt första exempel men tillsätt bönor. Varma eller kalla.
Ta en burk creme fraische och pressa i några vitlöksklyftor = sås.
Enkel middag!
Tänk på att alltid fylla på extra vid träning. Det ultimata är att fylla på med något litet direkt efter träning och sedan inte vänta mer än nån timme innan du intar en riktig måltid.
Salladsbordet på jobbet består av isbergssallad, gurka och momat. Men idag piffa jag ipp den med keso och pesto. Till det en burk tonfisk.
När jag är hemma ser min sallad ungefär ut som den du tipsade om. Mycket godare och nyttigare
Vad smakar kesella? Ska hoppa över bananen då och knapra några nötter. Vilka är bäst?
Och tack igen..