• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 23:13:15 följande:
    Det här blir ju bara bättre och bättre.  Nu är det bara att göra jobbet också. Ska bara vänta ut min förkylning så är jag igång som en kollibri sen.
    Ja, positivt tänkande! Då är halva jobbet utfört liksom!
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 23:17:15 följande:
    Ja, positivt tänkande! Då är halva jobbet utfört liksom!
    Så slipper man lyfta hantlarna så långt...
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-07-16 20:40:05 följande:
    Naaaj, min kvälls-powerwalk uteblir . 2 ungar som inte vill sova så det blir till att stanna hemma och kämpa med dem istället. Jag tar mig ut imorgon (hoppas jag innerligt).
    En ny dag innebär ju altid nya tag och tur är ju det Glad
  • ETSS

Godmorgon alla, nya och gamla Glad
    Tror det lutar åt styrketräning och jag funderar på att ta hela kroppen och inte dela. Det blir träningsledigt, troligen två hela dagar, så jag tror det kan vara bäst med en ordentlig genomkörare. Dessutom fundrar jag på att öka antalet repetitioner men jag ver inte om jag ska våga det ikväll då jag ska ta allt?

• godisgrisen

God morgon

Laddar med kaffe för nu ska jag ut på en powerwalk i solen

Får passa på att ta morgonpromenader före frukost nu på semestern, för när jag jobbar hinner jag inte (om jag inte går i halv 6-tiden på mogonen då....)

Tränade hela kroppen igår, så idag blir det ingen styrka.

Vad är bäst, träna helkropp eller dela upp i över-underkropp?

Visst ska man vila den muskeln man tränat i 48tim va? så imorgon kan jag träna igen..

• ETSS
    godisgrisen skrev 2011-07-17 08:49:27 följande:
    God morgon

Laddar med kaffe för nu ska jag ut på en powerwalk i solen

Får passa på att ta morgonpromenader före frukost nu på semestern, för när jag jobbar hinner jag inte (om jag inte går i halv 6-tiden på mogonen då....)

Tränade hela kroppen igår, så idag blir det ingen styrka.

Vad är bäst, träna helkropp eller dela upp i över-underkropp?

Visst ska man vila den muskeln man tränat i 48tim va? så imorgon kan jag träna igen..
    Godmorgon, så härligt att vara ute i solen Glad
    Helkropp eller över under/över är lite olika beroende på vem du frågar, kanske mest en fråga om hur mycket tid man kan vara på gymet?
    Yes, vila 48 timmar om du kör helkropp, eller i alla fall samma muskelgrupper, sen är det bara att tuta och köra Glad
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-17 08:58:04 följande:
    Etss: jag kör 3 set med maximalt med reps i varje set :)
    Samma här men jag har kört 10 *3, funderar på att öka till 12*3, tror inte att jag kan öka vikterna än. Hur mycket är maximalt?
  • Tullemi

Jag kör alltid 12x3 men jag är ganska så klen och kör med lätta vikter. Jag är starkare i benen än i överkroppen, axlar och bröst är jag extra klen i men jag är på G där mä.

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-07-17 09:19:44 följande:
    Jag kör alltid 12x3 men jag är ganska så klen och kör med lätta vikter. Jag är starkare i benen än i överkroppen, axlar och bröst är jag extra klen i men jag är på G där mä.
    Det låter som vi är ganska lika, själv väger jag 55 kg på mina 167 cm och har ju då inte tränat på gym särskilt länge. Är starkare i benen jag med, så om jag kör 5-10kg på överkroppen, kör jag 15 -30kg på benen.
    Skönt att vara på G i träning i alla fall Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!