• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-07-20 19:56:18 följande:
    Kräks Hemma från ett yoga-pass med en instruktör som nog är asylsökande direkt ifrån helvetet! Jag har tränat mycket yoga genom åren och har aldrig tidigare haft en instruktör som gått direkt på svåra och djupa positioner. Det brukar vara: "Nu gör vi så här... och du som vill utmana lite mer gör så här... och du som är riktigt avancerad kan prova det här." Idag var det mer: "Gör så här... bli nu inte ledsen om du inte kan, det kommer så småningom." Vilket ledde till att flera övningar blev halvdana och att jag emellanåt gav upp och bara ställde mig i hundens position och väntade in. Trist! På lördag är det samma instruktör. Vet inte om jag ska avboka eller om jag ska prata med henne innan passet och be henne vara lite mjukare. Obestämd 

Cyklade hem från träningen och fick mat av sonen när jag kom hem! Hjärta Så nu, efter en dusch och en god middag, mår jag bättre i själen! Är sugen på ett glas rosé med is. Kanske går och hämtar ett. Om jag kommer upp ur fåtöljen. Drömmer
    Om jag hade varit instruktör hade jag uppskattat feedback. Hellre det än att en dag märka att ingen kommer till mina pass längre.
  • Jennnyn

Befinner mig just nu på en "sittcykel" på gymmet och håller på att värma upp! Snart väntar ett ben och magpass

• godisgrisen
    Fattig student skrev 2011-07-20 20:19:04 följande:
    Torkad frukt är gott, speciellt dadlar. Mums!

Förresten, skål! Skål
    Och så önskar jag dig en trevlig semester!
    ätit en hel påse dadlar och en nästan en halv med katrinplommon......mår inge vidare just nu,Kräks hoppas verkligen det löser sig (bokstavligt talat...)

Det är ju sååå gott med torkad frukt!! som godis Och läser man på sockerhalten så är det godis....men några fibrer och vitaminer iblandat i...

Skål på er också Skål
  • godisgrisen
    Jennnyn skrev 2011-07-20 20:31:18 följande:
    Befinner mig just nu på en "sittcykel" på gymmet och håller på att värma upp! Snart väntar ett ben och magpass
    bra jobbat
  • Amazina
    Annika i Gbg skrev 2011-07-20 19:56:18 följande:
    Kräks Hemma från ett yoga-pass med en instruktör som nog är asylsökande direkt ifrån helvetet! Jag har tränat mycket yoga genom åren och har aldrig tidigare haft en instruktör som gått direkt på svåra och djupa positioner. Det brukar vara: "Nu gör vi så här... och du som vill utmana lite mer gör så här... och du som är riktigt avancerad kan prova det här." Idag var det mer: "Gör så här... bli nu inte ledsen om du inte kan, det kommer så småningom." Vilket ledde till att flera övningar blev halvdana och att jag emellanåt gav upp och bara ställde mig i hundens position och väntade in. Trist! På lördag är det samma instruktör. Vet inte om jag ska avboka eller om jag ska prata med henne innan passet och be henne vara lite mjukare. Obestämd 

Cyklade hem från träningen och fick mat av sonen när jag kom hem! Hjärta Så nu, efter en dusch och en god middag, mår jag bättre i själen! Är sugen på ett glas rosé med is. Kanske går och hämtar ett. Om jag kommer upp ur fåtöljen. Drömmer
    Annika- Jag har aldrig någonsin testat yoga och vet inte så mycket om det... Hur funkar det? Hur ser ett pass ut från uppvärmning till slut? Jag funderar på att testa det men vet inte om det är det jag söker... Jag tränar ganska mycket för tillfället, både kondition och styrka, och upplever att jag ibland är rätt stel (troligen pga för lite stretching), framför allt i ryggen. Jag har två små busungar hemma och bär dem även rätt mycket. Tyvärr alltid på höger arm/höft, vilket gör att rygg, axlar och armar är starkare på ena sidan än andra Och det kan göra att jag blir lite sned och får ont i ryggen efteråt. Blir man rörlig/vig/smidig av yoga eller är det mer statiska styrkeövningar? Någon som har annat att tipsa om?
    (Som du märker vet jag inte så mycket om just yoga, hoppas du kan hjälpa mig)
  • Amazina
    godisgrisen skrev 2011-07-20 22:00:22 följande:
    ätit en hel påse dadlar och en nästan en halv med katrinplommon......mår inge vidare just nu,Kräks hoppas verkligen det löser sig (bokstavligt talat...)

Det är ju sååå gott med torkad frukt!! som godis Och läser man på sockerhalten så är det godis....men några fibrer och vitaminer iblandat i...

Skål på er också Skål
    Köp laxoberaldroppar (starkare) eller lactulos (svagare) på apoteket och kombinera i värsta fall med microlax/clysma. Det finns även tabletter man kan ta på kvällen, så sätter det igång på morgonen, minns dock ej vad de heter... Då slipper du fruktfrossandet och kalorierna

(Nej- jag har själv inga massiva förstoppningsproblem för tillfället, utan är spec.sjuksköterska, därav min expertkunskap ang "stopp i avloppet"   )
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-20 20:15:56 följande:
    Jag tror det beror på att Sverige vill ha rimliga löner. Annars hade nog företaget gått i konkurs, men det är en annan tråd det.

Däremot har Apoteket i Sthlm öppet dygnet runt. Jag vet inte hur det ser ut i resterande Sverige, tyvärr.

Aja...

Hur går det med att få ihop träning och egenföretagande då?
    Jag har än så länge inte stött på något som går ihop med egenföretagande. Får skaffa gymkort om ett tag (vänta på och se om jag får en ny lägenhet först) sen ska jag se om gym och egenföretagande går ihop.

Många klagar ju på att de bara har tid att gå till gymmet när det är fullt av folk, så där borde jag ju faktiskt ha ett bättre utgångsläge. Jag har ju sovmorgon varje dag liksom.
  • Jennnyn

Var lite snabb med att posta....

Idag blev det utfallssteg, både framåt och med vikter i händerna samt stillastående med stepbräda till hjälp. Övergick sedan till att köra maskiner och då blev det bencurl, benpress, benspark, vadpress samt höftpress utåt sidorna. Avslutade med mage och då började jag med abcoaster (en maskin där man sitter på knä och drar sig snett uppåt via en skena åt vardera håll. Den tränar de snea magmusklerna). Sedan blev det vanliga crunches i crunchesmaskin och avslutningsvis crunches på pilatesboll. Hade tänkt köra plankan också, men då var jag helt död i magen så jag gav upp tanken

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!