• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Amazina skrev 2011-07-21 13:12:47 följande:
    Igår blev det ett step n´tone pass. Det var skoj som lite omväxling! Skönt med styrka! Ikväll blir det spinning igen! Jag har nu (efter Annikas tips och lite sunt förnuft) insett att jag måste ställa om min träning... Jag kör för tillfället ganska enformigt med löpning och spinning och ibland lite styrka och that´s it... I fortsättningen ska jag köra:
    2 spinningpass/vecka 1-2 löppass/vecka 1 body pump/vecka 1 steppass el liknande/vecka 2 smidighetspass i veckan. Tänk REJÄL stretch/yoga el liknande. Vissa grejer kan man ju köra på samma dag. Det är alltid skönt med en vilodag i veckan, även om det är på träningen jag anser mig få mest avkoppling om jag ska vara helt ärlig!

Idag har jag bakat! Jag kan verkligen tipsa om matmuffins! Jättebra picknickmat/mellanmål eller att ha i frysen till hungriga barn. Jag har gjort matmuffins på majsgryn(polenta)/vetemjöl och antingen soltorkade tomater/fetaost eller bacon/lök/getost/tomat som fyllning. De sistnämnda blev godast! Man kan ju även göra med pizzasmak eller ost/skinka... Det finns massor med recept på nätet. Förutom matmuffins blev det även kockostoppar men de är det hänglås på för min del. Maken blev dock skitglad!
    Måste medge att jag längtar till hösten här, då kommer gymet i gång och erbjuder lite olika träningspass, det fins mycket kul man kan göra!
    Tycker att träning är en bra avledare, det är som meditation, man tömmer tankarna och får lite fokus.
    Ska kolla nätet, det lät riktigt gott det där Glad
  • Jennnyn

Fattig student skrev 2011-07-21 11:41:07 följande:
    Abcoaster vill jag testa! Lät annars som ett tufft träningspass.
    Abcoaster är kanon! Tycker jag absolut att du ska testa om du får möjlighet Vi har ett helt rum anpassat för endast mage och rygg, så där finns en massa roliga maskiner att variera sig med om man inte bara vill göra funktionella övningar.

För er som inte vet hur en abcoaster ser ut slänger jag upp en bild

• Jennnyn

Idag är jag lite i valet och kvalet hur jag ska göra med träningen. Jag kör ju min styrketräning i en tre-split och har nu under tre dagar kört igenom kroppen.

Frågan är om jag ska vila helt, eller köra kondition endast idag, eller om jag ska börja om på nästa omgång av splitten. Kör jag igång idag har ju axlar/biceps/triceps fått tre dagars återhämtning, så då borde det ju inte vara några problem...

i-landsproblem på hög nivå

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-07-21 14:23:33 följande:
    Idag är jag lite i valet och kvalet hur jag ska göra med träningen. Jag kör ju min styrketräning i en tre-split och har nu under tre dagar kört igenom kroppen.

Frågan är om jag ska vila helt, eller köra kondition endast idag, eller om jag ska börja om på nästa omgång av splitten. Kör jag igång idag har ju axlar/biceps/triceps fått tre dagars återhämtning, så då borde det ju inte vara några problem...

i-landsproblem på hög nivå
    Ibland är det gott att ha bara i-landsproblem Skrattande
    Om du har fint väder funkar det ju ute. Har varit ute själv, kändes riktigt härligt, men längtar ändå till gymet, just nu känns det som en riktigt rolig träningsform!
  • Amazina
    Jennnyn skrev 2011-07-21 14:19:15 följande:
    Abcoaster är kanon! Tycker jag absolut att du ska testa om du får möjlighet Vi har ett helt rum anpassat för endast mage och rygg, så där finns en massa roliga maskiner att variera sig med om man inte bara vill göra funktionella övningar.

För er som inte vet hur en abcoaster ser ut slänger jag upp en bild
    He??? Aldrig sett förr!!
  • godisgrisen
    Amazina skrev 2011-07-20 22:25:22 följande:
    Köp laxoberaldroppar (starkare) eller lactulos (svagare) på apoteket och kombinera i värsta fall med microlax/clysma. Det finns även tabletter man kan ta på kvällen, så sätter det igång på morgonen, minns dock ej vad de heter... Då slipper du fruktfrossandet och kalorierna

(Nej- jag har själv inga massiva förstoppningsproblem för tillfället, utan är spec.sjuksköterska, därav min expertkunskap ang "stopp i avloppet"   )
    tack Ska prova det nästa gång, känns lite bättre nu men inte helt bra ännu......men snart så är jag på G igen
  • godisgrisen

orkar inte med någon träning idag, då jag har fixat i trädgården hela dagen....vardagsmotion på hög nivå

Imorgon blir det styrka överkropp+plankan igen  och förmodligen en promenad också....

• Jennnyn
    Amazina skrev 2011-07-21 14:42:24 följande:
    He??? Aldrig sett förr!!
    Den är grym! Tar verkligen i hela magmuskulaturen och det är bra att man kommer åt de sneda musklerna också! Jag brukar köra 30 reps åt varje sida och 30 raka reps.
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-07-21 14:29:41 följande:
    Ibland är det gott att ha bara i-landsproblem Skrattande
    Om du har fint väder funkar det ju ute. Har varit ute själv, kändes riktigt härligt, men längtar ändå till gymet, just nu känns det som en riktigt rolig träningsform!
    Hade vädret varit bra hade jag mer än gärna tagit en långpromenad eller kört någon form av utomhusträning. Tyvärr är det halv storm här nere i söder och envist duggregn dessutom.... Det blir nog gymmet iallafall. Får se om jag kör ett rent konditionspass eller om det blir styrka.

Jag är inte så mycket för konditionsträning, för jag tycker det är trist många gånger. Dock brukar jag passa på att köra när det är någon bra serie på tv som man kan kolla på under tiden. Vi har tv-skärm på displayen på varje löpband och cykel! Dessutom kan man koppla in sin iphone eller ipod till skärmen, så då kan man facebooka och kolla FL samtidigt om man vill
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-07-21 16:58:00 följande:
    Hade vädret varit bra hade jag mer än gärna tagit en långpromenad eller kört någon form av utomhusträning. Tyvärr är det halv storm här nere i söder och envist duggregn dessutom.... Det blir nog gymmet iallafall. Får se om jag kör ett rent konditionspass eller om det blir styrka.

Jag är inte så mycket för konditionsträning, för jag tycker det är trist många gånger. Dock brukar jag passa på att köra när det är någon bra serie på tv som man kan kolla på under tiden. Vi har tv-skärm på displayen på varje löpband och cykel! Dessutom kan man koppla in sin iphone eller ipod till skärmen, så då kan man facebooka och kolla FL samtidigt om man vill
    Ojj, är Avis Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!