• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    Jennie med ie skrev 2011-07-22 14:46:17 följande:
    Tjena! På väg hem från Bohuslän är jag... Och veckan, eller de 5 dagarna, har varit hyfsad för att vara en bortrest semestervecka Två styrkepass på bryggan med hantlarna, ett för överkropp och ett ben+mage. Två powerwalks. Och två morgonpromenader. Godkänt får jag ändå tycka....
    Duktig du är! Själv är jag dålig på att träna när jag är iväg på semester, men denna gång ska jag jäklar försöka klämma in träning också!
  • Jennnyn

Idag blir det träningsvila för min del, för nu ikväll ska jag hjälpa en kompis att flytta. Det är ju visserligen lite träning det med, med allt bärande 

Har dödens träningsvärk i framsidan av låren, efter onsdagens ben-pass. Det är nog utfallsstegen med vikter som är boven i dramat!

• ETSS
    godisgrisen skrev 2011-07-22 17:55:46 följande:
    valslides ser också effektiva ut:

www.mammafitness.se/se/shop-346380

är man snål så kan man använda en filt eller liknande Tänkte testa nästa gång jag tränar: kolla videon i mitten:

blogg.mama.nu/olgas-blogg/category/magtraning.../
    Fast det bidde inga redskap, jag hamnade på antikvariat och köpte hem några tunga volymer i stället för pengarna, det blev träning att dra hem dem i alla fall Glad
  • ETSS

Alxelparti och skuldror : Riktigt snygga.
    Armar : På väg att bli.
    Ben :Skymtar tillstymmelsen till muskler där förut inga fanns.
    Mage : Mycket jobb kvar.

Men ändå, på mindre än två veckor på gym Glad

• godisgrisen
    ETSS skrev 2011-07-22 19:45:16 följande:
    Alxelparti och skuldror : Riktigt snygga.
    Armar : På väg att bli.
    Ben :Skymtar tillstymmelsen till muskler där förut inga fanns.
    Mage : Mycket jobb kvar.

Men ändå, på mindre än två veckor på gym Glad
    bra jobbat
  • ETSS
    godisgrisen skrev 2011-07-22 20:37:50 följande:
    bra jobbat
    Tack Glad
  • Gryndrömmen

Nyss hemkommen från ett 70 min långt styrketräningspass som kändes superbra :) så peppad inför 55 min tuff spinning imorgon :)

• Jennie med ie

Nu får jag ta igen den träning jag missat under veckan Även om jag som sagt varit ganska flitig ändå. Gymet ska få ett besök imorgon och det måste bli mitt på dagen eftersom vi är bortbjudna på kvällen. Kanske HIIT på crosstrainern? Och så styrkan då... det får bli bröst + nåt till. För bröstmusklerna fick en rätt slö semester eftersom träbänken jag tänkt använda som gräningsbänk inte kändes säker. Den vinglade och knakade lite för mycket

• godisgrisen
    Gryndrömmen skrev 2011-07-22 20:42:34 följande:
    Nyss hemkommen från ett 70 min långt styrketräningspass som kändes superbra :) så peppad inför 55 min tuff spinning imorgon :)
    superbra
  • godisgrisen
    Jennie med ie skrev 2011-07-22 20:47:42 följande:
    Nu får jag ta igen den träning jag missat under veckan Även om jag som sagt varit ganska flitig ändå. Gymet ska få ett besök imorgon och det måste bli mitt på dagen eftersom vi är bortbjudna på kvällen. Kanske HIIT på crosstrainern? Och så styrkan då... det får bli bröst + nåt till. För bröstmusklerna fick en rätt slö semester eftersom träbänken jag tänkt använda som gräningsbänk inte kändes säker. Den vinglade och knakade lite för mycket
    Tycker du skött dig riktigt bra! Men ändå skönt att snabbt komma tillbaka i rutinen

Själv ska jag få till ett pass armar/axlar/rygg + plankan imorgon....skulle gjort det idag, men hade verkligen ingen motivation.....men imorgon SKA det bli av.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!