• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    TomMon skrev 2011-07-23 18:27:00 följande:
    Idag blev det 3.5 km löpning i ösregn, ganska skönt faktiskt! Men... 14 grader och regn i slutet av juli?! :(
    Du har gjort det bra Glad Men du bor inte där jag bor Solig
  • Tullemi

Yey, jag kom iväg ut nu på kvällskvisten (OCH jag slapp lägga barnen ). Jag hade bara tänkt mig en PW eftersom jag mådde lite mysko imorse, men jag kunde inte hålla mig från att galoppera iväg . Sen när jag kom hem så gjorde jag några övningar: plankan i olika varianter, utfall (gud så jobbigt) och även några arm/axelövningar med Exetube. GÖTT!! GÖTT!!!

Milea 080217 Lucas 100202
  • godisgrisen

Starkt jobbat allihopa

Nu är det lördagsmys, middagen blev korv m pommes.....nåja måste få äta gott ibland också. (pommesen var iaf värmda utan oja i ugn)

• crimson

Jag gillar träningsbloggar, är det någon av er som bloggar?

• Amazina
    crimson skrev 2011-07-23 21:36:01 följande:
    Jag gillar träningsbloggar, är det någon av er som bloggar?
    Ja, men bara då och då, bara på funbeat.se, och bara för medlemmar... Där finns dock hur mycket som helst att läsa! Folk som springer ultramaraton, folk med de mest OTROLIGA träningsprestationer.
  • crimson
    Amazina skrev 2011-07-23 21:47:45 följande:
    Ja, men bara då och då, bara på funbeat.se, och bara för medlemmar... Där finns dock hur mycket som helst att läsa! Folk som springer ultramaraton, folk med de mest OTROLIGA träningsprestationer.
    jag e med på funbeat, fast jag reggar bara träning där, har inte ens utforskat deras andra funktioner. Vad heter du på funbeat?
  • Amazina
    crimson skrev 2011-07-23 21:54:25 följande:
    jag e med på funbeat, fast jag reggar bara träning där, har inte ens utforskat deras andra funktioner. Vad heter du på funbeat?
    Har inboxat dig...
  • Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-07-19 20:20:27 följande:
    Att successivt ändra sina ovanor kanske vore något för dig? Att inte förbjuda. T.ex låt dig själv äta godis varje dag, men istället för 20 stycken får det bli 6 stycken, osv.
    Du kan ju också byta ut godiset mot annat gott t.ex. bär med keso och honung, chokladmose 80 % choklad (hur fasiken stavar man det?) med hallon, sockerkaka med sötningsmedel, banansmoothie med honung, yoghurtglass etc.
    Googla på nyttiga efterrätter. Finns grymt mycket gott! Men då måste man ju orka baka det också.
    Ja, man vet ju allt det där, men det verkar som att någon behöver påminna en. Nu ska jag försöka "plippa" ihop ett nytt kostplan och försöka hålla mig till det.

Jag vet inte vad jag skrev tidigare, men det blir morgonpromenad varje dag och ibland en sväng på kvällen. Jag tränar mellan 4-5 styrkepass i veckan har jag nu räknat ut och antar att jag måste lägga in mer "svettiga" cardiopass istället...

Tack för tipsen ang. godis... det räcker oftast med något pytte pytte..Skrattande
  • Jennnyn

Ikväll var jag i vanlig ordning i stort sätt ensam på gymmet. Inte så många andra som går och tränar kl 21 en lördagskväll Däremot tycker jag det är skönt att just träna på kvällen.

Idag körde jag igenom ryggen och avslutade med biceps. Det kändes härligt att få ta ut sig!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!