• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-24 17:56:00 följande:
    3 km på 30 minuter = 6 km/h = lägre hastighet än jag med mina korta ben har när jag powerwalkar. Så visst låter det skumt...
    Jamenvisst. Jävla skitmaskin.

Hur ska jag nu veta om jag förbättrar mina resultat?

Idag fick jag ju gå på ren känsla.
  • Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-24 17:59:05 följande:
    Jamenvisst. Jävla skitmaskin.

Hur ska jag nu veta om jag förbättrar mina resultat?

Idag fick jag ju gå på ren känsla.
    När jag tar en PW i kuperad terräng i skogen så går jag 3km på ca 28 minuter så jo, det är nog nåt fel på maskinen Obestämd
    Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-24 17:55:06 följande:
    Vi avlivade vår katt pga ålderdom. Han kunde inte hålla tätt och orkade inget. Han började bli mager och pälsen började bli ful. Veterinären rådde oss att avliva honom och det gjorde vi. Saknar honom även idag då han var mer som en i familjen än ett djur, men jag ångrar inte detta beslut.
    Min är inte gammal och sjuk, men togs alltför tidigt av den förra ägaren från sin mamma. Han har inga medicinska fel, han är kastrerad och trots Feliway och uppmärksamhet från matte så tilltar hans kisseri överallt och det går inte att springa och torka golv hela tiden. Det känns som det kuktar överallt. Sen blir han alltmer aggressiv så det är nog bäst. Men roligt är det likväl inte
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-24 18:10:22 följande:
    När jag tar en PW i kuperad terräng i skogen så går jag 3km på ca 28 minuter så jo, det är nog nåt fel på maskinen Obestämd
    Skit alltså. I-landsproblem på högnivå, men för en träningsnörd som mig som raserar hela mitt liv. Skämtåsido. Men irriterad blir man.
    Skönt att höra att det inte stämmer iaf, började undra om man hade så pass dålig kondition.
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-24 19:32:34 följande:
    Min är inte gammal och sjuk, men togs alltför tidigt av den förra ägaren från sin mamma. Han har inga medicinska fel, han är kastrerad och trots Feliway och uppmärksamhet från matte så tilltar hans kisseri överallt och det går inte att springa och torka golv hela tiden. Det känns som det kuktar överallt. Sen blir han alltmer aggressiv så det är nog bäst. Men roligt är det likväl inte
    Nej, det kan jag förstå. Hoppas det löser sig till det bästa. Solig
  • Paradigm

Sådär, nu har man kört rond 2.

Rond 1 bestod av:

30 minuters löpning (Troligvis 5 km eller mer, som sagt, skitmaskin). 20 x 4 armhävningar. Plankan x 3. Rygg 200, men utfört på två olika sätt. 100 vardera. Plankan vardera sida x 1. Situps 200, men utfört på två olika sätt, 100 vardera. Övning för ben och rumpa 50 x 2. Sittande stolen (Heter den så?). Triceps 15 x 3. Rond 2 bestod av: 15 minuters cardio (Skiter i och nämna sträcka då min maskin är urusel). Plankan på pilatesboll (Fruktansvärt jobbig!). Benpress. Situps på bänk. Biceps och triceps, fria vikter, 5 kg. Någon övning för rumpa och ben, pilatesboll.
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-07-24 20:32:28 följande:
    Sådär, nu har man kört rond 2.

Rond 1 bestod av:
    30 minuters löpning (Troligvis 5 km eller mer, som sagt, skitmaskin). 20 x 4 armhävningar. Plankan x 3. Rygg 200, men utfört på två olika sätt. 100 vardera. Plankan vardera sida x 1. Situps 200, men utfört på två olika sätt, 100 vardera. Övning för ben och rumpa 50 x 2. Sittande stolen (Heter den så?). Triceps 15 x 3. Rond 2 bestod av: 15 minuters cardio (Skiter i och nämna sträcka då min maskin är urusel). Plankan på pilatesboll (Fruktansvärt jobbig!). Benpress. Situps på bänk. Biceps och triceps, fria vikter, 5 kg. Någon övning för rumpa och ben, pilatesboll.
    *trött*

Sittande stolen?
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-24 20:33:24 följande:
    *trött*

Sittande stolen?
    Jag vet inte om den heter så ärligt talat. Haha. Men man sitter likt en stol mot en vägg.
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-07-24 20:40:50 följande:
    Jag vet inte om den heter så ärligt talat. Haha. Men man sitter likt en stol mot en vägg.
    Aha, den tortyrgrejen... Jo den heter nog nåt med stol i alla fall.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!