• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Evenstar
    Jennnyn skrev 2011-07-25 21:19:13 följande:
    Jag brukar också köra på Pure Whey, men har inte testat jordgubb. Däremot både choklad och vanilj, vilka är goda båda två. Kanske dags att testa jordgubb?
    Ja det tycker jag :) Jag har svårt för både choklad och vanilj i pulverform så jag har inte vågat testa. ;)

Jag blandar mitt med både lättmjölk och vatten - tycker det ger godast smak.
  • Paradigm
    Matsina skrev 2011-07-25 20:34:24 följande:
    God kväll! Fick syn på denna tråden och tänkte att här kanske jag kan få hjälp. Jag är en skild två barns mamma som tänkte sattsa på att gå ner i vikt. har ca 15-20 kg i övervikt. Vill lägga om min kost och börja träna, tänkte simma och gå på bandet till att börja med. Tyvärr kan jag bara träna 2 veckor av 4 eftersom de inte finns barnvakt till mina barn på gymet då dom är för små. 
    Tänkte kolla om det är någon av er som har tips på hur jag ska träna och äta?

Tack för hjälpen 
    Vad gillar du för mat?

Jag tycker att det är viktigt att äta den mat man gillar för att det ska bli hållbart i längden.

Jag skulle fokusera mycket på konditionsträning, dvs satsa på crosstrainer, springa, powerwalk, simma.

Kom ihåg att kosten kommer före träningen om du är ute efter resultat.
  • Tullemi
    Jennnyn skrev 2011-07-25 21:19:13 följande:
    Jag brukar också köra på Pure Whey, men har inte testat jordgubb. Däremot både choklad och vanilj, vilka är goda båda två. Kanske dags att testa jordgubb?
    Skulle detta pulver funka som måltidsersättning? En gång/dag?
    Milea 080217 Lucas 100202
  • hellekis
    Tullemi skrev 2011-07-25 21:44:10 följande:
    jag tycker proteinpulver snarare är bra mellanmål.. alltså inte så man byter frukost/lunch eller middag med det :)
  • Evenstar
    Tullemi skrev 2011-07-25 21:44:10 följande:
    Inte som ersättning utan efter träning eller i kombination med något annat. Men är det för att undvika skit på ex badhus/lekland så kan man ju ta en drink där och sen äta nåt när man kommer hem och lättare kan välja själv.
  • Evenstar
    Matsina skrev 2011-07-25 20:34:24 följande:
    God kväll! Fick syn på denna tråden och tänkte att här kanske jag kan få hjälp. Jag är en skild två barns mamma som tänkte sattsa på att gå ner i vikt. har ca 15-20 kg i övervikt. Vill lägga om min kost och börja träna, tänkte simma och gå på bandet till att börja med. Tyvärr kan jag bara träna 2 veckor av 4 eftersom de inte finns barnvakt till mina barn på gymet då dom är för små. 
    Tänkte kolla om det är någon av er som har tips på hur jag ska träna och äta?

Tack för hjälpen 
    Jag håller helt med Favete, ät det du gillar men ta mindre portioner. Välj dina tillfällen då du äter "skräp" - fråga dig om du verkligen vill ha det här just nu, oftast äter man av vana.

Kosten utger ca 80% och träningen 20%. Satsa på bra kombinerad träning när du är barnfri och när du har barnen kanske du kan satsa på promenader och ev nåt hemmapass med egen kroppsvikt.
  • Matsina
    Fattig student skrev 2011-07-25 21:39:57 följande:
    Vad gillar du för mat?

Jag tycker att det är viktigt att äta den mat man gillar för att det ska bli hållbart i längden.

Jag skulle fokusera mycket på konditionsträning, dvs satsa på crosstrainer, springa, powerwalk, simma.

Kom ihåg att kosten kommer före träningen om du är ute efter resultat.
    Gillar ganska så mycket mat, men mitt problem är nog att jag älskar kolhydrater =( bröd kakor potatis sås... Ja mycket man kanske borde undvika.  Sen  har jag problem med att äta tillräckligt mycket och på rätt tidpunkt. ibland glömer ja frukosten och kommer på mig flera timmar senare. ibland äter ja frukost och sen inget mer förens på kvällen.
    Är de okej om man äter frukost lunch middag kvällsmat och två mellanmål? Kan man äta keso ägg yogurt frukt till mellis? 
    Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
  • Tullemi
    Matsina skrev 2011-07-25 22:10:57 följande:
    Gillar ganska så mycket mat, men mitt problem är nog att jag älskar kolhydrater =( bröd kakor potatis sås... Ja mycket man kanske borde undvika.  Sen  har jag problem med att äta tillräckligt mycket och på rätt tidpunkt. ibland glömer ja frukosten och kommer på mig flera timmar senare. ibland äter ja frukost och sen inget mer förens på kvällen.
    Är de okej om man äter frukost lunch middag kvällsmat och två mellanmål? Kan man äta keso ägg yogurt frukt till mellis? 
    Ta isf naturell yoghurt.
  • elinson

hej kanske någon i denna tråd kan ge mig lite svar. Jag klättrar och bouldrar och älskar det verkligen. För mig är det den ultimata träningsformen. Nu är jag gravid och det är många som rynkar på näsan och menar att jag inte borde klättra under graviditeten (är i vecka 14 nu).

Nu är ju klättring en sak då sitter jag säkrad i selen, bouldring kan det bli en del fall men efter jag gått i i grav. mer kontrollerade fall och ned på en crashpad.

Någon som har några tankar om detta?

• Tullemi
    elinson skrev 2011-07-26 10:31:10 följande:
    hej kanske någon i denna tråd kan ge mig lite svar. Jag klättrar och bouldrar och älskar det verkligen. För mig är det den ultimata träningsformen. Nu är jag gravid och det är många som rynkar på näsan och menar att jag inte borde klättra under graviditeten (är i vecka 14 nu).

Nu är ju klättring en sak då sitter jag säkrad i selen, bouldring kan det bli en del fall men efter jag gått i i grav. mer kontrollerade fall och ned på en crashpad.

Någon som har några tankar om detta?
    Nu tror jag inte att nån i tråden sysslar med dessa sporter men det onekligen som en mindre bra sport att utföra under graviditet (rent spontant och en ren amatöråsikt).
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!