• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Gryndrömmen

PT-timmen idag var tuff men det kändes bra, så skönt med personer man kan föra en dialog med som man kan göra med min pt. Min förra körde över mig totalt!

♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 00:29:51 följande:
    PT-timmen idag var tuff men det kändes bra, så skönt med personer man kan föra en dialog med som man kan göra med min pt. Min förra körde över mig totalt!
    Härligt med PT. Funderar också på  att anlita en pt som får se över mig litegrann då och då. Hur ofta tränar du med din?
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-07-27 23:20:12 följande:
    Jag efterlyser min ork. Jag har vilja motivation plus att jag känner mig pigg. Men så fort jag ska jogga...kroppen känns trött och seg som efter en festkväll. Blaha! Hur kan det bli så här då?
    Värmen i kombination med för lite vätska kan göra att man känner sig så som du beskriver. Tänk på att man svettas mer i denna värme och behöver alltså även dricka mer än vanligt. Drick vatten både innan, under och efter träning. Du kan även testa att stoppa i dig något energirikt precis innan träning, som en "energi-bar" eller en frukt för att "väcka" kroppen lite
  • Tullemi

Tack för alla svar. Jag tycker att jag varit duktig med vattnet, men kanske ska se över det ändå. Sen maten... Tja det kan bli lite sisådär när man sätter sig själv sist. Jag menar att det är fullt upp med att se till ungarna och ibland äter man på stående fot, nåt lätt - inte dålig mat men ev inte tillräckligt i mängd och sammansättning.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Evenstar

Morning!

Gah - vaknade och var så säker på att jag druckit alkohol! Drömde nämligen att jag partajat i flera dagar. Huga!

Jag började ju i måndags med Defluffiation - mitt makabra ord på avgiftning efter semestern. ;)

3 veckor utan alkohol, utan skräp odyl.
    Det går kanonbra men så drömde jag att jag totalt skitit i mina vita veckor inatt och druckit massa vin. Konstigt hur hjärnan fungerar!

Idag har jag massa småpill att göra, ska försöka få nån kontinutet på matlistor - den här veckan har funkat kanon, handla lite, hänga tvätt, börja göra lite nya pass inför höstterminen och sen ikväll ska jag testa ett nytt pass CX30 och efter det köra ben - om benen tillåter vill säga. Benjäklarna är fortfarande ömma och imorn är det en vecka sen jag körde. Däremot har jag träningsvärk både i triceps och magen - i magen brukar jag väääldigt sällan få träningsvärk.

Min hangup nu är färska körsbär på lösvikt. Otroligt söta och goda - och just nu superbilliga på ICA.

Middag idag blir kyckling i apelsinsås med ingefära, spenatsallad.

• Gryndrömmen
    Jennnyn skrev 2011-07-28 00:53:25 följande:
    Härligt med PT. Funderar också på  att anlita en pt som får se över mig litegrann då och då. Hur ofta tränar du med din?
    Det är perfekt med pt, utan honom så hade jag nog aldrig varit där jag är idag Jag tränar väldigt sporadiskt med min pt, jag har 10 timmar att använda under ett år och jag har tre kvar av dem tills i dec. Använde väldigt många i början för att lära mig känna musklerna osv. Känns skönt att ha tre kvar tills höstrusksomotivation kanske kommer
    Om någon frågar mig om jag tycker de ska skaffa pt så svarar jag att det får man själv känna efter men jag tror absolut att alla har behåll av en pt på många olika sätt.
  • Tullemi
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 08:50:52 följande:
    Det är perfekt med pt, utan honom så hade jag nog aldrig varit där jag är idag Jag tränar väldigt sporadiskt med min pt, jag har 10 timmar att använda under ett år och jag har tre kvar av dem tills i dec. Använde väldigt många i början för att lära mig känna musklerna osv. Känns skönt att ha tre kvar tills höstrusksomotivation kanske kommer
    Om någon frågar mig om jag tycker de ska skaffa pt så svarar jag att det får man själv känna efter men jag tror absolut att alla har behåll av en pt på många olika sätt.
    Jag har också en PT som jag hittills träffat 2 ggr och det är väl snart dags för en tredje gång. Synd bara att det är lite dyrt, men jag har fått bra hjälp med att strukturera upp min träning. Mycket info skaffar jag dock på egen hand (denna tråd, tränarvänner eller nätet).
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Amazina

Defluffiation låter sunt!
    Min "riktiga" semester börjar imorgon. Har redan varit iväg en vecka men det var utan semesterdagar. Min erfarenhet är att semeserresorna riskerar att bli ganska osunda. Kass och även för mycket mat från frukost till kvällsmat, alldeles för mycket alkohol (dricker mycket sällan till vardags) och alldeles för lite sport!! Det är ju det som är problemet när man åker runt till en massa folk och hälsar på, någon annan lagar maten (gärna rätt festligt och gräddigt och gott, för att de tror att det är det man vill ha, gärna kompletterat med vin och dessert) och även om man bara tar lite så får man i sig nästan dubbelt så många kalorier som man hade önskat och då är man fortfarande knappt mätt.
    Morgondagens packningslista innehåller dock grejer som ska bryta det mönstret. Jag tror jag har goda förutsättningar att komma hem i bättre form än när jag åker och det känns fint! Hela träningsväskan ska med. Löparskor, löparkläder, spinningskor, spinningkläder, pulsklocka med band och laddare, vattenflaska, liten handduk och träningsnecessären. Målet är att köra varannan dag och det måste jag ju bara klara med alla med alla obegränsade möjligheter till barnpassning!! Jag ska uppdatera ang hur det går!!

• ETSS

Hej på er Glad Kommer att vara borta från datorn i några dager men efterlyser träningslänkar. Den här tråden brukar ju "åka iväg" några sidor på en dag, så om ni vill får ni gärna inboxa mig om ni har tips på bra sidor Glad

• Gryndrömmen
    Tullemi skrev 2011-07-28 08:59:09 följande:
    Jag har också en PT som jag hittills träffat 2 ggr och det är väl snart dags för en tredje gång. Synd bara att det är lite dyrt, men jag har fått bra hjälp med att strukturera upp min träning. Mycket info skaffar jag dock på egen hand (denna tråd, tränarvänner eller nätet).
    Jag är med i ett livsstilsprogram som jag betalar 6000 kr för på ett år och där ingår de 10 pt-timmarna, så jag är nöjd med priset eftersom jag får så mycket annat oxå. Men har kollat på min pt´s hemsida och det är dyrt att anlita honom.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!