• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-07-28 22:56:42 följande:
    Idag åt jag middag hemma hos mamma och hon äter kolhydratsfattig mat, hon också. Det blev nötfärsbiffar med blomkålsris. Det är ett bra tips för att ersätta vanligt ris. Man river helt enkelt blomkål fint på rivjärnet och lägger i kokande vatten någon minut. Konsistensen blir ungefär som ris, men det blir jäkligt mycket godare!

Har skrivit det tidigare i tråden, men för er nytillkomna skriver jag igen  
    Bra tips, kanske ska man våga sig på blomkål igen... har aldrig varit en riktig favorit (sist jag testade var nog för 11 år sedan) :)

Morgonpromenad ute i ett kvalmigt Sverige. 55 minuter. Frukosten bestod av två knäckemackor, en halv tomat, ett stekt ägg. Och känner mig hyfsat mätt. Lite för lite protein för att vara frukost för min del.

Känner redan träningsvärk i ryggen. Så då vet jag att jag gjorde bra ifrån mig!

Önskar alla en bra "kämpar-dag"!

Äpple
  • Paradigm
    Evenstar skrev 2011-07-28 20:08:14 följande:
    Gah hur ska jag göra?

allt blev senare än jag tänkt. Hade tänkt gå på ett CX30 18.30 men allt blev av nån konstig anledning sent. haha.

Nu har jag tre alternativ. Eller 4 - dvs ingen träning.

alt 1. Köra ben och sen gå en powerwalk efteråt
    alt 2, Köra ben och sen köra mitt IW 40 pass efteråt
    alt 3. Powerwalk

Hilfe plixx?
    Vad blev det?

• Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-07-28 14:47:27 följande:
    Sådär.... det blev ett hårt pass rygg istället, 65 minuter för att vara exakt. Jag tror att jag tränade lite väl hårt för har mått riktigt illa i ca 1,5 timme nu! Har ändå ätit och druckit ordentligt. Jag vet inte om det kan bero på "Celcius" som jag tar före träningen och att jag då presterar lite bättre än vanligt.

Har tränat breda/smala latsdag, upp mot 50 kg.
    Sittande rodd upp till 50 kg
    Hantelrodd upp till 27,5 kg
    Ryggresning upp till 15 kg extra
    Sedan körde jag även rygg i kabelmaskin, svårt att förklara, 40 kg på vardera "arm"....

Lunchen bestod av kycklingsallad och en grov macka...

Kom hem och tog en näve jordnötter och ska snart trycka i mig lite vatten!

Killevippen!
    Äpple
    Oj, illamående 1,5 timme efter träning!
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-07-29 11:25:44 följande:
    Bra tips, kanske ska man våga sig på blomkål igen... har aldrig varit en riktig favorit (sist jag testade var nog för 11 år sedan) :)

Morgonpromenad ute i ett kvalmigt Sverige. 55 minuter. Frukosten bestod av två knäckemackor, en halv tomat, ett stekt ägg. Och känner mig hyfsat mätt. Lite för lite protein för att vara frukost för min del.

Känner redan träningsvärk i ryggen. Så då vet jag att jag gjorde bra ifrån mig!

Önskar alla en bra "kämpar-dag"!

Äpple
    Tack, åt lunch för en timme sedan så snart är det dags för ett träningspass för mig med. Sedan blir det nog ett dopp i poolen. =)
  • Jennie med ie

Igår joggade jag en runda, ungefär en halvtimme... mer blev det inte p g a tidsbrist. Men jag fick lite extra flyt i stegen eftersom jag precis innan ställt mig på vågen som visade minus 30 kg Ingen egentlig skillnad mot 29 egentligen men mentalt viktigt, trettio liksom...

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-29 13:22:36 följande:
    Igår joggade jag en runda, ungefär en halvtimme... mer blev det inte p g a tidsbrist. Men jag fick lite extra flyt i stegen eftersom jag precis innan ställt mig på vågen som visade minus 30 kg Ingen egentlig skillnad mot 29 egentligen men mentalt viktigt, trettio liksom...
    Stort grattis! Bra kämpat!! Solig
  • Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-29 13:27:26 följande:
    Stort grattis! Bra kämpat!! Solig
    Kan bara hålla med
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-29 13:23:07 följande:
    Fav: pooool, vad underbart
    Ja, det är härligt, lite lyx i vardagen...
  • Primrose

Hej, hej! Här är en träningsnörd till (nästan dubbelt så gammal som du TS ). Har tränat regelbundet på gym (3-7gg/vecka) sedan 1992! Jag är även utbildad inom träning och jobbade med det, gruppträning, gym och PT, i 7 år (fram t o m 2007), främst i London. Så gymmet har aldrig varit något "tvång" eller någon plåga.

Men ... just nu är jag nog inne i den värsta svackan någonsin. Min lilla kropp har ganska nyligen tagit en del "törnar" i form av bl a flera missfall och ett kejsarsnitt (fick min son för snart 3 år sedan), extrem trötthet, några inflammationer i leder, samt mycket jobbiga diskbråcks"utbrott". Så figuren är sig helt olik (väger c:a 10kilo över min normalvikt) och jag är inte mitt gamla tonade och lika starka jag, tyvärr. Jag slutar aldrig att träna, men har känt mig tvungen att dra ner på träningen den senaste tiden, bl a pga diskbråcket. Nu ska jag försöka trappa upp litet igen, och hoppas att jag inte stressar kroppen för mycket. Jag ÄLSKAR ju att träna!

Springa kan jag bara drömma om att göra. Promenerar gör jag jämt. Low impact, high intensity, (crosstrainer, stepper osv.) är det som gäller konditionsmässigt i gymmet. Styrketräning älskar jag - men måste vara extremt försiktig med val av övningar just nu. Jag är utbildad Pilatesinstruktör så det "tänket" har jag med mig i det mesta jag gör. Yoga är inte heller främmande, men det tar jag också det lugnt med just nu (förutom andningsövningar på spikmattan).

Just nu har jag gördel (som stöd för ryggen) och inlägg i skorna (från sjukgymnasten) och ska snart till ortoped för bedömning om operation av ryggen är aktuell. Snacka om att man känner sig annorlunda nu, jämfört med för en sådär 5 år sedan! Men, men ... man kan bygga upp sig igen, det tror jag på. Jag var, för övrigt, mer vältränad och trimmad när jag var 39 år än när jag var 24 år (rökte, mumsade, jobbade 50-60 timmar i veckan, tränade sparsamt även om jag var aktiv)!

Nu hänger jag på här - för litet småsnack, oss träningsnördar emellan.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!