• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennie med ie

Ingen träning igår. Och antagligen ingen idag. Jag har inte kunnat ha mina linser i på några dagar och fullkomligt hatar att träna med glasögon, de känns bara som ett hinder så jag struntar hellre i det. Men imorgonj lär jag kunna ha linserna en stund i alla fall, så jag siktar på att köra träning onsdag till söndag. Ett par av dagarna "bara" powerwalk eller cykelrunda, några av dagarna med mer intensitet + styrka.

• Evenstar

Min tanke var att jag skulle köra ben idag - MEN jag har fortfarande träningsvärk sen benpasset i fredags. Hugaliga!

Istället får jag byta dagar och köra rygg och biceps. Kanske nåt lite konditionsaktigt efteråt.

Vad ska ni äta idag?

• Jennnyn
    Evenstar skrev 2011-07-26 11:19:57 följande:
    Min tanke var att jag skulle köra ben idag - MEN jag har fortfarande träningsvärk sen benpasset i fredags. Hugaliga!

Istället får jag byta dagar och köra rygg och biceps. Kanske nåt lite konditionsaktigt efteråt.

Vad ska ni äta idag?
    Jag hade också grym träningsvärk efter mitt näst sista benpass, efter att ha kört utfallssteg med vikt-säck på ryggen! Tror nog att det brände i musklerna i tre dagar efteråt och gick över lagom till benpasset i förrgår. Men det fick jag konstigt nog ingen träningsvärk utav, trots att jag körde i stort sätt samma pass som gången innan.

Hur många splittar kör du? Vilka muskelgrupper?

Jag ska också köra rygg och biceps ikväll. Vad brukar du köra för övningar? Jag börjar oftast med latsdrag, ryggmaskin för större delen av ryggen, sittande rodd, hantelrodd. Sedan blir det sittande bicepscurls samt curl med curlstång för att avslutningsvis köra hypersträck för korsryggen.
  • Evenstar
    Jennnyn skrev 2011-07-26 14:15:31 följande:
    Jag hade också grym träningsvärk efter mitt näst sista benpass, efter att ha kört utfallssteg med vikt-säck på ryggen! Tror nog att det brände i musklerna i tre dagar efteråt och gick över lagom till benpasset i förrgår. Men det fick jag konstigt nog ingen träningsvärk utav, trots att jag körde i stort sätt samma pass som gången innan.

Hur många splittar kör du? Vilka muskelgrupper?

Jag ska också köra rygg och biceps ikväll. Vad brukar du köra för övningar? Jag börjar oftast med latsdrag, ryggmaskin för större delen av ryggen, sittande rodd, hantelrodd. Sedan blir det sittande bicepscurls samt curl med curlstång för att avslutningsvis köra hypersträck för korsryggen.
    Det beror på hur många pass jag instruerar per vecka, det blir minst 4, ibland 6.

Nu ligger fokus på tricpes, axlar och ben den här hösten. Körde fokus på rygg nu under våren och resultatet blev över förväntan.

så nu kör jag en tresplitt men med 2 pass triceps och axlar. Ben ett pass och bicpes, rygg ett pass. Så fyra pass styrka per vecka ungefär.

Jag kör ganska mycket basövningar, dips, pressar med stång och hantlar, knäböj, sumosquats, tricepspressar med hantlar, marklyft, hantelrodd. Kör väldigt få övningar i maskin men några i hiss.
    Mage kör jag med viktplatta och bosu.
  • ETSS

Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?

• Tullemi

ETTS: jag hakar på din fråga. Vill ha sådana armar också

F.ö en halvkass träningskväll. Löpbandet i 40 minuter och efter det orkade jag inte mkt mer än biceps/triceps, plankan och några utfall. Såå trött

Milea 080217 Lucas 100202
  • Evenstar

Jag har alltid kört tungt och färre repetitioner - jag är ganska muskulös men inte grotesk ;)

Jag tror inte på högreppare utan mer belastning och intensitet. :)
    Jag kör 3-4 set x ca 8 reps ibland bara 6 beroende på hur tungt det är.

• Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-26 18:47:40 följande:
    Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?
    Öka succesivt vikten och håll nere antalet repetitioner något, så skulle jag göra. Du får inte stora muskler sådär över en natt, promise
  • Evenstar
    Jennie med ie skrev 2011-07-26 19:41:29 följande:
    Öka succesivt vikten och håll nere antalet repetitioner något, så skulle jag göra. Du får inte stora muskler sådär över en natt, promise
    Nä det tar tiiiid att bygga muskler - jag har byggt i snart 8 år med lite barnafödande emellan. Och det är först nu som armarna är ordentligt muskulösa.
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-07-25 21:44:10 följande:
    Skulle detta pulver funka som måltidsersättning? En gång/dag?
    Jag säger nog som de andra som svarat, att det kanske inte är tillräckligt för att ersätta en måltid, men som mellanmål funkar det utmärkt! 

Jag brukar dricka smoothie med proteinpulver till frukost, eftersom jag har svårt att få i mig något på morgonen. Då blandar jag yoghurt (naturell eller med vaniljsmak) tillsammans med frysta bär och en skopa proteinpulver (vaniljsmak även på pulvret är godast). Detta kör jag i mixern. Riktigt smaskigt, smakar precis som milkshake. Du känner knappt skillnad!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!