• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MrsTM
    ETSS skrev 2011-07-21 09:48:52 följande:
    Inget stadium där jag bor, det är ett antal mil dit, men det ska nog lösas Glad
    Ganska säker på att de har en webshop. Glad
  • ETSS
    MrsTM skrev 2011-07-21 10:06:09 följande:
    Ganska säker på att de har en webshop. Glad
    Jo, fast det skulle vara kul att åka till våran "huvudstad" med, fast det är ju enkelt med webbshop Glad
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-21 00:01:35 följande:
    Favete linguis- Är det Jennifer Nicole Lee du har på din avatar? Den magen vill jag ha!
    Ja, inte är det jag i alla fall, men jag tycker att hon har en snygg vältränad kropp. Boobsen kanske är lite för mycket för min del.
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-20 23:23:06 följande:
    Var lite snabb med att posta....

Idag blev det utfallssteg, både framåt och med vikter i händerna samt stillastående med stepbräda till hjälp. Övergick sedan till att köra maskiner och då blev det bencurl, benpress, benspark, vadpress samt höftpress utåt sidorna. Avslutade med mage och då började jag med abcoaster (en maskin där man sitter på knä och drar sig snett uppåt via en skena åt vardera håll. Den tränar de snea magmusklerna). Sedan blev det vanliga crunches i crunchesmaskin och avslutningsvis crunches på pilatesboll. Hade tänkt köra plankan också, men då var jag helt död i magen så jag gav upp tanken
    Abcoaster vill jag testa! Lät annars som ett tufft träningspass.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-21 00:37:12 följande:
    Jag tänkte på sånna där före- och efterbilder. Jag funderar på att ta en före-bild på mig själv och sen leta bilder på andra att ha som låtsas-efter-bild. För att ha målet tydligt liksom.

Vad tror ni om den idén?
    Om det motiverar dig så kör på det! Glad
  • Paradigm

Igår blev det 20 minuters hillintervall (APJOBBIGT!)
    20 minuters cykling 10 km
    20 minuter magövningar (plankan, crunches etc)

Nu på morgonen innan frukost blev det lugn joggning 5 km, 30 minuter.
    Ikväll blir det förhoppningsvis träning då med, med fokus på styrka.

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-21 09:58:50 följande:
    Ut och powerwalka idag. Det känns så segt trots  vackert väder och jag behöver mer sparkar Glad
    Antar att du är ute nu i och med att du är offline, men bjuder på en spark för vänlighetens skull. *Spaaaaaaaaaaaaark*

• Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-21 00:01:35 följande:
    Favete linguis- Är det Jennifer Nicole Lee du har på din avatar? Den magen vill jag ha!
    Och ja, den magen vill jag också ha, men jag tror det är nästintill omöjligt för mig. Då måste jag ligga på en extremt disciplinerad kost i 2 månader. Det får helt enkelt duga med en platt mage med icke så definierade muskler.
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-21 11:50:39 följande:
    Antar att du är ute nu i och med att du är offline, men bjuder på en spark för vänlighetens skull. *Spaaaaaaaaaaaaark*

Tack Glad
    Är tillbaka nu och har överlevt Glad
  • Amazina

Igår blev det ett step n´tone pass. Det var skoj som lite omväxling! Skönt med styrka! Ikväll blir det spinning igen! Jag har nu (efter Annikas tips och lite sunt förnuft) insett att jag måste ställa om min träning... Jag kör för tillfället ganska enformigt med löpning och spinning och ibland lite styrka och that´s it... I fortsättningen ska jag köra:

2 spinningpass/vecka 1-2 löppass/vecka 1 body pump/vecka 1 steppass el liknande/vecka 2 smidighetspass i veckan. Tänk REJÄL stretch/yoga el liknande. Vissa grejer kan man ju köra på samma dag. Det är alltid skönt med en vilodag i veckan, även om det är på träningen jag anser mig få mest avkoppling om jag ska vara helt ärlig!

Idag har jag bakat! Jag kan verkligen tipsa om matmuffins! Jättebra picknickmat/mellanmål eller att ha i frysen till hungriga barn. Jag har gjort matmuffins på majsgryn(polenta)/vetemjöl och antingen soltorkade tomater/fetaost eller bacon/lök/getost/tomat som fyllning. De sistnämnda blev godast! Man kan ju även göra med pizzasmak eller ost/skinka... Det finns massor med recept på nätet. Förutom matmuffins blev det även kockostoppar men de är det hänglås på för min del. Maken blev dock skitglad!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!