• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Camilita

Hur många gånger ska man träna i veckan för att snabbt se resultat? Och vad ska man träna för att bli slank, inte bygga muskler?

• Jennnyn
    Camilita skrev 2011-07-21 17:20:23 följande:
    Hur många gånger ska man träna i veckan för att snabbt se resultat? Och vad ska man träna för att bli slank, inte bygga muskler?
    Jag skulle satsa på att träna två konditionspass och 1 - 2 styrkepass i veckan. Spinning, crosstrainer, roddmaskin och löpning är bra konditionsträning. Är du helt otränad kan du börja med 30 minuter och sedan öka på succesivt. Däremot är det väldigt viktigt med styrka också och om du inte är ute efter att bygga bulliga muskler tycker jag att du ska köra helkroppsstyrka med cirka 15 repetitioner i tre set, med lite lättare vikter. Det ska självklart kännas jobbigt att träna, men du behöver ju inte gå in för att maxa styrkan.

Sedan är ju kosten a och o! Man kan inte bara träna, utan måste även äta bra. Annars får man inga önskvärda resultat. Ät mycket proteiner, minska lite på kolhydraterna och byt ut snabba kolhydrater till fullkorn, dinkel o.s.v., ät ofta och regelbundet samt drick mycket vatten!
  • Paradigm

Nepp, det blev ingen träning ikväll för min del. Får nöja mig med morgonjoggningen. Jag har nämligen var och shoppat kläder till sonen och är sjukt trött. Märkte att samtliga kläder helt plötsligt var för korta. Han växte några centimeter under natten. Konstigt det där!

• ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-21 18:46:50 följande:
    Vad bor ETSS i för håla?
    Hon bor i byahåla nummer 1 långt upp i landet, men i morgon ska hon troligen till närmsta Stadium för att undersöka närmare om hon ska köpa maghjulet Glad
  • ETSS

Sen ska hon eventuellt träna på kvällen om hon hinner hem med bussen, lite pyssligt med lokaltrafik och annat men hon hoppas att det ska gå vägen Glad

• Jennnyn

Är på gymmet och Värmer upp satsar på styrka ikväll. Det är endast jag och en massa manliga biffar här wish me luck!

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-07-21 20:38:17 följande:
    Är på gymmet och Värmer upp satsar på styrka ikväll. Det är endast jag och en massa manliga biffar här wish me luck!
    Luck! Glad
  • Amazina

Hemkommen efter spinning. Underbart!!
    Jag har alltid sån frid i själen efter ett ordentligt träningspass! Är liksom nöjd från topp till tå!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!