Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag måste säga att denna tråd är toppen ! Jag har "smygläst" ett tag nu och här händer det verkligen grejer. Det är ingen aktivitet i de flesta träningstrådar...de startas och sen dör de ut, men inte denna Däremot har jag själv inte gjort några inlägg här (förrän nu) eftersom jag tycker att jag ligger på en lägre nivå än vad ni gör Tungan ute.
    Jag tränar ca 4-5 ggr/veckan om livet med barn och gubbens jobb flyter på, men oftast blir det bara 3 ggr . Och nu har jag, som vissa andra skrivit om, hamnat i nån orkeslös situation. Om det är vädret eller vad det kan vara...orkade inte fullfölja mitt pass igår. Fick bryta intervallträningen mitt i då kroppen var så trött (utan uppenbar anledning). Jag kommer att fortsätta hänga här med er för att få igång motivation och ork . Beställdeett par nya (och snygga) löparskor igår, kanske kan det hjälpa lite, haha

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

En matfråga: vad äter ni efter ett träningspass? Jag vet inte vad som är bäst att stoppa i sig direkt efter Obestämd

• Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-07 13:20:10 följande:
    Hm, banan brukar vara en bra att äta direkt efter träningen innan det är dags för lunch, middag.
    Ja jag brukade ta en banan, men jag ska ligga relativt lågt med mitt fruktintag en tid. Sen har jag läst i tråden att shakes brukar innehålla en hel del fusksocker och även det ska jag undvika, så det blir nåt "lätt proteinrikt" då
  • Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-07 13:28:02 följande:
    På en macka finncrisp...
    Finncrisp med avokado och lax kanske? Jag har aldrig gillat Keso, vilket är synd. Det verkar vara ett bra livsmedel, som passar till mycket. Men nä, usch...
  • Tullemi

Åh, idag gick det lite bättre . 40 minuters löp och sen ett gäng magövningar. Det kändes som om jag hade orkat springa längre, men jag var tokvarm så det satte stopp.

• Tullemi
    Amazina skrev 2011-07-07 20:46:52 följande:
    Ja, det var en liten parentes... M a o.. Anledningen till att jag började träna var för att gå ner i vikt och få kondis... Men nu är största fördelen att jag nollställer huvudet och får ro! Varför tränar ni?
    Kunde inte sagt det bättre. Exakt samma anledningar och i den ordningen.
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2011-07-07 21:09:56 följande:
    Kunde inte sagt det bättre. Exakt samma anledningar och i den ordningen.
    Jag får nog modifiera mitt svar en aning efter att jag varit riktigt ärlig mot mig själv. Jag behöver verkligen den egentid som gymmet ger mig. Efter en dag med två småttingar (12 timmar på raken innan maken kommer hem) så är det som medicin att få komma iväg på egen hand. Men...jag har även blivit ganska så fåfäng . Iom att man märker resultat så blir man taggad att verkligen komma i form. Sen har ju jag tyvärr åldern (37 år) liiite emot mig, plus två täta graviditeter (yngsta föddes för 17månader sen) men träningen fungerar även på en dinosaurie som mig, haha ;-D. Jag ska väl tillägga att jag aldrig tränat i mitt liv, jag började i nov -10.
  • Tullemi

Hur gör ni med ris/pasta/potatis? Själv äter jag ytterst sällan pasta och relativt sällan potatis. Det blir oftare Basmatiris eller bara grönsaker till köttet (eller fisk/fågel). Har jag gått på pastamyten? Eller kanske man ska säga  "kolhydratsmyten"....

• Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-08 15:53:12 följande:
    Jag äter inte pasta. Ris blir råris. Potatis äter jag sällan då jag inte gillar det så värst mycket. Annars blir det ju grovt bröd, men har inte ätit det på länge utan det har blivit finn crisp.
    Haha, ja jag har förstått att du gillar FinnCrisp
  • Tullemi
    OnMyWay skrev 2011-07-08 18:20:24 följande:
    äntligen rör sig vikten ner, - 3kg på 1,5v. Jag e överlycklig
    Bra jobbat!
    Själv handlade jag ett par byxor i strl 34 idag för första gången, sen tjugo års åldern . Fast idag syndar jag lite med micropop och en kanelbulle Rena rama festen här, hehe.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!