Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

Träningsnördar - här samlas vi!

Hello!

Får jag hoppa in här?
    Jag har precis börjat träna igen (styrketräna) efter att vi fått vårt fjärde barn  

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • cirkuspuman
    Jennie med ie skrev 2011-07-14 22:25:43 följande:
    Grattis till nytillskottet och välkommen hit!
    Tack så mycket
    Än så länge har jag bara varit tillbaka i gymmet 2 veckor men det känns så skönt att sakta med säkert bli mig själv igen

Är det någon här från södra sidan huvudstaden?

• cirkuspuman

Vad duktiga ni är tjejer

Jag tränade fyra pass förra veckan men har bara kommit iväg en gång denna vecka Tänkte träna idag på em men efter tre timmars sömn inatt (dotter med krupp) blir det nog en lugn em i soffan istället.  
    Jag hoppas på en bättre träningsveckan nästa vecka

Gryndrömmen skrev 2011-07-16 10:55:16 följande:
    Börjar känna mig förkyld :(
      Krya på dig!
    Shaun the sheep skrev 2011-07-16 09:31:20 följande:
    Tack för alla svar!

Det jag är lite tveksam till gällande crosstrainer är att de låter rätt högt, om man inte köper supermodellerna.. Och den som det gäller nu är inte en sån dyr, utan den kostade kanske 2000 ny. Jag vet inte, det är svårt. 
     Jag hade oxå valt crosstrainer  
    Jag har en sådan "billig" (kostade 2500.- för fyra år sedan) och den låter inte mer än en träningscykel. Förra veckan började den knaka lite men efter en uppsmörjning så låter den inte alls mycket. 
    Däremot provade jag min kompis orbitrek för något år sedan och den gillade jag inte alls samt att den låter myckert mera. 
  • cirkuspuman

På tal om proteinpulver Är det ngn som ammar?
    I vanliga fall dricker jag tre proteindrinkar om dagen men nu när jag ammar så får vår lilla kille ont i magen av drinkarna så det funkar inte alls.
    Lägger till mer protein till maten samt försöker få i mig mer proterin i mellanmålet direkt efter träning men kan det spela någon roll vilket pulver man köper måntro?!
    Jag har alltid köpt Star Nutrition men kanske ska prova ett annat märke?! Det är såklart inte livsviktigt egentligen men jag frågar ändå om någon har erfarenhet av samma "problem"?! 

• cirkuspuman

God morgon Solig

jisses vad ni skriver
    Ingen som hade några råd ang proteinpulver?!

Jag förstår precis vad ni menar med de "unga tuffa" killarna vi har några sådana oxå *s* 
    Jag har precis bytt gym från ett större till ett lite mindre och här är det verkligen skillnad må jag säga. mer gemytligt men man bli oxå mer utittad. Dock så har det lagt sig nu tycker jag...värst var det första gångerna innan man blev igenkänd å andra sidan så tittar jag lite xtra på de som är nya oxå så det blir väl lätt så när man står på löpbandet el crosstrainern

• cirkuspuman
    Fattig student skrev 2011-07-17 10:50:25 följande:
    Tyvärr har jag inga kunskaper ang proteinpulver. Ska börja med det nästa månad. Denna månad läggs hel del pengar på flyttning och nya möbler, så proteinpulvret får snällt vänta.

Men om du inte kan amma så kan du få bra med protein från mat såsom keso, kesella, ägg, mjölk, kyckling, fisk, kött, linser, böner...
    Oki det var en chansning att fråga, jag har en hel del aming framför mig så jag får helt enkelt vänta med pulvret tills den är klar
  • cirkuspuman
    Gryndrömmen skrev 2011-07-17 10:55:03 följande:
    Cirkuspuman: vet inget om proteinpulver i samband med amning :) men sen några månader tillbaka dricker jag proteinpulver och märker stor skillnad i ork och återhämtning :)
    Ja min kropp svarar oxå bra på pulver men nu får jag väl vänta lite till innan jag kan börja
  • cirkuspuman
    Tullemi skrev 2011-07-17 21:57:30 följande:
    Åh, tänk om man kunde träna när man ville...lyx Tungan ute. Nästan all min tid styrs av mina små barn, vilket visserligen är självvalt eftersom jag valt att få dem men ibland önskar man att det vore lite enklare att komma iväg.....
    Idag fick vi oväntat besök och då blev det fikabröd på bordet och jag var ju tvungen att ta TVÅ bitar, ojojoj.
    Precis samma sak här hur många kids har du?
    När jag jobbade så tränade jag alltid på gymmet vi har på jobbet tidigt på mornarna men nu när jag är mammaledig igen är det knepigt att hitta tid för träning. (jag tränar bäst på morgonen)
    Mitt mål är fyra pass per vecka, en tre-split samt en dag kondition men vi får se hur det går Innan denna mammaledighet tränade jag 5-6 pass per vecka och var nöjd både fysiskt och psykiskt med det, nu försöker jag tänka annorlunda och att det får ta lite tid att komma tillbaka men det är svårt. Man vill ju så mycket hela tiden  
    Jag hoppas att genom denna grupp få lite extra pepp att orka åka iväg på kvällarna
    Idag har jag iaf hunnit med ett ben, axlar och mage pass och i morgon tänkte jag testa spinning för första gången jag har bara provat bodypump och crosstraining när det kommer till passdelen men i morgon ska jag ge spinning en chans. 
  • cirkuspuman
    Tullemi skrev 2011-07-17 22:25:56 följande:
    Jag har två illbattingar: 3,5 år resp 1,5 år. Gymmet har dessutom pissiga sommartider, plus att jag har en man som jobbar mellan kl 06-17 månd-fred....prfffff.
    Jag känner igen det där men men...de blir stora snabbt och sedan är det fritt fram att träna när man vill
    Vi får försöka leva i nuet och göra det bästa av situationen, skönt att det finns någon mer i samma sits tycker jag *s* 
  • cirkuspuman

Det låter ju kul med spinning så vi får se i morgon vad jag tycker givetvis får jag ge det fler chanser om jag är tveksam.
    Pulsspinning finns inte på mitt gym tyvärr men jag har förstått att det är bra och eftersom jag brukar pulsträna på crosstrainern borde det vara optimalt för mig.

Favete: Vad skönt att kunna ha kidsen med dig På vårt gym finns ett litet rum med tv och ritbord där barnen kan hålla till men vår treåring och tremånaders är för små tyvärr. Dessutom bygger de om nu under sommaren och har stängt det rummet.
    När jag tränade på Sats hade de ju barnpassning vilket hade varit superbra nu dock så blev det för dyrt så jag bytte till ett mindre och mer prisvärt gym ist.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!