Inlägg från: Shaun the sheep |Visa alla inlägg
  • Shaun the sheep

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej allihop!

Jag har en fråga till er självutnämnda träningsnördar
    Det är så att jag började träna på gym för en vecka sen. Jag är lite småtjock i ärlighetens namn,
    och konditionen är lika med noll. Men jag kämpar på, jag vägrar mesa och pushar mig själv så att jag känner mig 100 % nöjd efter träningspassen. Problemet är då att jag har fått ont i benet,
    och jag vet inte om det beror på en skada eller träningsvärk. Jag har tränat både styrketräning och kondition,
    och sprungit på ett löpband. Det gör ont i vaden, och lite även på framsidan av benet. Det gör inte ont hela tiden,
    men när jag belastar benet eller det kommer ikläm eller hur jag ska säga. 

Vad tror ni, kan jag ta ett pass imorgon? =)          

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Shaun the sheep
    Birdie skrev 2011-07-13 17:20:02 följande:
    Vilken mysig tråd.
    Tänkte höra om ni hår några tips på träning man kan göra själv.
    Kommer dröja några månader innan jag kan börja på gym men vill liksom börja redan nu.
    Springa är något jag inte klarar av på grund av astma. Så vill gärna kunna träna till mig en smalare midja, några bra tips?

Du fick ju massa bra tips, men jag vill även slå ett slag för att träna med gummiband eller lättare vikter
    Min sambo har 2-kilos vikter som är för tunga för mig (än så länge, vill säga! ), så jag har helt enkelt tagit bort vikterna, och använder bara stången, den väger kanske ½ kg. 

Jag tänkte höra med er vad ni tror om en grej. Jag har länge funderat på att springa Iform-loppet, finns här någon mer i samma tankebanor? Jag har inte direkt provat löpning så mycket, bara lite grann men älskar det. Tror ni att det finns nån chans att jag kan klara ett 5 kilometerslopp? Eller borde jag ge upp direkt? Ser fram emot att höra vad ni har att säga     
  • Shaun the sheep

Fellow träningsnördar, nu behöver jag er hjälp igen!

Har en bekant som ska sälja alla sina träningsredskap. Hon frågade om jag var intresserad av crosstrainer eller motionscykel - vilket är bäst? Vilka är skillnaderna och vilka är era erfarenheter? Jag älskar ju cykling, men jag vill ändå höra om någon har provat båda och om ni har några andra åsikter :)

• Shaun the sheep

Tack för alla svar!

Det jag är lite tveksam till gällande crosstrainer är att de låter rätt högt, om man inte köper supermodellerna.. Och den som det gäller nu är inte en sån dyr, utan den kostade kanske 2000 ny. Jag vet inte, det är svårt. 

• Shaun the sheep
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:50:01 följande:

Du har barn också? Hur gammal/gamla? Själv är jag 37 år och fick Lucas för ca 17 månader sen och började träna ordentligt för ca 5 månader sen. Resultatet är än så länge bara följande. Megastora lovehandles *snyft*.
    Tycker du såg jättebra ut Hade jag sett ut sådär hade jag blivit religiös och tackat Gud dagligen! :) 
  • Shaun the sheep
    Tullemi skrev 2011-07-18 18:01:36 följande:
    Jag tror att jag ska ta ett foto en gång i månaden så att jag kan se en (ev) förändring. Jag har redan märkt att kroppen ändrats men det hade varit kul att ha bildbevis på det Att se flubber (magen) bli mindre, haha

Idag har jag köpt återhämtningsshake och även dryck att ha under träningen. Får se om det hjälper

En fråga bara: Hur mycket måste man träna för att kunna dricka återhämtningsshakes?
    Tränar man för lite så går man väl upp istället?  
  • Shaun the sheep

Hej igen allihop! Idag blev det ännu ett härligt gympass, känns så fantastiskt bra! Jag har dock lite funderingar på frukost. I dagsläget blir det oftast en eller två mackor och en kopp te eller kaffe. Å Jag funderar på två olika frukostar. 1. Havregrynsgröt med en halv mosad banan, fullkornsmacka/knäckemacka med nåt gott pålägg. 2. Smoothie på lågfettsyoghurt (fetare om jag ska träna), blåbär, banan, havregryn, hallon(?), samt en fullkornsmacka med pålägg. Vad tror ni, ska något läggas till eller tas bort? Är det en okej frukostmeny för viktnedgång? Tycker sånt här är så svårt..

• Shaun the sheep

Tack allihop för era utmärkta frukostförslag! Ska lägga till lite ägg

• Shaun the sheep

Gud vad ni skriver, jag hinner aldrig läsa ikapp!

Men jag har tänkt lite på en grej, jag hittade ett par 2-kiloshantlar här, men tyckte de vägde för mycket. Nu har jag tagit bort vikterna och kvar är själva stången som väger kanske ½ kg. Tycker ni jag mesar för mycket om jag använder bara stången ett tag? Provade i förrgår och har rejäl träningsvärk i biceps och triceps så nån skillnad måste det ju ha gjort. 
    Kanske ska tillägga att jag började träna på gym för bara en månad sen, och har inte kunnat gå så ofta pga semester och skada i foten. Det är bättre nu, men jag är ju fortfarande väldigt otränad. Jag tänkte ha hantlarna och crosstrainern här hemma som ett komplement de dagar jag inte kommer iväg   

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!