TvåTrollungar skrev 2012-04-04 10:08:34 följande:
Jag förstår inte riktigt resonemangen från er här inne! Ni som tycker att det är ok för flickor i 2-3 års ålder att använda bikini men de flesta är överens om att bikini i 68 inte är ok? Varför? Ni har redan talat om att bikini skall vara så oladdat och inte objektifiserat ( antar jag efter som ni väljer plagget till era små) men i och med att en baby i 68 inte skall ha de antar jag är för att det blir laddat? Ni har redan uttryckt att plagget är ett badplagg som vilket som helst men samtidigt resonerar ni så! Om det skulle vara oladdat så kan ju en baby bära plagget och både pojke som flicka? Men varför inte? Det är ju bara ett " badplagg". Ni som väljer bikini säger också att det är för att era döttrar vill se ut som er, var går gränsen? Får dom ha bh också? Bikini överdel och bh är ju till för samma ändamål!
Nu tillhlr jag de som anser att man inte skall ha barn med bar överkropp alls. Men för mig är inte bikini laddat, som jag skrev förut, så var det helt normalt att småflickor hade bikini på sig när jag var liten. Det var först efter topplessmodet under 80-talet som bikinin blev sexuellt laddat. Innan dess så var det nog inte en människa som funderade i dessa tankar innan.
Små barn skall ha t-shirts på sig på stranden eller motsvarande, något annat är vansinnigt.
Ett litet spädbarn skall endast ligga i skuggan