• Mollz

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Kan ni bara förklara för mig varför?
    Jag letar efter en enkel baddräkt till min snart tvååring, vilket verkar vara smått omöjligt om det inte ska vara en massa krusiduller på också, men däremot hittar jag en jäkla massa bikinis. Den minsta jag sett var i stl 68, men de flesta verkar vara från 86 och jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill klä sina små i sånt!

Snälla någon, kan ni få mig att fatta grejen?

• Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)
  • Fia lotta lus
    Snällspiken skrev 2011-07-04 23:37:59 följande:
    Jag köper bikini till dottern eftersom man har mycket större urval än om man "bara" köper en underdel (finns tyvärr inte så många såna varianter, har provat PoP och Katvig men dottern gillade dem inte). Sen kastar jag överdelen innan hon har fått syn på den. Annars skulle hon skrika och bråka eftersom hon inte fick ha den fina BH:n :) Hon är 3,5 år gammal och helt galet fixerad vid att klä sig tjejigt. Vi är inte alls överens hon och jag! Tycker bikinitrosor är bra för då har de så lite tyg som möjligt på kroppen och det anser jag är det skönaste för små barn. 
    BH har man väl störst nytta av om man är en sexuellt mogen kvinna med tung byst? Jag ser inte min 3,5-åring som en sexuellt mogen varelse, med andra ord skippar jag behå till henne under en lång tid framöver och låter henne vara "fri" från onödigt bjäffs på stranden.  
    Men om bara mogna kvinnor med tung byst bör ha överdelar skulle det ju drälla av toplesstjejer, damer och tanter på stranden Min man skulle vara mkt nöjd Nä, man har det för att det är fint. Det är fint när man är 0 och det är fint när man är 100.
  • Fia lotta lus
    straw2008 skrev 2011-07-05 12:35:17 följande:

Söööööööt!!!!!
    Vår 1,5 åring har en tvådelad bikini med aloha motiv, så söt att man dör!!

Varför skulle hon inte få ha det ?
  • sextiotalist
    Fia lotta lus skrev 2011-07-05 13:11:14 följande:
    Men om bara mogna kvinnor med tung byst bör ha överdelar skulle det ju drälla av toplesstjejer, damer och tanter på stranden Min man skulle vara mkt nöjd Nä, man har det för att det är fint. Det är fint när man är 0 och det är fint när man är 100.
    Håller med. Jag har alltid haft bikiniöverdel, även som liten tös på 60-talet och det är först den senare tiden man har lagt sexuella aspekter på att ha överdel.
    Jag tror det kan ha med toplessmodet (och inte ens då var jag utan överdelen), innan topless så hade man överdel, oavsett ålder, men efter topless så verkar denna överdel blivit mer sexualiserade.

För övrigt anser jag att inga små barn skall ha bar överkropp på en strand, det är deras hudar för känsliga för.
  • Triple Trouble

Jag köpte bikini till min dotter i ettårsåldetn, däremot använde jag bara underdelen, behövs ju liksom bara badbyxa.

• Triple Trouble

Ja och en uv tröja på överdelen då.

• viseversa
    straw2008 skrev 2011-07-05 12:35:17 följande:

Vår 1,5 åring har en tvådelad bikini med aloha motiv, så söt att man dör!!

Varför skulle hon inte få ha det ?
    Fult som fan. varför sdka hon ha bh menar du? hon har ju inga tuttar. Och har hon det borde du söka läkare för mans ka inte ha bröst som 2 åring!
  • ius lexis

vad är toppen till för? Den täcker ju inte överkroppen.....
    varför inte bara trosan?
    Har aldrig fattat det där med toppen...hade själv bikinitrosor tills jag var typ 10.

• sextiotalist
    viseversa skrev 2011-07-05 13:20:22 följande:
    Fult som fan. varför sdka hon ha bh menar du? hon har ju inga tuttar. Och har hon det borde du söka läkare för mans ka inte ha bröst som 2 åring!
    jag hade inte bröst när jag var 3 år, men det finns ett jättegulligt kort på från 60-talet när jag hade bikini. Som jag skrev innan, jag tror det hände något efter toplessmodet, då började man sexualisera överdelen, innan dess gjorde man itne det.
  • ius lexis
    Fia lotta lus skrev 2011-07-05 13:11:14 följande:
    ok. det svara ju på min fråga. För att barnet ska vara fint.Oskyldig
  • Adelaide84

Tycker det känns konstigt faktiskt. En Bikiniöverdel fyller ju en funktion?  Att dölja/stötta brösten på en kvinna?

Jag tycker inte alls att detär fult men det känns faktiskt väldigt konstigt att ett litet barn behöver en bikiniöverdel...

Skulle själv aldrig ta på min dotter det.

Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)