• Mollz

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Kan ni bara förklara för mig varför?
    Jag letar efter en enkel baddräkt till min snart tvååring, vilket verkar vara smått omöjligt om det inte ska vara en massa krusiduller på också, men däremot hittar jag en jäkla massa bikinis. Den minsta jag sett var i stl 68, men de flesta verkar vara från 86 och jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill klä sina små i sånt!

Snälla någon, kan ni få mig att fatta grejen?

• Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)
  • Mollz
    fostermamma skrev 2011-06-10 14:05:02 följande:
    Att ni ens reagerar över andra barns plagg på stranden? DET är för mig väldigt konstigt Viktigaste är väl att barnen ser ut att må bra och att de leker o har kul? Att tänka i dessa banor om att det skulle vara sexistiskt ger mig en varningsklocka Hur står det till i era samveten? Hur tänker ni ?
    Som sagt så ser jag inget "sexistiskt" i det, utan jag bara undrade varför man vill klä dem så, och nu har jag fått många svar på det. Jag kollar i huvudsak på kläderna i affärerna och iom att jag ville hitta en baddräkt till dottern så såg jag hur många bikinis det finns för småbarn. Men visst, jag kollar på vad barn kläs i annars också, men det är för att jag genuint tycker det är kul med barnkläder och är intresserad av hur andra klär sina.
  • Mollz

Och jag kan meddela att jag hittat en jättesöt gul baddräkt utan krusiduller till henne nu. Jag är nöjd, dottern är nöjd, alla är glada.

• April barn
    Lilaa skrev 2011-06-10 13:59:56 följande:
    Min dotter som är 7,5 är medveten om sin kropp och vill skyla sig när hon byter om. Hon har fått välja bikini själv detta år och jag ser inget fel med det. Ser henne inte som ett sexobjekt för det. Jag ser endast ett klädesplagg. Små barn som har bikini tycker jag är ok med. Hellre bikini än helt nakna som en del ungar är.
    Att ha bikini när man är 7,5 är väl inte konstigt ??
    Men när det finns til 6 månaders bebisar, jo det är konstigt!!
    Och vad är fel med att barn springer nakna på stranden? Anser du det vara eckligt eller?
    Vi föddes väl ändå inte med kläder....
  • Indianica
    Mollz skrev 2011-06-10 11:50:23 följande:
    Jag pratar inte om åttaåringar, jag pratar om småbarn. En åttaåring kan oavsett ha baddräkt.
    Ja, men du frågade om min dotter och hon är nu åtta år och väljer sina kläder själv. Hon började också få välja när hon var tre år, då blev det bikini och det beror på at jag bryr mig mer om att dottern trivs och känner sig fin och bekväm i sina strandplagg än vad någon förälder tycker. Tycker någon att en treåring i tankini ser löjligt ut, ja, då är det för mig ett mindre problem än vad det är fär barnet om jag ska pracka på mina egna bikinivärderingar, vilket är att trycka ned barnets egen vilja och smak. Om en treårig flicka inte vill ha nakna bröst för att likna mamma, för att särskilja sig ifrån pojkar på stranden eller skyla sig som många andra av kvinnokön på stranden för att det upplevs som behagligt att vara lik, det spelar ingen roll för mig. En strand är ingen sexuell plats för mig. Där badar man och för mig är det snarare bra med en bikinitopp, då det trots allt skyddar skinnet mer än ingenting alls.

Jag förstår inte alls varför bebisar ska ha sina känsliga rumpor stekandes av solen eller bröstkorgen med känsliga bröstvårtor helt blottad. Visst, de är kanske gulliga nakna, men är det så himla bra hälsomässigt att de är smånudister på stranden?
  • Mollz
    Indianica skrev 2011-06-10 16:29:05 följande:
    Ja, men du frågade om min dotter och hon är nu åtta år och väljer sina kläder själv. Hon började också få välja när hon var tre år, då blev det bikini och det beror på at jag bryr mig mer om att dottern trivs och känner sig fin och bekväm i sina strandplagg än vad någon förälder tycker. Tycker någon att en treåring i tankini ser löjligt ut, ja, då är det för mig ett mindre problem än vad det är fär barnet om jag ska pracka på mina egna bikinivärderingar, vilket är att trycka ned barnets egen vilja och smak. Om en treårig flicka inte vill ha nakna bröst för att likna mamma, för att särskilja sig ifrån pojkar på stranden eller skyla sig som många andra av kvinnokön på stranden för att det upplevs som behagligt att vara lik, det spelar ingen roll för mig. En strand är ingen sexuell plats för mig. Där badar man och för mig är det snarare bra med en bikinitopp, då det trots allt skyddar skinnet mer än ingenting alls.

Jag förstår inte alls varför bebisar ska ha sina känsliga rumpor stekandes av solen eller bröstkorgen med känsliga bröstvårtor helt blottad. Visst, de är kanske gulliga nakna, men är det så himla bra hälsomässigt att de är smånudister på stranden?
    Jag är inte för att barn ska vara nakna på stranden, jag har bara pratat om baddräkt.
  • Enensammamma

Det enda som gäller ute är SOLSKYDDSDRÄKT på små barn. Dom ska inte va i solen.

• Mollz
    Enensammamma skrev 2011-06-10 17:39:22 följande:

Det enda som gäller ute är SOLSKYDDSDRÄKT på små barn. Dom ska inte va i solen.

Frågade om det i en affär idag, de sa att barn lätt får utslag av såna och att de bara får ha dem så länge de är i vattnet.
  • Enensammamma
    Mollz skrev 2011-06-10 17:40:39 följande:
    Frågade om det i en affär idag, de sa att barn lätt får utslag av såna och att de bara får ha dem så länge de är i vattnet.
    Larv har aldrig hört om någon som fått utslag av en sån.
  • Mollz
    Enensammamma skrev 2011-06-10 17:41:25 följande:
    Larv har aldrig hört om någon som fått utslag av en sån.
    Men de hade hört om flera stycken.
  • logg81

Tösen har en fin "bikini"... Ett kortare linne med badbyxor till.

Den är köpt för att den är fin...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)