Mollz skrev 2011-06-10 11:50:23 följande:
Jag pratar inte om åttaåringar, jag pratar om småbarn. En åttaåring kan oavsett ha baddräkt.
Ja, men du frågade om min dotter och hon är nu åtta år och väljer sina kläder själv. Hon började också få välja när hon var tre år, då blev det bikini och det beror på at jag bryr mig mer om att dottern trivs och känner sig fin och bekväm i sina strandplagg än vad någon förälder tycker. Tycker någon att en treåring i tankini ser löjligt ut, ja, då är det för mig ett mindre problem än vad det är fär barnet om jag ska pracka på mina egna bikinivärderingar, vilket är att trycka ned barnets egen vilja och smak. Om en treårig flicka inte vill ha nakna bröst för att likna mamma, för att särskilja sig ifrån pojkar på stranden eller skyla sig som många andra av kvinnokön på stranden för att det upplevs som behagligt att vara lik, det spelar ingen roll för mig. En strand är ingen sexuell plats för mig. Där badar man och för mig är det snarare bra med en bikinitopp, då det trots allt skyddar skinnet mer än ingenting alls.
Jag förstår inte alls varför bebisar ska ha sina känsliga rumpor stekandes av solen eller bröstkorgen med känsliga bröstvårtor helt blottad. Visst, de är kanske gulliga nakna, men är det så himla bra hälsomässigt att de är smånudister på stranden?