SunnyBunny skrev 2011-06-10 12:26:15 följande:
Det med sexualiseringen var inte riktat mot dig. Men den här diskutionen har hållit på så länge och man hör den nästan dagligen. Jag fattar bara inte varför en del lägger ner så mycket energi på just bikinin? Ungarna går ju även i korta kjolar och små linnen på sommaren. Det jag föröker komma fram till att de är barn, vad de än har på sig. Barn härmar sina föräldrar och andra i sin omgivning. Min dotter vill ha samma väska som jag,kläder,skor och även bikini. Ska jag neka henne då bikini? Nej...vill hon hade det så varför inte? Nu finns dem ute på marknaden, och folk köper dem så om man på allvar vill stoppa bikinin till små barn får man gå emot alla stora klädkedjor.
Och om hon vill ha stringtrosor så nekar du inte? Och om hon vill kölra bilen då, låter du henne göra det också? Eller om vill ha högre veckopeng? Ja, det är en förälders skyldighet att ibland neka sina barn det de vill ha, just för att barn inte förstår innebörden av alla deras önskemål. I fallet med bikinin handlar det om att ett litet barn vill se ut som en vuxen kvinna, varför ska man låta barn göra det? Kan man inte låta barn vara barn instället?