• Mollz

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Kan ni bara förklara för mig varför?
    Jag letar efter en enkel baddräkt till min snart tvååring, vilket verkar vara smått omöjligt om det inte ska vara en massa krusiduller på också, men däremot hittar jag en jäkla massa bikinis. Den minsta jag sett var i stl 68, men de flesta verkar vara från 86 och jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill klä sina små i sånt!

Snälla någon, kan ni få mig att fatta grejen?

• Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)
  • sextiotalist
    Krake skrev 2011-06-10 12:15:58 följande:
    Jag tycker iofs att baddräkt är typ lika sexualiserat och fjantigt som bikini. Skydda mot solen? Ok, är det bara flickmagar som måste skyddas mot solen eller varför kan pojkar bara i bara brallor? 
    Mitt barn hade alltid t-shirt på stranden
  • SunnyBunny
    Alcea skrev 2011-06-10 12:49:59 följande:
    Jag var faktiskt helt ontresserad av kläder och utseende ganska länge. Jag tror jag började bry mig först när jag började mellanstadiet. Det hänger förmodligen ihop med att båda mina föräldrar var helt ointresserade av mode och därmed inte förmedlade känslan av att utseende är viktigt.
    Men du..alla är vi olika. Alla förmdlar vi våra intressen och det vi brinner för i livet. Om det nu handlar om bilar,fotboll eller mode. Visst du har rätt..min mamma var grymt modeintresserad. Och ganska tidigt blev jag det med, och är idag. Men är det nåt fel med det? Att jag gillar kläder? Är noga med mitt utseende? Jag är varken bättre eller sämre än nån annan mamma, trots att vi är modeinriktade i våran familj.
  • Singapore Sling
    susa skrev 2011-06-10 17:55:19 följande:
    Ja där sa du nåt jag hade glömt! När dottern pottränade i trädgården var baddräkten mycket besvärlig att få av. Bättre med bikinibrallor. Hon var en bestämd liten tös som ville klara av allt själv...
    Man behöver ju inte att ta av hela baddräkten för att kissa. Jag gör i varje fall aldrig det.
  • susa
    Singapore Sling skrev 2011-06-10 20:38:35 följande:
    Man behöver ju inte att ta av hela baddräkten för att kissa. Jag gör i varje fall aldrig det.
    Min 2,5 åring behövde det :)
  • Paradigm

Jag fattar inte TS?

Varför inte bara köpa underdelen? Måste hon ha baddräkt?

• Krake
    sextiotalist skrev 2011-06-10 18:24:06 följande:
    Mitt barn hade alltid t-shirt på stranden
    Ja, och det borde ju funka oavsett kön. Tycker man.
    Moster, inte monster.
  • Minnie7

Solskyddsdräkt i år igen. Hon är rödlätt och bränner sig väldigt snabbt. Men håller med om att det är svårt att byta blöja...

• Flytning

Jag tycker att att alla de som tycker att man bara för att man köper en bikini till sitt barn sexualiserar det är de som själva sexualiserar barnen i bikini. Jag tänker inte på sex när jag ser ett barn i bikini. Jag reflekterar inte ens över det. Jag tycker att barn kan ha vad som helst på sig utan att för den sakens skull förknippas med sex. Vad man förknippar med sex är helt individuellt för övrigt så varför ska normen för vad man förknippar med sex vara den som ska gälla även för föräldrar och barn som inte förknippar bikinisar med sex? Om det nu överhuvudtaget är en norm att förknippa bikini med sex.
    Hur som helst så gör garanterat inte barnet som vill ha den där bikinin det och vad ska man föra för argument till barnet då om man nekar det en bikini? Att vuxna inte kan skilja på sex och ett barn i bikini och att barnet måste anpassa sig efter det och därmed ta ansvar över vuxna människors sexualitet?  

• bm2007

Vi kör med full mundering, både när vi badar i Sverige och på våra utlands semestrar och vår tös har aldrig fått ngr utslag.
    Full mndering= hel solskydds dress, solskydds keps som har en tygbit som hänger över nacken, solbrillor (inget tvång för vår del men absolut livsviktigt för vår tös...), om sanden är varm kör vi även med badskor.
    Tösen har fått många blickar på sig när vi går ner till stranden speciellt när vi var i Karibien & Mexico, självklart har vi siesta när det är som varmast på dagen och vi sitter alltid under parasoll.
    Sen smörjer vi ofta med solskyddskräm 50 på henne!
    Solen är stark så var försiktig! 

• HEARM
    litenlitenliten skrev 2011-06-10 11:27:36 följande:
    Jag letade efter baddräkt till min dotter (fyller 6år) som drar 134 i strl. Men det var helt omöjligt att hitta en i butiker där jag annars brukar handla kläder. Det var nästan enbart trekantsbikinis! Aldrig att jag sätter på en 5åring en trekantsbikini! Skrikandes Inte en 8-10 åring heller som strl 134 oftast är ämnat för!

Till slut i letandet hittade jag en "bikini" på Kappahl som var en bikintrosa + linne. Helt okej! Nu efteråt dumförklarar jag mig själv som inte kikade i sportaffärer.
    ..humm jag hittade på åhlens, hm och lindex snygga baddräkter till min tjej som har 122 visst fanns det fler bikinis men inte bara
Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)