• Mollz

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Kan ni bara förklara för mig varför?
    Jag letar efter en enkel baddräkt till min snart tvååring, vilket verkar vara smått omöjligt om det inte ska vara en massa krusiduller på också, men däremot hittar jag en jäkla massa bikinis. Den minsta jag sett var i stl 68, men de flesta verkar vara från 86 och jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill klä sina små i sånt!

Snälla någon, kan ni få mig att fatta grejen?

• Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)
  • Mollz
    hymafr skrev 2011-06-10 11:17:49 följande:
    Nu hänger jag nog inte med.
    Varför kan era barn inte ha bikinis?
    Har det något med sexifiering att göra, eller?
    Blir nyfiken, men lägger inga värderingar i era svar.
    Varför SKA de ha bikini? De har ingenting och dölja, och vill man ha "överdel" på badkläderna som jag vill ha på dottern, så är det för solens skull.
    Tycker bara det ser löjligt ut. Som att ha kort kjol och högklackat på en 1-åring..
  • 071001

Mollz, det som är så fånigt är att överdelen är att den är så stor på Siri att de små icke-brösten ändå syns, ingen mening alls med den alltså . 

• Hjärtefröjd

Polarn och pyret har flera baddräkter som inte är så puttinuttiga...

Baby - www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504596&sectionid=clothes&subsectionid=bathingsuites

Baby - www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=3455950&sectionid=clothes&subsectionid=bathingsuites

Barn - www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504596&sectionid=clothes&subsectionid=bathingsuites

Barn - www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=3593102&sectionid=clothes&subsectionid=bathingsuites

• Indianica

Jag skulle inte ha bikini på en bebis, men dottern började med bikini runt 3 år, hon ville väl vara lik sin mamma...

Det finns ju alla möjliga bikinis. Dotterns första bikini var rosa med vita prickar och liten volang på byxan. Inte så farligt tycker jag. Men man kan ju även köpa längre badshorts till flickor på "pojkavdelningen" om man vill ha mer skydd. Kombinera med bikinitopp kanske. Vår dotter har alltid haft större bikinitoppar typ tankinis ( i år köpte jag en tankini på Ellos, men den var i stl 128, kanske finns i mindre storlekar också¨?) Det är som ett litet linne och s¨en hög badtrosa till, så det bara blir som en glipa mellan magen och badbyxan. Den är blå med lite ränder. Det finns ju massor att välja på! Kolla t ex på Stadium, där finns portigare modeller också (brukar då finnas)

• Ruggugglan

Jag letade efter baddräkt till min dotter (fyller 6år) som drar 134 i strl. Men det var helt omöjligt att hitta en i butiker där jag annars brukar handla kläder. Det var nästan enbart trekantsbikinis! Aldrig att jag sätter på en 5åring en trekantsbikini! Skrikandes Inte en 8-10 åring heller som strl 134 oftast är ämnat för!

Till slut i letandet hittade jag en "bikini" på Kappahl som var en bikintrosa + linne. Helt okej! Nu efteråt dumförklarar jag mig själv som inte kikade i sportaffärer...

• Indianica
    Mollz skrev 2011-06-10 11:21:29 följande:
    Varför SKA de ha bikini? De har ingenting och dölja, och vill man ha "överdel" på badkläderna som jag vill ha på dottern, så är det för solens skull.
    Tycker bara det ser löjligt ut. Som att ha kort kjol och högklackat på en 1-åring..
    För att de vill se ut som mamma och andra stora flickor på stranden. Så var det då i vårt fall. Jag insisterade på att en bikinitopp inte behövs då dottern inte har utvecklade bröst, men hon bestämmer ju själv.
  • Mollz
    Indianica skrev 2011-06-10 11:28:16 följande:
    För att de vill se ut som mamma och andra stora flickor på stranden. Så var det då i vårt fall. Jag insisterade på att en bikinitopp inte behövs då dottern inte har utvecklade bröst, men hon bestämmer ju själv.
    Hur gammalt var barnet då?
    Men en liten behöver inte nödvändigtvis välja själv. Min dotter får välja mycket kläder, men när det kommer till bad så får hon snällt finna sig i det jag väljer ut.. Skulle inte förvåna mig om hon skulle plocka ut en bikini om jag lät henne välja, hon har en förmåga att ta det sista jag vill att hon ska ha..
  • Indianica
    litenlitenliten skrev 2011-06-10 11:27:36 följande:
    Jag letade efter baddräkt till min dotter (fyller 6år) som drar 134 i strl. Men det var helt omöjligt att hitta en i butiker där jag annars brukar handla kläder. Det var nästan enbart trekantsbikinis! Aldrig att jag sätter på en 5åring en trekantsbikini! Skrikandes Inte en 8-10 åring heller som strl 134 oftast är ämnat för!

Till slut i letandet hittade jag en "bikini" på Kappahl som var en bikintrosa + linne. Helt okej! Nu efteråt dumförklarar jag mig själv som inte kikade i sportaffärer...
    Sportaffärer har också många trekantsbikinis till barn har jag iofs sett. Nu gillar jag trekantbikinis, tycker det är jättefint, men som sagt, det verkar vara extremt modernt nu, så det finns överallt. Problemet är väl att din sotter drar en lite ovanligt stor storlek. Mne ett tips är att också kolla de vanliga postorderkatalogerna, de kan faktiskt ha en hel del som vanliga butiker inet har och till vettiga priser. Typ en sådan här har min dotter:

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandplagg-Baddrakter/EllosKids/_/N-f6aZ1z128ggZ1z141xe
  • Singapore Sling

Sexualiseringen av barn verkar vara här för att stanna.
  • Indianica
    Indianica skrev 2011-06-10 11:32:27 följande:
    Sportaffärer har också många trekantsbikinis till barn har jag iofs sett. Nu gillar jag trekantbikinis, tycker det är jättefint, men som sagt, det verkar vara extremt modernt nu, så det finns överallt. Problemet är väl att din sotter drar en lite ovanligt stor storlek. Mne ett tips är att också kolla de vanliga postorderkatalogerna, de kan faktiskt ha en hel del som vanliga butiker inet har och till vettiga priser. Typ en sådan här har min dotter:

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandp...
    www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandplagg-Baddrakter/EllosKids/_/N-f6aZ1z128ggZ1z141xe
Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)