• Mollz

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Kan ni bara förklara för mig varför?
    Jag letar efter en enkel baddräkt till min snart tvååring, vilket verkar vara smått omöjligt om det inte ska vara en massa krusiduller på också, men däremot hittar jag en jäkla massa bikinis. Den minsta jag sett var i stl 68, men de flesta verkar vara från 86 och jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill klä sina små i sånt!

Snälla någon, kan ni få mig att fatta grejen?

• Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)
  • Blablabla
    Singapore Sling skrev 2011-06-10 11:32:37 följande:

Sexualiseringen av barn verkar vara här för att stanna.
    Hänger inte med? Hur menar du?
  • agustina

Vet inte om det finns som förslag, men stadium har både badrräkter & bikinis. Finns ju även på nätet

• Indianica
    Mollz skrev 2011-06-10 11:31:18 följande:
    Hur gammalt var barnet då?
    Men en liten behöver inte nödvändigtvis välja själv. Min dotter får välja mycket kläder, men när det kommer till bad så får hon snällt finna sig i det jag väljer ut.. Skulle inte förvåna mig om hon skulle plocka ut en bikini om jag lät henne välja, hon har en förmåga att ta det sista jag vill att hon ska ha..
    Hon har valt sedan hon var tre år. Jag tycker helt enkelt inte att bikini är i samma klass med kort kjol och högklackat,därför får hon ha på sig det om hon vill. Det är inget stort problem för mig. Jag kan inte se att dett barn i denna utstyrsel ser "sexigt ut":

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandplagg-Baddrakter/EllosKids/_/N-f6aZ1z128ggZ1z141xe
  • Ruggugglan
    Indianica skrev 2011-06-10 11:32:27 följande:
    Sportaffärer har också många trekantsbikinis till barn har jag iofs sett. Nu gillar jag trekantbikinis, tycker det är jättefint, men som sagt, det verkar vara extremt modernt nu, så det finns överallt. Problemet är väl att din sotter drar en lite ovanligt stor storlek. Mne ett tips är att också kolla de vanliga postorderkatalogerna, de kan faktiskt ha en hel del som vanliga butiker inet har och till vettiga priser. Typ en sådan här har min dotter:

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandp...
    Ja, hon är stor för sin ålder. Hon har alltid varit huvudet längre än sina jämnåriga kompisar. Men jag hade som sagt inte köpt en trekants bikini till en 8åring heller.

Har redan hittat badkläder
  • Singapore Sling
    Blablabla skrev 2011-06-10 11:34:47 följande:
    Hänger inte med? Hur menar du?
    Den där har ju Familjeliv haft uppe länge.
  • Mollz
    Indianica skrev 2011-06-10 11:35:29 följande:
    Hon har valt sedan hon var tre år. Jag tycker helt enkelt inte att bikini är i samma klass med kort kjol och högklackat,därför får hon ha på sig det om hon vill. Det är inget stort problem för mig. Jag kan inte se att dett barn i denna utstyrsel ser "sexigt ut":

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandp...
    Ett barn i kjol och högklackat ser inte sexigt ut heller, bara löjligt.
  • Indianica
    Mollz skrev 2011-06-10 11:38:35 följande:
    Men för mig är huvudsaken att min dotter tycker att hon är fin och bekvämt klädd på stranden. Sedan om en vuxen person på stranden tycker hon ser löjlig ut, ja, då får de väl tycka det då.

Sedan kan man tycka det är löjligt om en åttaåring vill skyla sina bröst, men faktum är attd e börjar bli medvetna och vilja ha lite integritet i den åldern. Dels är det grupptryck, intekul att ha nakna bröst som åttaåring om alla andra har bikinitopp. Sedan börjar man som sakt bli lite prepubertal, man är närmare tonåringar mentalt än en fyraåring (min dotter iaf) och då idenmtifierar man sig mer med dem och vill efterlikna dem.

I nuläget vore det ett övergrepp att tvinga dottern att gå utan bikinitopp anser jag.
  • Singapore Sling
    Mollz skrev 2011-06-10 11:38:35 följande:
    En gång jag var och handlade på konsum var det en mamma som handlade med sin dotter. Dottern, på kanske 8 år satt i vagnen, med kjol och högklackat och bokstavligen talat porrade sig. Jag undrar vem som hade lärt henne det.
  • Mollz
    Indianica skrev 2011-06-10 11:43:53 följande:
    Men för mig är huvudsaken att min dotter tycker att hon är fin och bekvämt klädd på stranden. Sedan om en vuxen person på stranden tycker hon ser löjlig ut, ja, då får de väl tycka det då.

Sedan kan man tycka det är löjligt om en åttaåring vill skyla sina bröst, men faktum är attd e börjar bli medvetna och vilja ha lite integritet i den åldern. Dels är det grupptryck, intekul att ha nakna bröst som åttaåring om alla andra har bikinitopp. Sedan börjar man som sakt bli lite prepubertal, man är närmare tonåringar mentalt än en fyraåring (min dotter iaf) och då idenmtifierar man sig mer med dem och vill efterlikna dem.

I nuläget vore det ett övergrepp att tvinga dottern att gå utan bikinitopp anser jag.
    Jag pratar inte om åttaåringar, jag pratar om småbarn. En åttaåring kan oavsett ha baddräkt.
  • Ruggugglan
    Indianica skrev 2011-06-10 11:43:53 följande:

Men det är inte 8åringar det hela handlar om.
Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)