• Mollz

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Kan ni bara förklara för mig varför?
    Jag letar efter en enkel baddräkt till min snart tvååring, vilket verkar vara smått omöjligt om det inte ska vara en massa krusiduller på också, men däremot hittar jag en jäkla massa bikinis. Den minsta jag sett var i stl 68, men de flesta verkar vara från 86 och jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill klä sina små i sånt!

Snälla någon, kan ni få mig att fatta grejen?

• Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)
  • logg81
    logg81 skrev 2011-06-10 17:45:04 följande:
    Tösen har en fin "bikini"... Ett kortare linne med badbyxor till.

Den är köpt för att den är fin...
    Kanske ska tillägga att tösen är 3,5 år och oftast badar hon i bara badbyxorna...
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Enensammamma
    Mollz skrev 2011-06-10 17:42:07 följande:
    Men de hade hört om flera stycken.

Solskyddsdräkt och 50 + på delar som inte täcks gäller. Min dotter har varit hela dagar i sin och ALDRIG fått ett enda utslag. Inte mina vänners barn heller

Varför i hela friden skulle dom få utslag då? Det är ju samma tyg som i baddräkten

• Mollz
    Enensammamma skrev 2011-06-10 17:46:07 följande:

Solskyddsdräkt och 50 + på delar som inte täcks gäller. Min dotter har varit hela dagar i sin och ALDRIG fått ett enda utslag. Inte mina vänners barn heller

Varför i hela friden skulle dom få utslag då? Det är ju samma tyg som i baddräkten

För att det blir kvavt så vitt jag förstod, men sen är ju inte alla barn lika varma av sig, vet inte om det påverkar. Det var inne på polarn och pyret jag frågade iaf.
  • Enensammamma
    Mollz skrev 2011-06-10 17:47:18 följande:
    För att det blir kvavt så vitt jag förstod, men sen är ju inte alla barn lika varma av sig, vet inte om det påverkar. Det var inne på polarn och pyret jag frågade iaf.
    Då kanske du borde satsa på 3 kants bikini då? minst tyg som kan ge utslag
  • Baryk

Min dotter har både baddräkt och "bikini", dvs långt linne med trosor/kortbyxor till. Hon har fått sin bikini för att hon gärna ville ha en, och för att det är lättare att hitta en bikini som sitter bra än en baddräkt åt henne. Dessutom har det varit lättare för henne att ta på bikinin på egen hand än att ta på baddräkten. Hon har haft bikini sen hon var tre ungefär, fyller sex nu i sommar.

• Pondus

Man köper en bikini för att komma åt brallorna - överdelen används aldrig hos oss.
    Varför inte köra utan? Tja, inte kul med sand i rumpan
    Jag har inte förstått mig på solskydds kläderna dock. Att smörja, hålla sig i skuggan de varmaste timmarna och använda sunt förnuft (+ solhatt) har alltid fungerat i vår familj.

• susa
    Baryk skrev 2011-06-10 17:51:13 följande:
    Min dotter har både baddräkt och "bikini", dvs långt linne med trosor/kortbyxor till. Hon har fått sin bikini för att hon gärna ville ha en, och för att det är lättare att hitta en bikini som sitter bra än en baddräkt åt henne. Dessutom har det varit lättare för henne att ta på bikinin på egen hand än att ta på baddräkten. Hon har haft bikini sen hon var tre ungefär, fyller sex nu i sommar.
    Ja där sa du nåt jag hade glömt! När dottern pottränade i trädgården var baddräkten mycket besvärlig att få av. Bättre med bikinibrallor. Hon var en bestämd liten tös som ville klara av allt själv...
  • Mollz
    Enensammamma skrev 2011-06-10 17:49:43 följande:
    Då kanske du borde satsa på 3 kants bikini då? minst tyg som kan ge utslag
    Allt eller inget, är det din åsikt? Det är inte tyget i sig, utan att det blir så kvavt under när det går över armarna och så.
  • susa
    susa skrev 2011-06-10 17:55:19 följande:
    Ja där sa du nåt jag hade glömt! När dottern pottränade i trädgården var baddräkten mycket besvärlig att få av. Bättre med bikinibrallor. Hon var en bestämd liten tös som ville klara av allt själv...
    Vi körde då med bikinibrallor och eftersom hon inte badade så mycket utan mer plaskade i kanten på pool eller vid sjö/hav hade hon några bomullströjor som inte gjorde något om de blev blöta, bara att byta till en torr. Samt solhatt.
  • sextiotalist
    Singapore Sling skrev 2011-06-10 11:32:37 följande:

Sexualiseringen av barn verkar vara här för att stanna.
    ´Men snälla nån, under 60-talet hade jag tvådelad bikini och jag lovar, det var ingen som tänkte på sexualiseringen, den kom nog efter toplessmodet, då bikiniöverdelarna började åka på igen. Det var första gången jag hörde att man sexualiserade flickor med överdel, innan dess så hade man det bara.
Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)