• Mollz

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Kan ni bara förklara för mig varför?
    Jag letar efter en enkel baddräkt till min snart tvååring, vilket verkar vara smått omöjligt om det inte ska vara en massa krusiduller på också, men däremot hittar jag en jäkla massa bikinis. Den minsta jag sett var i stl 68, men de flesta verkar vara från 86 och jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill klä sina små i sånt!

Snälla någon, kan ni få mig att fatta grejen?

• Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)
  • Millicent

Bikinibyxor har de haft. Däremot ser jag inte att bikiniöverdelen fyller någon som helst funktion. Min nioåring vill absolut ha överdel. Det är såpass viktigt för henne att jag inte ser varför jag ska hindra det. Blir bara en onödig konflikt.

• Mamma Mika

Förstår inte riktigt vad det är för fel på bikini?

När dom är små räcker det med trosan men vill dom gärna ha överdelen (som tex mamma el syster) så varför inte??

Badräkt för att man vill skydda mer hud från solen känns väl sådär? Då är väl en UPF dräkt bättre??? 

• sok

Min 5 åring har alltid bara haft "badbyxor" alltså typ bikinibyxor. Pop brukar ha. Nu har hon från åhlens, pippi långstrump. Jag har alltid hittat det men håller med om att det är himla mkt krusiduller och tjaffs på barns baddräkter o bikinis. Men som tur är går det att hitta vanliga också utan krusiduller.

• rednose

Bikinis på barn är rätt vridet kan jag tycka.
    Köper UVdräkt med armar o ben till min ettåring när vi nu drar till Medelhavet några veckor. Störtcool i rosa surfstuk! Surfarbebis med päron i våtdräkt. :)

• Alcea
    SunnyBunny skrev 2011-06-10 20:38:12 följande:
    Men du..alla är vi olika. Alla förmdlar vi våra intressen och det vi brinner för i livet. Om det nu handlar om bilar,fotboll eller mode. Visst du har rätt..min mamma var grymt modeintresserad. Och ganska tidigt blev jag det med, och är idag. Men är det nåt fel med det? Att jag gillar kläder? Är noga med mitt utseende? Jag är varken bättre eller sämre än nån annan mamma, trots att vi är modeinriktade i våran familj.
    Att ha mode som intresse är inte bättre eller sämre än andra intressen, det har jag aldrig påstått. Däremot kan man ju välja vad man förmedlar till sina barn. Att barn härmar vuxna hör så klart till barnets normala utveckling. Jag tycker dock att man kan välja vad man uppmuntrar. Jag tycker t.ex. att det är ok om mitt barn låtsas att det lagar mat, leker förälder eller leker något yrke. Däremot gillar jag inte att barn leker med "vapen", att de slåss eller klär sig i vissa typer av kläder (som trekantsbikini), även om dessa saker också hör vuxenvärlden till. Vissa delar av vuxenvärlden tycker jag helt enkelt kan vänta tills man är vuxen.      
  • Hannah76

Köper oftast två delat till mina döttrar, när de är små använde de ju mest underdelen. Ingen av dem har tyckt att det varit bekvämt med hel baddräkt.
    Jag ser inte problemet?

• Enensammamma
    Minnie7 skrev 2011-06-10 21:14:59 följande:
    Solskyddsdräkt i år igen. Hon är rödlätt och bränner sig väldigt snabbt. Men håller med om att det är svårt att byta blöja...
    Finns ju 2 delade solskyddskläder
  • Lady Gaga

Lindex säljer väl baddräkter? Åtminstone gjorde de det förra året då jag köpte en med "Lilla My" på.

Silence! I KEEL you!
  • Enensammamma
    Lady Gaga skrev 2011-06-11 09:38:49 följande:
    Lindex säljer väl baddräkter? Åtminstone gjorde de det förra året då jag köpte en med "Lilla My" på.
    Ja. Vi har en med katten jansson
  • Lilaa
    April barn skrev 2011-06-10 16:08:24 följande:
    Att ha bikini när man är 7,5 är väl inte konstigt ??
    Men när det finns til 6 månaders bebisar, jo det är konstigt!!
    Och vad är fel med att barn springer nakna på stranden? Anser du det vara eckligt eller?
    Vi föddes väl ändå inte med kläder....
    Jag svarade på ett inlägg där någon skrev att barn i 7 års åldern inte är kroppsmedvetna, då skrev jag tillbaka att min dottern är kroppsmedveten. Och jag tycker inte det är äckligt med nakna barn men jag menar att bikini är bättre än hel naket om man ska tänka på pedofiler eller på att göra barn till sexobjekt som TS menar att bikinin gör.
Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)