Inlägg från: TvåTrollungar |Visa alla inlägg
  • TvåTrollungar

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Jag förstår inte riktigt resonemangen från er här inne! Ni som tycker att det är ok för flickor i 2-3 års ålder att använda bikini men de flesta är överens om att bikini i 68 inte är ok? Varför? Ni har redan talat om att bikini skall vara så oladdat och inte objektifiserat ( antar jag efter som ni väljer plagget till era små) men i och med att en baby i 68 inte skall ha de antar jag är för att det blir laddat? Ni har redan uttryckt att plagget är ett badplagg som vilket som helst men samtidigt resonerar ni så! Om det skulle vara oladdat så kan ju en baby bära plagget och både pojke som flicka? Men varför inte? Det är ju bara ett " badplagg". Ni som väljer bikini säger också att det är för att era döttrar vill se ut som er, var går gränsen? Får dom ha bh också? Bikini överdel och bh är ju till för samma ändamål!

• TvåTrollungar

Min dotter har soldress och badbyxor och sonen har soldress, blöjbyxor och baddräkt. Använder inte bikini till någon av dem! Ni som svarat hittills verkar ju vara rätt enspåriga och läser inte vad som står , utan fastnar i oviktiga detaljer, av hela min tex väljer ni att fastna i hur vida en pojke ska ha bikini eller ej! Ett barn oavsett snopp eller snippa passar inte i bikini, barn är barn båda ser lika ut på övre delen av kroppen och ingen måste specifikt dölja något där!!

Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)