• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71

Tack tjejer för era tillrop, tar semester nu och återvänder sen med nya tag.
    Vi har i alla fall bestämmt oss för en omgång till i Finland Åbo beroende på om vi hamnar sist eller inte.
    Annars Tammerfors och Riga som nästa kontakt, men helst Finland som den halv finne man är

Så alla ni andra som ska göra detta nu i Augusti och senare, jag håller tummarna för erat Plus.
    Sluta aldrig kämpa, KRAMAR

• Lully Hill
    mirakel skrev 2011-06-05 18:16:37 följande:
    Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

Hej Myrslok69 och alla andra!
    Har fått besked från AVA Tammerfors att de kan ha en donator till off tidig höst! Vi väntar alltså nu!
    2007-2008 gjorde vi en ÄD på samma klinik, vi fick 4 ägg men inget fastnade tyvärr. Jag är så glad att AVA låter oss försöka hos dem åter igen trots att jag är på gränsen till deras åldersgräns 45 år.

Jag kan varmt rekommendera AVA Tammerfors, så mysig och hemtrevlig klinik! Hjälpsamma med att få tider som passar med flygtider etc. Miljön är trevlig och jag tycker allt känns bra. Det är skönt med en klinik där man "trivs"!. Enkelt att ta sig från flyget och en mycket kort resväg dessutom!

Jag har kunna åka från Stockholm normal morgontid, fått behandling vid lunchtid och varit hemma i Stockholm igen normal kvällstid. Det har känts lugnt och behagligt och inte stressande alls.

Lycka till alla!

Varma Hälsningar från Lully!
  • lyckligtlottad1982

Nu var ägguttaget avklarat och vår donator gav oss 17 ägg. Nu väntar att se hur många av de som befruktas och delar på sig som vi vill. 

• babybabybaby

Jag och min man funderar på att göra äggdonation på AVA kliniken i Åbo (eller Tammerfors)

Kostar det något att frysa ägg som befruktats eller ingår det i priset på 7.400 EUR?

Sedan satt jag och funderade på detta med donatorerna, Åbo är ju inte så stort så vart kommer de ifrån egentligen?

• BollanB

Jag har gjort ÄD i Riga men hoppar in i FinlandstrådenFlört
    Söker tips på finska klinker, vilka går ni på?

• lyckligtlottad1982

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD: 
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inställt  

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: 
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors) 
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars) 
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11) 
    WannabeFler (köat sedan maj -11)

Fått donator o väntar på ÄD:

På gång: 

Ruvare:
    Lyckligtlottad 1982:  ET 15/8, 1 embryo, TD 29/8

Gravid: 

Övrigt:

• babybabybaby
    babybabybaby skrev 2011-08-14 19:01:17 följande:

Jag och min man funderar på att göra äggdonation på AVA kliniken i Åbo (eller Tammerfors)

Kostar det något att frysa ägg som befruktats eller ingår det i priset på 7.400 EUR?

Sedan satt jag och funderade på detta med donatorerna, Åbo är ju inte så stort så vart kommer de ifrån egentligen?

Har en fråga till:

Ingår spermaanalys i kostnaden för första besöket?

Lyckligtlottad81: Grattis till fint ägg
  • lyckligtlottad1982
    babybabybaby;

Frysningen kostar extra. 

Vi betalade 550 EUR för 6 st, inkl förvaring 3 år. 

Inga tester ingår i första besöket. Bara samtal då de lägger upp en behandlingsplan.Det är bra om man har gjort dessa tester innan man åker på första besöket. Inget måste, men det är bra att ha er utredning att utgå från när de lägger upp behandingsplanen.

Har du gjort  gjort några behandlingar tidigare?

• NinaCamilla

Hej alla,

Vi har fått tid för ÄD. Vi tackade ja till en donator och har planerad insättning vecka 41 om allting går enligt planen. Jag uppdaterar listan.

Lie1: Beklagar verkligen men försök vila nu på semester och sen nya tag och nya möjligheter efteråt. Stort kram!

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD: 
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inställt  

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: 
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors) 
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars) 
    WannabeFler (köat sedan maj -11)

Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41

På gång: 

Ruvare:
    Lyckligtlottad 1982:  ET 15/8, 1 embryo, TD 29/8

Gravid: 

Övrigt:

• mirakel

Hejsan allihop!!
    Jag som startade denna tråd har varit lite frånvarande..... känns som om det är evigheter kvar tills vi får ett datum....
    Men tråden lever ju ändå!! Tack vare er!! Jag är jätteglad för det! :)

I nästa vecka ska vi iaf på psykologsamtalet = ett steg framåt!   

Välkomna alla nya!!

Och välkommen du oxå som kanske bara funderar på om äggdonation är något för dig! 

Lie1 - Ledsamt!! Styrkekramar!

lyckligtlottad1982 - hoppas det går vägen för dig nu!

Bollan - tror att de flesta här har valt/tänker välja AVA kliniken i Åbo eller Tammerfors (eller?) Funderar du på o prova i Finland?     

NinaCamilla -  skönt att ni inte fick vänta hur länge som helst på ny donator! Man måste kunna säga nej utan att riskera o hamna sist i kösystemet....

LullyHill -   har ni gjort några ÄD försök någon annan stans emellan 2007-8 o nu? vilket flyg reser du med till Tammerfors? ok priser?

Kramar till er alla därute!    

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011