• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Fru xx

Lyckligtlottad - vad kul att ni ska få sätta igång med behandlingen, spännande! Vår läkare kan inte svenska alls så vi får ta det på engelska, det funkar bra. Jag kan ju finska vilket han också kan, men min man kan inte finska så det känns inte rätt att prata finska då när han inte förstår vad som sägs.

Myrslok - nej de sa ingenting till oss om vilken månad det skulle bli, men vi frågade inte heller vilket kanske var dumt. När jag var i kontakt med dem första gången på telefon i början av juni så frågade jag om kötid och då sa sköterskan att de hade gott om donatorer just nu så det skulle inte vara någon längre väntan. Men sedan sa läkaren vid mötet att det kunde ca 6 månader. Jag antar att det också beror på ifall man har ett utseende som det är lättare eller svårare att finna en donator till. Jag är ju etnisk finska med rätt vanligt utseende så kanske det är lättare att få tag på en donator då. 

Vi har ju gjort en femte donatorinsemination men den har med största sannolikhet inte lyckats, tyvärr. Har beräknad mens imorgon men testade redan imorse och fick minus. Borde ju ha visat plus en dag före beräknad mens ifall jag hade varit gravid. Tror inte på donatorinsemination längre. Vi får satsa på ÄD, känns som att man har mycket större chans att lyckas genom ÄD.

Jag lägger till mig på listan.

ÄD I FINLAND 

Funderar ev. på ÄD:

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69
    Fru xx

Fått donator o väntar på ÄD:

Gjort ÄD:

Övrigt: 

• lyckligtlottad1982

Lägger till mig i listan. Jag ändrar listan lite så att den passar när man är igång med. Hoppas det är ok. :)

ÄD I FINLAND

Funderar ev. på ÄD:

Funderar på ÄD:

Myrslok69
    Fru xx

Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011

Ruvare:

Gravid:

Övrigt: 

• Mårran69

Bra med en lista, för det är faktiskt inte så lätt att hålla reda på alla! ;) Tycker det kunde vara kul att se hur länge alla varit i kö också.

Jag har köat sedan i mars och tror att jag borde börja närma mig rätt rejält. Speciellt som någon skrev här, att det fanns gott om donatorer just nu. Idag fick jag min mens, men eftersom man helst ska ha två mensen efter missfall så får jag nog vänta ett tag än. Ska till sjukhuset på onsdag på efterkontroll för att se att allt ser bra ut där inne efter skrapningen. Hoppas! Men spännande att tänka att jag kanske redan skulle få en donator, om det inte varit för missfallsväntandet.

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Myrslok69
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)

Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• lyckligtlottad1982

Uppdaterar med kötid . :)

ÄD I FINLAND 

Funderar på ÄD:

Myrslok69
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)

Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat sedan 28 dec 2010)

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• lyckligtlottad1982

Uppdaterar igen. :)

ÄD I FINLAND 

Funderar på ÄD:

Myrslok69
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)

Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• mirakel

Hej, Uppdaterar med kötid... 

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors) 
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)

Fått donator o väntar på ÄD: Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• NinaCamilla

Hej,

Jag lägger mig på listan

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11)

Fått donator o väntar på ÄD: Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• lyckligtlottad1982

Mätte min slemhinna idag. Den skall vara minst 8mm. Min var 8,7 mm och treskiktad. Fint! Nu har jag mailat mitt resultat till Finland och väntar på besked om nästa steg.

Skönt! Jag har varit orolig för slemhinnan. Lättnad detta!

• Lie71

Hej alla.

Hoppas sommaren varit bra.
    Lägger till mig på listan.
    Varit och mätt slemhinnan också idag 8,2mm. Men de sa inget om treskiktad.
    Det har aldrig min gyn sagt alls något om.
    Så nu får vi se när man får komma till Åbo. 

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:

Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11)

Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 16/8 

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• Juliette F

Grattis Lyckligtlottad! Ett viktigt steg på vägen avklarat! Lycka till nu med resten av behandlingen mot ett fett Plus.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011