• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • lyckligtlottad1982

Vad härligt Lie1! Jag frågade faktiskt kliniken innan VUL om det var relevant. Men jag fick vara som svar att de ville veta slemhinnan tjocklek. Så jag tror inte det spelar någon roll egentligen. 

Vår donator var på kliniken idag och allt såg bra ut! :) Hon skall till dem igen på ultraljud på fredag och då får vi antagligen bekräftad dag för äggplock! Äntligen!  

• Äntligen73

Hej alla finladsfarare.
    Vill bara önska er lycka till!
    Jag har en liten tjej i magen som blev till genom ÄD i Tammerfors i februari.
    Om några månader får vi möta den lilla människan och se vem hon är,
    och hur hon ser ut. Man vet ju trots allt inte så mkt om donatorn.. Väldigt spännande detta. Glad

Vi är väldigt förnöjda med kliniken och de som jobbar där. Så gulliga.

Massa lycka till!

• Lie71

Hej alla och ett stort grattisTussilago73 till "lillan"

Bra att höra om Tammerfors från andra. De ligger nära till hands om det blir en nästa gång. Var det första försöket för er som det lyckade på?

Härligt Lyckligtlottad1982, då är det snart Håller tummarna hårt för er.

Pratade med Åbo och det blev nytt datum, ska dit på tisdag 8/8 redan om de 2 små vill klara upptiningen, så vi här hemma håller tummarna på måndag att de inte ringer med fel besked. De sätter in bägge nu, sen är det väl en ny donator som gäller...... Bokat färjan över så......

Ändrar i listan.

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat: 

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11)

Fått donator o väntar på ÄD:
    Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:  

• Äntligen73

Tack Lie1 Glad
    Vi lyckades på fjärde försöket (frys).
    Testade positivt även på andra försöket men det slutade med MA i vecka 7.

Håller tummarna för att dina ägg klarar upptiningen!!

• lyckligtlottad1982

Kliniken hörde av sig i morse och berättade att donatorn varit på ultraljud. Hon skulle komma tillbaka på måndag igen och förmodligen skulle man då kunna avgöra dag för äggplock. Undrar om äggblåsorna växer som de skall nu när de skjuter fram det hela tiden. Och hoppas min slemhinna inte hinner blöda ut fram till det är dags för insättning.

Men om det säger att det är såhär få vi anpassa oss till det och vänta och göra som de säger. Tiden går långsamt nu! 

• lyckligtlottad1982

Idag höra kliniken av sig igen. Inget ägguttag på onsdag utan först på fredag. Och insättning nästa måndag. Då kommer min slemhinna ha varit klar för insättning i två veckor. Undrar om det verkligen kan vara bra.. Och man undrar ju hur äggen mår, som inte verkar mogna speciellt snabbt.. 

Jaja, bara att göra vad man blir tillsagd. Vi har iallafall bokat flygbiljetter nu. Vi kom billigt undan. 

Ändrar i listan.

ÄD I FINLAND 
    Funderar på ÄD: 

Fru xx 
    Amy69 (köat sedan mars)

På gång:
    Lyckligtlottad 1982: ÄP 12/8 ET 15/8          (köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010) 
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8 

Ruvare:

Gravid: 

Övrigt: 

• Lie71

Hej

Plockar bort mig från listan, fick ställa in då inget karade upptining.
    Får se vad som händer...Hamnar man sist på listan med 7-9 mån väntetid nu, så får man kolla på andra ställen. Vill inte vänta så länge för ett nästa försök. Ska prata med läkaren imorgon. 

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inställt 

Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)

På gång:
    Lyckligtlottad 1982: ÄP 12/8 ET 15/8          (köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010) 

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• lyckligtlottad1982

Lie: Nej, vad ledsen jag blir. Det är ju en ansträngning att äta hormoner, få ordning på slemhinna mm så det måste bli ett antiklimax när det inte blir av. Hoppas du hittar ett bra alternativ nu som gör att du slipper vänta.

Kram

• WannabeFler

Hej fina sällskap.

Lie1: Mina djupaste sympatier och deltagande i sorgen och besvikelsen!!! Stackkars dig, som om det inte räckte med allt du gått igenom innan. Skit att det ska  vara så svårt!!!

Jag lägger till mig på listan.

Och om någon kan tipsa om ställe i Sthlm att göra ultraljud på och som ni tycker var bra och där de kanske kunnat hjälpa er med svenska recept så är jag jättetacksam för tips.

Har nu bokat tid även för psykologsamtal, en av dem som fanns på deras lista. 17 aug sska det ske. Och så kämpar vi för att spara pengar...

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inställt 

Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    WannabeFler (köat sedan maj -11)

På gång:
    Lyckligtlottad 1982: ÄP 12/8 ET 15/8          (köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010) 

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• Lie71

Familjerådgivningen kan jag tipsa om du bor i Stpckholm län 450 kr för 90 min, Inboxat dig om läkare.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011