• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken
    HjärtaÄLHjärta
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken

GravidGRAVID VECKAGravid
    v10 JLD1979
    v8 Draken 

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • CT11

Idag har jag fått veta att vi står i kö t Ivf på Huddinge sedan 22a februari:). Så det kanske kanske kommer hända att jag blir gravid 2012

• tm78

CT - Vad skönt! Grattis

Draken - Lycka till imorgon! Jag ska hålla alla tummar och tår hela dagen. Men jag känner på mig att det kommer att gå bra

JLD - hur har det gått idag?

Tabbs - Hur känns det nu? Jag är också väldigt nyfiken på den här immunförsvars-teorin och tror att det ligger mycket i det. Berätta hur du gör med prover osv. nästa månad!

Ego - jag har ÄL typ nu. Är på dag 9 idag, och ägget har antingen släppt idag eller så gör det det imorgon. Har inte testat, men tempar som vanligt. Det verkar som att min ÄL kommer tidigare och tidigare för varje månad (dag 12-11-10 och nu evt 9?). Undrar om det beror på bidrottninggelén?
    Men vi har oavsett bestämt oss för att hoppa över denna månaden av flera olika orsaker. Främst kanske för att jag psykiskt behöver en paus.

• Tabbs2

Draken- håller tummarna stenhårt idag:)

Lovar att berätta hur prover m.m. skickas:) det verkar vara lite småpill o krångligt men va fasen d löser sig!
    Just nu är jag bara sååå himla trött kan knappt hålla mig vaken på jobbet...längtar till lite semester nästa vecka!
    Allt det här tär lite på ens krafter kan man säga...

• CT11

Draken- Lycka till!!! Solig Hör av dig sen!

Ego- Hur hade ni gjort i mitt läge... Börjar nytt jobb på måndag, hade tänkt att skippa en insemination för att kunna fokusera och inte vara borta första månaden eller t.om första 2 månaderna. Jag har 2 inseminationer kvar. MEN, jag kan åberopa vårdgarantin och då får jag IVF inom 3 månader, men på annan ort i annat Landsting. 

Hur hade ni gjort? Jag hoppas ju bli gravid med insemination, helst... Och med nya jobbet och kombinera det med att åka till typ Falun....??

Villrådig! 

• Draken

Den lever! Skrattande Nu ska man ju inte ropa hej...men hjärtat tickade på men en bra frekvens och hon räknade till 7+1, mao i vecka 8 som jag trodde. Fjuuuuh! Vilken pärs...satt och darrade i väntrummet.

CT, vad svårt. När har du BIM? Vad menar du med att vara borta från jobbet? Dagarna runt inseminationen? (ursäkta trög-Draken här...Glad)

• Tabbs2

Draken- va underbart härligt:)!!! Sa hon ngt om hur missfallsrisken ser ut nu när du sett ett hjärta i vecka 8? Åh vad glad jag blir för din skull!

CT- gött att ni står i kö:)
    Jag hänger inte heller riktigt med vad du menar med att vara borta...Skäms
    Men jag hade nog kört på enligt er ursprunglinga plan (om ni hade en sån: ) att göra de två inseminationerna ni har kvar nu o sen hoppa på IVF:en...du behöver väl inte vara borta så mkt för inseminationens skull eller? Sedan vid en IVF så är det väl mer besök o mer hormoner m.m. då kan det ju va bra att ha jobbat ett tag på det nya stället innan det drar igång...o då kanske du inte heller behöver ta det på annan ort?

• CT11

Grattis Draken!!! {#emotions_dlg.flower} Så underbart det måste kännas! Nu kan vi pusta ut ett tag Flört. Guuuuuu vad jag längtar efter den upplevelsen, kan inte sätta ord på det knappt. Bestämde ni nytt datum i vecka 12 eller så? Vad sa BM om din träning? 

Jo alltså jag menar att man kanske måste träffa läkare, göra VUL och äggplock-insättning på dagtid på vardagarna.. Och att då vara ny på jobbet och åka iväg till typ Örebro eller Falun ett par dagar i månaden plus alla hormonbehandlingar som hör till första halvåret känns lite sådär... Sen jobbar jag statligt så det är nog inga problem så, men ändå...  

• JLD1979

CT11: med facit i hand å att jag blir 33 i sommar. Hade det varit jag så hade jag gett hela världen fingret för att bli gravid. Vi har tiden emot oss som kvinnor så skulle jag vara du så skulle jag vara fullkomligt ego och få min dröm uppfylld dvs bli gravid. Det finns ingen arb.givare som tackar dig för att du lägger ditt hopp å dina drömmar på hyllan. Å jobb kommer du alltid kunna få. Bli gravid är inte alls lika självklart. Å det finns aldrig en bra tidpunkt till att bli gravid oavsett hur man försöker bli det.
    Sätt dig och din framtida familj först. Det är fanimej er tur nu! Kram

Draken: underbart att läsa. Så glad för din skull. Grattis!!!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?