• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • CT11
    Draken skrev 2012-03-25 10:43:12 följande:
    Done! Tack för tips. Det var starkt. Ingen säkerhet såklart men bättre än att det var svagt... CT, har du smält inseminationen? Vad har du hittat på i helgen?

skönt Draken! Att testet var starkt kanske ger en liiiten tröst iaf? Jag tänker på dig på onsdag, du måste berätta sen hur det gick på vul. Själv är jag positiv och glad efter beskedet att sambon ökat sitt antal simmare, nu har vi bättre chanser. Har nu istället börjat stor-nojja mig över mina ägg, att de håller kvalitet och kan bli befruktade. Det märks väl först på Ivf om äggen är bra eller nedsatta?? Anyway, vi får se. Massa annat bra som händer framöver och sommartid idag!! Härligt;)
  • tm78

Hej alla! Jag har haft besök sedan i torsdags och varit väldigt upptagen så jag har inte läst här på flera dagar. Dessutom har det ju varit STRÅLANDE väder, och då blir det inte mycket data-tid

JLD: Skönt att allt såg bra ut på VUL! Hoppas att du mår lite bättre nu också och kan slappna av och försöka njuta lite av graviditeten.

CT: Grattis till lyckad insemination! Jag ska hålla tummarna hårt i tre veckor!

Draken:  Jag håller tummarna för att allt ser bra ut på VUL på onsdag! Att du är symptomfri behöver ju absolut inte betyda att något är fel, även om jag förstår din oro.   

Tabbs: Men åh! Hur går det? Har mensen kommit?
    Prova Wild Yam nästa månad? Det är ju naturligt progesteron och kanske inte lika dyrt som progesteron på recept? Kram! {#emotions_dlg.flower}

• Tabbs2

Hej på er!

Vilken härlig helg det varit:)

Jag blöder som en stucken gris o har så sablans ont så jag får knapra alvedon hela tiden:(
    Har bokat resa runt nästa ÄL, kanske kan liva upp lite:)

Draken- det kommer att gå fint på ditt VUL på onsdag:)!

CT- dina ägg är det säkert inget fel på:) Håller tummarna att simmarna hittar  fram o inte förirrar sig ngnstans!

tm- ÄL snart eller ? shit det går bara runt runt hela tiden:)

Kram på er!

• CT11
    Draken skrev 2012-03-24 08:57:34 följande:
    ToppenSkrattande Simma nu för tusan!!!!! Bra av din sambo att ha lyckats med kost. Nu håller jag tummarna allt jag bara kan...
    Tack!
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-26 10:46:39 följande:
    Hej på er!

Vilken härlig helg det varit:)

Jag blöder som en stucken gris o har så sablans ont så jag får knapra alvedon hela tiden:(
    Har bokat resa runt nästa ÄL, kanske kan liva upp lite:)

Draken- det kommer att gå fint på ditt VUL på onsdag:)!

CT- dina ägg är det säkert inget fel på:) Håller tummarna att simmarna hittar  fram o inte förirrar sig ngnstans!

tm- ÄL snart eller ? shit det går bara runt runt hela tiden:)

Kram på er!
    Tabbs - blöder du mer än vanligt...? Mer ont än vanligt? Hoppas inte. Har du förresten läst om missfall/barnlöshet kopplat till immunförsvaret? Jag hittade en intressant tråd här på FL om det, många verkar bli hjälpta vid utredning framför allt i Aten och London. 
  • CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 24/3 Tabbs 
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v10 JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
  • Tabbs2

JLD- hoppas blodtagningen går bra idag! Det finns ju sådan där plåster man kan sätta på innan som bedövar, har du provat det?

Draken- det är ju jättebra att gravtestet ger starkt utslag:) Nu är det bara idag kvar sen får du se imorrn att allt ser bra ut:)

CT- jo det är mer än vanligt men det verkar som tur va inte bli så långvarigt...börjar klinga av lite redan..
    Jo jag har läst alla dom där trådarna oxå o även varit i kontakt med en tjej...
    Vid nästa mens tänkte jag skicka prov till Aten (de kollar lite olika saker som inte kollas här..) O blir det ett fjärde "riktigt" missfall så har vi sagt att vi åker till Aten (el London) o gör en oredntligt immunologisk utredning...

• Tabbs2
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v10 JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-27 09:47:41 följande:
    JLD- hoppas blodtagningen går bra idag! Det finns ju sådan där plåster man kan sätta på innan som bedövar, har du provat det?

Draken- det är ju jättebra att gravtestet ger starkt utslag:) Nu är det bara idag kvar sen får du se imorrn att allt ser bra ut:)

CT- jo det är mer än vanligt men det verkar som tur va inte bli så långvarigt...börjar klinga av lite redan..
    Jo jag har läst alla dom där trådarna oxå o även varit i kontakt med en tjej...
    Vid nästa mens tänkte jag skicka prov till Aten (de kollar lite olika saker som inte kollas här..) O blir det ett fjärde "riktigt" missfall så har vi sagt att vi åker till Aten (el London) o gör en oredntligt immunologisk utredning...
    Jaha, det l åter jättespännande! Jag skulle gärna haka på på det om det är ok? Alltså få lite info från dig på vem man ska kontakta och hur du gör när du skickar prover etc. Jag tror att både jag och sambon har ett aktivt immunförsvar, bla. har han munblåsor som är ett uttryck för det. Jag i min tur har inga sådana grejer utan mest "känner det på mig" utifrån vad jag har läst och förstått att det kan innebära. 

• Draken

Den här immunteorin tror jag också starkt på. En sorts autoimmunitet där kroppen reagerar mot främmande ämnen som den tror är sjukdomsframkallande och stöter bort/inte tar emot ett embryo. Det sägs ju att personer som sällan blir sjuka hör till riskgruppen pga ett överaktivt immunförsvar. Tycker definitivt att det är värt att kolla upp.

Tack för alla era peppande ord inför imorgon. Just nu känns det som om jag hittat på att jag är gravid...känner fortfarande inte ett jota...ja, förutom min träningsdepression... {#emotions_dlg.djavulsk} 

Jag uppdaterar iaf listan till att jag är i vecka 8 så får vi se vad som händer imorgon... Gulp!  

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?