• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Hej på er!

testade trots allt imorses..hade hållt mig hela natten..

helt blankt va testet nu, så nu hoppas jag blödningen kommer igång ordentligt snart...

Känner mig inte så ledsen mest tom, trött och uppgiven...

runt nästa ÄL är vi lediga känns skönt men börjar mer o mer känna att det här kommer aldrig att gå...

skönt att det är sol o vår på gång iaf:)

• CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-22 09:43:20 följande:
    Hej på er! testade trots allt imorses..hade hållt mig hela natten.. helt blankt va testet nu, så nu hoppas jag blödningen kommer igång ordentligt snart... Känner mig inte så ledsen mest tom, trött och uppgiven... runt nästa ÄL är vi lediga känns skönt men börjar mer o mer känna att det här kommer aldrig att gå...   skönt att det är sol o vår på gång iaf:)

Åh
  • Draken
    JLD1979 skrev 2012-03-22 09:04:08 följande:
    Zyrlex har jag använt. Det har funkat helt ok.

Zyrlex: Klinisk erfarenhet från gravida kvinnor är begränsad. Djurexperimentella data talar ej för ökad risk för påverkan på graviditet, embryo/fosterutveckling, nedkomst eller postnatal utveckling. Försiktighet bör iakttas vid förskrivning till gravida.

Prata med din läkare är mitt råd.  
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-03-22 09:43:20 följande:

Hej på er!

testade trots allt imorses..hade hållt mig hela natten..

helt blankt va testet nu, så nu hoppas jag blödningen kommer igång ordentligt snart...

Känner mig inte så ledsen mest tom, trött och uppgiven...

runt nästa ÄL är vi lediga känns skönt men börjar mer o mer känna att det här kommer aldrig att gå...

skönt att det är sol o vår på gång iaf:)

Hmm, jag funderade lite på en sak Tabbs. Du kan ju uppenbarligen bli gravid. Det jag har lärt mig om progesteron är att de ska tas från ÄL för att stimulera slemhinnan att ta emot ett embryo och inte så sent som vid ett plus. Kan du inte kolla upp det?
  • CT11

Nu är jag insemineradFlört.  Min enda tappra blåsa var ok stor och den arma sambons simmare hade faktiskt ökat till 6 miljoner! Jippiee! Det ska firas ikvällSkål. Han har varit så duktig med zink, folsyra och nyttig mat etc så det kan vara det som hjälpt. 

Nu är det en ringa väntan, ca 3 veckor. Sen får vi se....  

Tabbs- testar du igen imorgon eller i helgen? Man kan ju få blankt tills flera dagar efter BIM... 

• JLD1979

CT: Här hålls tummar och tår!

VUL gick bra idag. *lättad*
    Hjärtat slog och allt såg normal ut. Nu kan jag släppa den biten iallafall. *andas ut*

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • CT11
    JLD1979 skrev 2012-03-22 17:02:25 följande:
    CT: Här hålls tummar och tår!

VUL gick bra idag. *lättad*
    Hjärtat slog och allt såg normal ut. Nu kan jag släppa den biten iallafall. *andas ut*
    skönt!! Ta det lugnt nu ett tag framöver! Drömmer
  • Tabbs2

CT- grattis till lyckad insemination:) gjorde det ont?
    Håller tummarna stenhårt at det tar sig nu:) gött att spermierna hade ökat också du ska se att det kommer gå fin fint!
    Åh nej jag testar inte mer nu utan väntar på att mensen ska komma ordentligt...

Åh härligt JLD att allt såg bra ut!! Verkligen skönt så du kan andas ut lite:)

Draken- "vår" läkare sa bestämt från plus...det skulle dessutom bli alldeles för dyrt att ta progesteron varje månad från ÄL till BIM..det kan man ju få göra i massa månader innan det blir plus...dessutom så har jag ju egentligen ingen brist utan vill bara ta som extra stöd för att jag ska känna mig lite lugnare...det finns nog olika teorier bland läkarna tex ska jag ju få innohep från ca v 7 o många nadra från plus...      

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-03-22 18:56:48 följande:
    CT- grattis till lyckad insemination:) gjorde det ont?
    Håller tummarna stenhårt at det tar sig nu:) gött att spermierna hade ökat också du ska se att det kommer gå fin fint!
    Åh nej jag testar inte mer nu utan väntar på att mensen ska komma ordentligt...

Åh härligt JLD att allt såg bra ut!! Verkligen skönt så du kan andas ut lite:)

Draken- "vår" läkare sa bestämt från plus...det skulle dessutom bli alldeles för dyrt att ta progesteron varje månad från ÄL till BIM..det kan man ju få göra i massa månader innan det blir plus...dessutom så har jag ju egentligen ingen brist utan vill bara ta som extra stöd för att jag ska känna mig lite lugnare...det finns nog olika teorier bland läkarna tex ska jag ju få innohep från ca v 7 o många nadra från plus...      

Mmm, denna gynekologi...det är så olika överallt. Det bästa är väl att försöka lita på vad läkarna säger till en. Annars blir man ju knäpp (knäppare...Flört).

Hur har det gått? Kom mensen igång?

Kram{#emotions_dlg.flower}    
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?