• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken
    JLD1979 skrev 2012-03-22 17:02:25 följande:
    CT: Här hålls tummar och tår!

VUL gick bra idag. *lättad*
    Hjärtat slog och allt såg normal ut. Nu kan jag släppa den biten iallafall. *andas ut*

Gud så skönt! Skrattande Själv håller jag på att noja ihjäl mig till vårt VUL på onsdag...
  • Draken
    CT11 skrev 2012-03-22 15:16:59 följande:
    Nu är jag insemineradFlört.  Min enda tappra blåsa var ok stor och den arma sambons simmare hade faktiskt ökat till 6 miljoner! Jippiee! Det ska firas ikvällSkål. Han har varit så duktig med zink, folsyra och nyttig mat etc så det kan vara det som hjälpt. 

Nu är det en ringa väntan, ca 3 veckor. Sen får vi se....  

Tabbs- testar du igen imorgon eller i helgen? Man kan ju få blankt tills flera dagar efter BIM... 

ToppenSkrattande Simma nu för tusan!!!!! Bra av din sambo att ha lyckats med kost. Nu håller jag tummarna allt jag bara kan...
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-03-24 08:53:18 följande:
    Gud så skönt! Skrattande Själv håller jag på att noja ihjäl mig till vårt VUL på onsdag...
    Jag förstår dig. man blir knäpp. Skräckblandad förtjusning men det ska nog gå bra ska du se :)
    PÅ tisd ska jag ta b lodprov inför KUB-test.

Är i v 10 nu.
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 24/3 Tabbs 
    ca 7/4 CT11
    ca 15/4 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v10 JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
  • Draken

Tack JLD, men det är avsaknaden av symtom som skrämmer mig... Borde jag inte känna något?
    Vecka 10, vad skönt, då är fostret nästan färdigutvecklat. Efter vecka 12 ska det ju bara växa. :)

• CT11
    Draken skrev 2012-03-24 13:00:10 följande:
    Tack JLD, men det är avsaknaden av symtom som skrämmer mig... Borde jag inte känna något? Vecka 10, vad skönt, då är fostret nästan färdigutvecklat. Efter vecka 12 ska det ju bara växa. :)

Kan man ta ett nytt grav test för att se om hcg nivån fortfarande är hög??
  • JLD1979

Draken: det finns ju dom som mår kalas å utan illamående under hela grav. Du kanske är en av dem. Vissa får symtom lite senare å andra jätte tidigt. Jag tror inte på att graviditeten är starkare bara för att du mår illa konstant. Vissa reagerar mer å andra mindre på hormonpåslaget. Sista dagarna har jag varit helt symtomfri ändå är allt som det ska. Så ta det lugnt till ul för du har fått ett plus å det är allt som räknas nu :)
    Så hoppas vi på att din kropp nu har fattat galoppen å behåller det denna gång.

Kram

• Draken
    CT11 skrev 2012-03-24 14:11:35 följande:

Kan man ta ett nytt grav test för att se om hcg nivån fortfarande är hög??

Done! Tack för tips. Det var starkt. Ingen säkerhet såklart men bättre än att det var svagt...Obestämd

CT, har du smält inseminationen? Vad har du hittat på i helgen?
  • Draken
    JLD1979 skrev 2012-03-24 18:11:44 följande:
    Draken: det finns ju dom som mår kalas å utan illamående under hela grav. Du kanske är en av dem. Vissa får symtom lite senare å andra jätte tidigt. Jag tror inte på att graviditeten är starkare bara för att du mår illa konstant. Vissa reagerar mer å andra mindre på hormonpåslaget. Sista dagarna har jag varit helt symtomfri ändå är allt som det ska. Så ta det lugnt till ul för du har fått ett plus å det är allt som räknas nu :)
    Så hoppas vi på att din kropp nu har fattat galoppen å behåller det denna gång.

Kram
    Sant, jag får väl se det positivt...men det är bara det att jag haft symptom som molvärk om försvunnit helt. Aja.. jag kan ju inte göra så mycket åt saken iafGlad

Hur känner du dig nu JLD?
  • JLD1979

Just nu känner jag mig väldigt ogravid. Sedan är det som svårt att veta vad som är gravsymtom och vad som är min depression ibland. Så jag får hjärnspöken och tror att det har dött men att kroppen inte har fattat det än och börja stöta ut det.

Ska ta blodprover på tisd inför KUB-test. Gillar verkligen inte sprutor. Dessutom är jag så svårstucken så de behöver oftast sticka mig flera ggr innan de får ut nått.

jag hade massa kraftig molvärt i början kring v6 sedan försvann det och började kring v 8 igen men var då svagare. Nu kan det gå några dagar emellan och så innan jag känner av den igen. Nu är den dock inte lika kraftig utan mer som att det drar i ljumskarna... i början var det som en ordentlig mensvärk.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?