• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • CT11

Jag ska insemineras på torsdag, hade en äggblåsa på 15 mm jippiee!!

• Draken
    CT11 skrev 2012-03-19 12:47:56 följande:
    Jag ska insemineras på torsdag, hade en äggblåsa på 15 mm jippiee!!

Jaaaaaaaa!!!! Gud så bra. Dagens bästa. Vad glad jag blevSkrattande
  • Tabbs2

Jippi CT va bra:) Hoppas hoppas att de får fram ngra riktigt fina simmare till ditt guldägg!

Ego...fick ett supersvagt andra streck idag på testlagrets graviditetstest..så svagt det kan bli kan man säga...men det är ändå där så jag kan inte ignorera det...är på ÄL+10 så det är ju inte konstigt att det är svagt...
    men hur ska jag göra nu? ska ju börja med progesteronvagitorer från plus...är detta ett plus då eller ska jag vänta tills det blir starkare? eller är det inte bättre att börja med prog ändå, det kan väl inte påverka gravtesten sen o så?
    åh hur fasen ska jag palla med det här? man kan ju tycka att man haft massa tid på sig att förbereda sig mentalt, men jag är redan ett smärre nervvrak...men min hjärna blockerar på ngt vis också..jag har inte ens sagt ngt till sambon...knappt jag vågar skriva här...

• Draken

Tabbs, åh shit pommes frites vad bra. :D

Progesteronvagitatorer är väl till för slemhinnans "omhändertagande" av embryot så jag hade börjat asap. Kan du inte ringa RH och fråga?

Förstår exakt hur du känner. För mig blev det ett sorts antiklimax...glad? Nja...inte direkt som första gången...men kommer du ihåg vad du skrev till mig om att hitta och hålla fast vid strimman av hopp?

Du har ett plus Tabbs, och det är skitbra!

• CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-20 12:40:20 följande:
    Jippi CT va bra:) Hoppas hoppas att de får fram ngra riktigt fina simmare till ditt guldägg!

Ego...fick ett supersvagt andra streck idag på testlagrets graviditetstest..så svagt det kan bli kan man säga...men det är ändå där så jag kan inte ignorera det...är på ÄL+10 så det är ju inte konstigt att det är svagt...
    men hur ska jag göra nu? ska ju börja med progesteronvagitorer från plus...är detta ett plus då eller ska jag vänta tills det blir starkare? eller är det inte bättre att börja med prog ändå, det kan väl inte påverka gravtesten sen o så?
    åh hur fasen ska jag palla med det här? man kan ju tycka att man haft massa tid på sig att förbereda sig mentalt, men jag är redan ett smärre nervvrak...men min hjärna blockerar på ngt vis också..jag har inte ens sagt ngt till sambon...knappt jag vågar skriva här...
    Wow!!!!!! Helt otroligt Tabbs! Väntar med spänning på starkare provresultat....!
  • tm78

Men gud, GRATTIS Tabbs! Skrattande 

Det verkar ju gå nån slags gravidvirus här i tråden... Flört Jag vill också bli smittad!!
    Jag hade nog också börjat med progesteronet med en gång, men ring och hör för säkerhets skull.

Och grattis CT till fin äggblåsa! Jag håller tummarna för vällyckad insemination imorgon!

Hur går det med dig Draken? Som Tabbs skrev så är det ju helt normalt att symptomen kommer och går, men jag förstår att du blir nojig. Har du varit på VUL än?

JLD - hoppas att allt är bra? Det var längesedan vi hörde något från dig.

• tm78
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 24/3 Tabbs 
    ca 7/4 CT11
    ca 15/4 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v? JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121020, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
  • JLD1979
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 24/3 Tabbs 
    ca 7/4 CT11
    ca 15/4 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v9 JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979

Hej tjejer,

Länge sedan jag orkade skriva. Har dock läst lite här inne ändå. Här händer det grejer minsann :)

Grattis Tabbs!
    CT, mina tankar går till dig på torsdag!

och jag hoppas att graviditetsviruset smittar allihopa här inne!

Jag blev igår sjukskriven för depression. hade det för 7 år sedan så jag kände igen symtomen och tog kontakt med min läkare jag hade då. Så nu är jag sjukskriven på 100% och hoppas att det vänder och att jag inte åker på nån förlossningsdepression i framtiden :(

Mitt illamående har lättat. Det är inte lika intensivt längre och så är det oftast vid em och kvällstid. Annars har jag inte så många symtom på graviditeten. vet inte om det har att göra med att jag mår dåligt psykiskt och därför som inte kan "se" gravsymtomen längre. Men det gör mig orolig över att jag har fått MF igen bara det att kroppen inte har stött ut d et än.

Kan man boka ett privat UL nånstans på nått sätt i Stockholm?

Kram på er!

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • Tabbs2

Hej JLD! Skönt att illamåendet lättat lite men himla jobbigt och med depressionen... hoppas verkligen du kan ta dig ur den...får du prata med ngn?
    Du kan boka privat UL/VUL på bla ultraljudsbarnmorskorna Liljeholmen el på mamamia, el tittut...

Hur mår du Draken idag då?

Själv är jag ganska övertygad om jag kommer få lägga till en kemisk graviditet på min lista...bara känner d på mig...svagare gravtest idag o pyttebruna flytningar trots progesteronet...känns som jag kommer få mens som vanligt på fredag typ...
    känns hopplöst på ngt sätt men är inte så ledsen..än...bara jvligt irriterad att jag skulle få veta att jag va gravid hade vart bättre o väntat o fått mensen oanandes...vore ju gött om jag hade fel men tror tyvärr inte d...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?