• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • tm78

CT: Håller med JLD till 100%. Tänk inte på jobbet, tänk på dig själv!

Draken: Vad härligt att höra! {#emotions_dlg.flower} Hoppas att du kan slappna av lite mer nu, och njuta lite av graviditeten!

• CT11

Ni har nog rätt känner jag. Dessutom kanske vi kommer till Uppsala och då är ju inte redan så lång.

• Draken

Såg precis att min svar igår inte kom med...hmmm...aja, gjorde ju ingenting då JLD svarade CT så bra. Jag håller också med. Kör!!!!!! Du kommer knappast ångra dig efteråtSkrattande 

Tack för alla era "glada kommentaren". Jag frågade inte om missfallsrisken. Inte heller om träningen. Jag vet ju att det fortfarande kan hända mycket så jag tar det lugnt med träningen. 

Kom på en sak. Jag vet inte om jag skrivit det men Tabbs frågade en gång om jag skulle självmedicinera något. Tror jag hade bestämt mig för att inte göra det...men så ångrade jag mig... Har tagit 1/3 albyl minor sedan mitt +.    

• JLD1979
    HjärtaÄLHjärta
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken

GravidGRAVID VECKAGravid
    v11 JLD1979
    v8 Draken 

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Skumt... men jag känner mig inte gravid. Har inget illamående sen några dagar tebax, ingen växtvärk, inga ömmande bröst och kan inte påstå att jag är särskilt trött heller.

Jag får helt enkelt lägga min tro på att jag fortfarande är gravid tills motsatsen bevisas.
    Jag tror ju inte att UL och VUL är helt ofarligt så jag har ingen lust att göra såna stup i kvarten bara för att jag får tillfälliga psykbryt titt som tätt.

Enda som jag har märkt är att jag har blivit svagare. orken räcker inte riktigt till. 
    Håller ju på att packa i min hyresrätt. Bar ner kartonger till nedervåningen igår. Var max 7 st men det var så himla tungt. Var helt slut efteråt. Jag som i vanliga fall gör sånt med lätthet utan problem.

När vi har hittat vårt nästa hem kommer jag aldrig mer flytta. De får fanimej bära ut mig i en liksäck då. jag hatar det verkligen. Stressigt, jobbigt och så är man så beroende av hjälp. Sedan så har jag råkat göra grova långa repor i golvet i vardagsrummet så jag måste slipa golvet för hyresvärden slår ned på det med all säkerhet. Å då det är en hyresrätt får jag inte utnyttja ROT-avdraget. Man måste äga bostaden för att få göra det. tycker det är dåligt. Jag har alltid bott i hyresrätt och jag har målat om i samtliga bara för att de standardtapeter som de har är riktigt hiskliga. Det är nog många som lägger sina pengar på en hyresrätt just för att man vill trivas där man bor och få sätta sin egna prägel på det.

Nån som känner el kan rekomendera nån som slipar golv i Stockholm? :)

♥ BF 121026 ♥
  • CT11
    JLD1979 skrev 2012-03-29 14:42:36 följande:
    Skumt... men jag känner mig inte gravid. Har inget illamående sen några dagar tebax, ingen växtvärk, inga ömmande bröst och kan inte påstå att jag är särskilt trött heller.

Jag får helt enkelt lägga min tro på att jag fortfarande är gravid tills motsatsen bevisas.
    Jag tror ju inte att UL och VUL är helt ofarligt så jag har ingen lust att göra såna stup i kvarten bara för att jag får tillfälliga psykbryt titt som tätt.

Enda som jag har märkt är att jag har blivit svagare. orken räcker inte riktigt till. 
    Håller ju på att packa i min hyresrätt. Bar ner kartonger till nedervåningen igår. Var max 7 st men det var så himla tungt. Var helt slut efteråt. Jag som i vanliga fall gör sånt med lätthet utan problem.

När vi har hittat vårt nästa hem kommer jag aldrig mer flytta. De får fanimej bära ut mig i en liksäck då. jag hatar det verkligen. Stressigt, jobbigt och så är man så beroende av hjälp. Sedan så har jag råkat göra grova långa repor i golvet i vardagsrummet så jag måste slipa golvet för hyresvärden slår ned på det med all säkerhet. Å då det är en hyresrätt får jag inte utnyttja ROT-avdraget. Man måste äga bostaden för att få göra det. tycker det är dåligt. Jag har alltid bott i hyresrätt och jag har målat om i samtliga bara för att de standardtapeter som de har är riktigt hiskliga. Det är nog många som lägger sina pengar på en hyresrätt just för att man vill trivas där man bor och få sätta sin egna prägel på det.

Nån som känner el kan rekomendera nån som slipar golv i Stockholm? :)
    Tankespöken!! Lägg ned dem genast Flört. Ta ett test som Draken gjorde?? KRAM på dig!
  • CT11

Tack för era synpunkter på IVF och vårdgaranti. Jag är fortfarande lite kluven. Saken är att vi hade faktiskt en kris i vårt förhållande under vintern, till råga på allt elände som var då. Jag drogs väldigt starkt till en kille på jobbet och mådde SKIT över det och förstår fortfarande inte vad som var grejen med honom. Sen är jag säker på mina känslor för min sambo (var på något underligt sätt ändå inte så osäker på dem), och jag pratade med sambon om mina känslor för den andre och självklart var det jobbigt för honom att få reda på det. Men det känns överstökat nu, vi har valt att gå vidare tillsammans och bygga upp vår relation igen, men det har varit förjävligt jobbigt faktiskt... Det här med barnaskapande kan knäcka även oss tydligen Rynkar på näsan. Vi har alltid sett på oss själv som så himla starka och övertygade om varandra, men det sattes på spel hur det nu kunde hända men det hände... 

Så, nu när det har blivit mycket bättre mellan oss (phew!!!) så funderar jag på om IVF kan sätta oss i gung igen, kanske bra att landa lite och vila, pusta ut ett tag innan IVF.

Men jag blir väldigt sugen på att köra vidare på IVF. Vårt förhållande känns starkt som "vanligt" igen så ser egentligen inga problem... men blir ändå osäker.. Hmm, jag får se.

• Draken

JLD, har en kompis som gått lite längre än dig...hon fick spökveckor precis där du befinner dig nu. Allt är säkert precis som det ska. Men, believe me, jag förstår din noja. Trots mitt VUL igår kan jag inte sluta vara nervös Drömmer

CT, du har nog bästa svaret själv. De flesta beslut har ju sina för- och nackdelar, vilket alltid gör det så svårt...  Hoppas du får lite ro i helgen att besluta dig för det bästaGlad 

• CT11

Sant! Känns skönt att iaf äntligen kunna kontrollera någonting i den här processenFlört. Trevlig helg alla!

• JLD1979

Draken: där sa du nått. Har läst om det förut så det är inte omöjligt så då passar jag på att njuta av att slippa må konstant illa ett tag

Tack!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?