• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken

Tm, jag förstår precis! Bitterhet är ingen trevlig känsla. Jag kände också så. Egentligen borde det finnas ett bättre ord.

Åh, vad underbart att åka till Norge och se fjordar och annat vackert. Det står på min "to-do-list" också :)

Jo, ska till MVC på inskrivning idag. Blir väl dock

• Draken

Oj, såg att jag skickade ett halvt medd tidigare.

Jodå, det tog typ 1,5 timme. De tog lite prover, vägde mig och pratade allmänt om graviditet. Kanske inget nytt men fick iaf tid för NUPP och KUB-analys 2 maj + en massa nya UL-tider under sommaren...som känns väldigt avlägset.
    Jag gjorde inget VUL. Läkaren sa tidigare att jag kunde komma in till henne men valde att inte be om det.

Tabbs, hur mår du idag?

• CT11

Hej! Tiden går låååångsamt här på jobbet... Är inne och kollar om ni har skrivit ngt här på fl typ varje kvart! Mår väldigt illa och har rätt kraftig värk i magen. Kan inte alls ta in glädjen utan är mest helt stiff av oro för missfall och hur jag ska klara av ett barn. Stundvis ljusnar det och jag känner lite lycka. Förra grav var jag mer " i himmelriket". Det är jag definitivt inte den här gången.

• Draken

CT, välkommen i noja-klubben! Det går inte att råda dig till något för hur man än tänker finns oron där. Dock var det någon klok som sa "du väntar barn för tusan, inte missfall". Ibland hjälper det lite...

• Tabbs2

Draken vad skönt att ha inskrivningen klar! En milstolpe:) O NUPP m.m e ju snart ju:)

CT- det inte så konstigt att man känner oro, men den blir ju än värre när man redan varit med om missfall...men försök intala dig att du inte kan påverka hur det går, så då är det väl bättre att känna lite glädje än att gå o vara ledsen o orolig..det är ju inte som så att man tar ut det ledsna i förskott-så att säga så- om det händer nåt blir man inte ledsen för man redan varit ledsen..nä så funkar d ju inte utan man blir helt knäckt..oavsett om man varit glad el ledsen o orolig innan...så då-summa summarum- är det bättre att vara lite glad tills en eventuell motsats bevisas:)
    svamel svamel...:)

Läste mina inlägg från igår o inser att de låter väldigt bittra..men det är just det som är saken, jag känner mig inte så bitter längre..jag har liksom släppt allt på ngt sätt...skön, konstig, tom känsla...hoppas det håller i sig..
    Ska självklart fortsätta försöka pricka in ÄL, äta mina diverse vitaminer m.m. men känner inte det där trycket över bröstet o paniken som jag känt tidigare...
    Har idag ingått en "klubb" med en arbetskamrat där vi ska gå ner några kilon, redovisa mat vi äter o träning m.m. Vi fyller till o med i på nätet så man får fina diagram m.m. Ungefär som fertilityfriend hahaha fast här handlar det inte om barn...jag behöver nog sådana saker att "hänga" upp mig på...

• Tabbs2
    Draken skrev 2012-04-11 18:47:03 följande:
    Tabbs, jag tycker att du är en väldigt klok person :)
    Hahaha:) jo men  visst...
  • JLD1979
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 10/4 CT11 
    ca 15/4 tm78 
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    9/3 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v13 JLD1979 
    v8 Draken 
    v 5 CT11

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121026 ♥
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Var på läkarbesök idag.

Ska nu få järndropp. Gud så skönt å slippa känna sig så sjukligt trött.
    Fick även veta att man kan äta zyrlex som gravid mot pollénallergi.

Fick remiss till dietist för att maximera mitt näringsintag nu när jag har svårt att äta pga smärtor.
    Jag har ju levt på smörgåsar, keso och yoghurt för det är bland de få saker som jag inte får ont av att äta. Ska se om dietisten kan ge tips på vad jag kan äta och få mer näring i mig än vad jag får nu.

♥ BF 121026 ♥
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?