• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Hmm har googlat lite...tydligen kan man få så där bruna lite oregelbundna flytningar av progesteronet...så de kanske va d då...

Men gravtestet då? hmm kan ju vara också att det varierar en del i början när det är låg hcg-nivå, o jag va ju uppe o kissa på natten o glömde av att jag skulle ta ett gravtest på morgonen så jag kissade en massa innan jag kom på mig o körde in en mugg...hmmm

Detta att slängas mellan hopp o förtvivlan gör mig tokig!!!

Är testet inte starkare imorrn slänger jag in handduken o slutar med progesteronet o inväntar mens...typ..

• tm78

Men Tabbs… Ge inte upp! Spottings och småblödningar kan man ju ha hela graviditeten utan att det behöver betyda något alls. Och du kanske hade mer utspädd urin i dag än i går? Att du var uppe och kissade på natten kan DEFINITIVT ha påverkat hcg-nivån så här tidigt. Du kanske helt enkelt inte ska testa imorgon alls, utan vänta en dag till…? Så slipper du analysera så mycket - man blir ju ändå bara stressad av det... Kram! {#emotions_dlg.flower}

Usch JLD, det låter inget vidare  Jag hoppas att vår, sol och värme kan hjälpa dig ur depressionen och ge dig lite energi igjen. Men skönt i alla fall att illamåendet har släppt lite och graviditeten verkar stabil. Kram! {#emotions_dlg.flower}

• Draken

Tabbs, det är grymt att slitas mellan hopp och förtvivlan. Fan att det alltid ska vara så här och så analyserar man ju sönder allt. Jag tror verkligen inte att det är någon fara. Är du ens på BIM än?
    Jag håller med tm, vänta en dag till med att testa. Jag vet att det är skitsvårt men kan du inte se det som ett projekt? En dag i ditt liv...och det för garanterat något gott med sigGlad

För att svara på din fråga, jodå, det är som vanligt, inga symtom...och har bestämt mig för att inte träna innan vi har varit på vul...så jag är inte samma glada jag. Grrrrrrrrr{#emotions_dlg.djavulsk} Nu är det en vecka till VUL och tiden kryper fram...  

JLD, lider med dig. När du bokat ett VUL och ser att allt är bra kanske du kan blir på lite bättre humör iaf. Stor kram.

Tm, hur mår du?     

• Tabbs2

Tack för uppmuntran:)

Näe jag är inte ens på BIM, det är på fre el lö..så jag vet att det är tidigt..det är lite det som stör mig också..att jag redan testat o fått positivt....hade jag väntat till BIM o fått neg då så hade jag ju sluppit den här ångesten...
    Jag tog ett test för att jag va så säker på att jag va gravid..nu är jag inte lika säker längre vilket också gör att jag tänker att det e kört...
    Men ska försöka göra som ni säger (men kan inte lova ngt) o inte testa förrän på fredag..då borde det vara ett tydligt ja el nej...

Draken förstår att tiden kryper fram...men håll ut:)

• CT11
    JLD1979 skrev 2012-03-21 08:53:29 följande:
    Hej tjejer,

Länge sedan jag orkade skriva. Har dock läst lite här inne ändå. Här händer det grejer minsann :)

Grattis Tabbs!
    CT, mina tankar går till dig på torsdag!

och jag hoppas att graviditetsviruset smittar allihopa här inne!

Jag blev igår sjukskriven för depression. hade det för 7 år sedan så jag kände igen symtomen och tog kontakt med min läkare jag hade då. Så nu är jag sjukskriven på 100% och hoppas att det vänder och att jag inte åker på nån förlossningsdepression i framtiden :(

Mitt illamående har lättat. Det är inte lika intensivt längre och så är det oftast vid em och kvällstid. Annars har jag inte så många symtom på graviditeten. vet inte om det har att göra med att jag mår dåligt psykiskt och därför som inte kan "se" gravsymtomen längre. Men det gör mig orolig över att jag har fått MF igen bara det att kroppen inte har stött ut d et än.

Kan man boka ett privat UL nånstans på nått sätt i Stockholm?

Kram på er!
    Åh! Vet hur det känns... Stor kram!!
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-21 15:50:00 följande:
    Tack för uppmuntran:)

Näe jag är inte ens på BIM, det är på fre el lö..så jag vet att det är tidigt..det är lite det som stör mig också..att jag redan testat o fått positivt....hade jag väntat till BIM o fått neg då så hade jag ju sluppit den här ångesten...
    Jag tog ett test för att jag va så säker på att jag va gravid..nu är jag inte lika säker längre vilket också gör att jag tänker att det e kört...
    Men ska försöka göra som ni säger (men kan inte lova ngt) o inte testa förrän på fredag..då borde det vara ett tydligt ja el nej...

Draken förstår att tiden kryper fram...men håll ut:)
    Tabbs- jag tycker att det låter positivt. När jag fick mitt missfall i julas var det miljarder andra personer som fått blödning kring mens/BIM därför att man stöter ut gammalt blod som lagrats inför mensen. Så ingen fara! Förstår att du nojar, såklart alla vi här inne vet ju precis hur du känner just nu (tror jag!) men jag tror som Draken - gör det till ett projekt att inte testa mer. Se det som en mysig grej att det kanske kanske är sant- och bli gladare när du får ett starkare sträck! 

Det är så fint väder nu- ut och njut, planera sommaren eller påsken och låsas som att du inte bryr dig, som du gjorde förra veckan:)

KRAM! 
  • CT11
    Draken skrev 2012-03-21 19:34:35 följande:
    CT, jag håller på dig imorgon. Kram

Åh tack, det är sån spänning! Har äl idag så blir lite orolig att imorgon ska vara för sent för insem men försöker hålla huvudet kallt. Sambon simmare kan också bli en surprise.... Japp, vi får se helt enkelt:) KRAM alla här inne!
  • JLD1979

Tack för de stöttande orden. Hoppas oxå på att vår och ett VUL ska kunna lätta upp mig. jag får ju ingen psykofarmaca då man inte kan säga säkert att det itne påverkar fostret/barnet.

På tal om vår... nu kommer ju pollénallergin... kan man ta allergimediciner under graviditet?

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • Draken

CT, ägget ska ju vandra ner också så det blir säkert jättebra med insem idag :)

JLD, vad har du för pollenmedicin? Namn...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?