• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Oreos
    Marre79 skrev 2011-06-17 16:05:04 följande:
    Min har blivit skrumpen och svart, men när jag försöker dra loss den gör det ont....Ska jag vänta lite till innan jag drar loss den eller ska det göra lite ont?
    Du kan ta en nagelsax och klippa om du vill bli av med den fort. det gjorde jag och det kändes knappt.
  • etthjerta

wow! Vilken superbra tråd! Hade inte en aning om att man kunde göra såhär! Och jag som har två jätteutstående bruna  i armhålan som jag gått runt och stört mig på så sjukt mkt i flera år nu! Förvånad

Här ska nypas! Men tror inte jag vågar klippa så prövar med tråden först Flört

• missypissy

Blev ingen strypning igår kväll för jag var tvungen att jobba idag med... Men nu har jag två lediga dagar framför mig så nu blir det strypning. Oooooh är supernervös nu ju! Varför har jag ingen sprit hemma när jag behöver det?

• Den allsmäktige

Här har ni sambons föredetta leverfläck/vårta:

• etthjerta

Blev ni väldigt ömma och röda på själva födelsemärket? Obestämd

Har haft min tråd på nu i sen i fredagskväll och det enda som har hänt är att jag är sjukt öm! Kan det bero på att jag knöt med tandtråd och inte sytråd? Obestämd

HJÄLP!!! Gråter

• Jessica82

jag hade oxå lite tjockare tråd till en början och det verkade inte funka, letade fram lite tunnare tråd och redan nästa dag började den svartna, så prova ta bort tandtråden

• etthjerta
    Jessica82 skrev 2011-06-20 17:55:44 följande:
    jag hade oxå lite tjockare tråd till en början och det verkade inte funka, letade fram lite tunnare tråd och redan nästa dag började den svartna, så prova ta bort tandtråden
    Jag har bytt ut den nu mot sytråd ohch det gör inte alls lika ont längre! Drömmer satte på ett plåster också för säkerhets skull så tråden inte ramlar av så lätt.. hoppas det funkar!! Vill ju bli av med det fula eländet så fort som möjligt Tungan ute
  • Kaupa Jaur

Håll i er nu... Men jag klipper bort mina födelsemärken med avbitartång. Ja, jag kanske är lite galen... Men det gör inte överdrivet ont och det funkar! Har tagit bort ett tiotal på egen hand och bara en har fått ärrbildning för jag fick inte med allt. Behandlar  tungblåsor likadant....

Ett tips om man vill att det ska gå snabbare, var bara noga med hygienen och sprita tången först.

• UmmAlina

Menar ni på riktigt att ni stryper era leverfläckar???

Vet inte om jag hade vågat det....

• etthjerta
    UmmAlina skrev 2011-06-20 19:00:51 följande:

Menar ni på riktigt att ni stryper era leverfläckar???

Vet inte om jag hade vågat det....

Japp Tungan ute  Kan ju va värt att prova iaf! Lätt värt det om man blir av med dom Glad
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?