• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • vackrastarflow
    Marre79 skrev 2011-06-13 15:07:38 följande:
    Hur lång tid tog det innan era gick att ta bort?
    4 dygn

Min syns inte alls längre och är inte upphöjt heller. Är supernöjd!
  • Björnmossa

Mitt är nu borta, hjälpte till lite i slutet (det var som en envis sårskorpa). Under ser det ut som en finne eller liten krater men jag har gott hopp om att det läker ut inom kort. Har tvättat av det med sprit och satt på ett plåster. Funderar på om jag ska ta ett till nu direkt eller om jag ska avvakta lite och se hur det läker. Hum hum, svåra frågor.

• missypissy
    Björnmossa skrev 2011-06-13 00:36:36 följande:
    Du kanske har ett annat att experimentera med?

Om du inte kan ha ett litet plåster i ansiktet (tänker att det kan funka med ett sånt där litet runt ifall märket sitter halvdiskret iaf) så kanske du kan göra det på semestern.
    Jo, jag har ju några stycken stora, men de sitter på ryggen så de är svåra att nå... Men jag har bestämt mig för att försöka med det i ögonbrynet! Väntar dock tills på torsdag kväll för jag är ledig fre-sön så då kanske det hinner ramla av. Annars får jag sätta på ett plåster (semester har jag ingen tyvärr, jobbar hela sommaren), annars skrämmer jag nog livet av mina vårdtagare med en stor svart sak i ansiktet!
  • Marre79

Min har blivit skrumpen och svart, men när jag försöker dra loss den gör det ont....Ska jag vänta lite till innan jag drar loss den eller ska det göra lite ont?

• Den allsmäktige

Sambons monster är borta!!! :D

• lollisen

Gaaaaah!!
    Jag är för FEG fortfarande, + att jag legat sjuk i influensan, sambon på sjukhus 3 dygn förmodar gallsten(?) samt sonen fick en allergisk reaktion på något så att ansiktet svullnade upp och ledde till ytterligare 5 timmar på akuten.... SUCK!! Vad säger man??
    Vågar jag öht ge mig på att strypa min fuuuuula fett/hudknöl? Skulle bara fattas att även jag får sitta på akuten med diverse åkommor...
    Vad säger ni? Ska jag våga?

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Saian
    Marre79 skrev 2011-06-17 16:05:04 följande:
    Min har blivit skrumpen och svart, men när jag försöker dra loss den gör det ont....Ska jag vänta lite till innan jag drar loss den eller ska det göra lite ont?
    Min blev det som en liten sårskorpa under som jag kunde pilla bort efter nån dag. Gjorde lika ont som att ta bort en vanlig, inte så djup skorpa.
  • Björnmossa
    Min var lite klibbig under men när jag tvättat bort det med spritad tops kändes det inget alls att nypa bort den med tång sen.
  • Marre79
    Saian skrev 2011-06-17 18:50:43 följande:
    Min blev det som en liten sårskorpa under som jag kunde pilla bort efter nån dag. Gjorde lika ont som att ta bort en vanlig, inte så djup skorpa.
    Väntar nog lite till då....
    Fast dom ser inte så fräscha ut, som fästingar som sitter fast då jag i omgångar har knytit fast svart tråd som jag klippt av... 
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?