• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • lollisen
    vackrastarflow skrev 2011-06-09 21:49:03 följande:
    kör på!! min tog 4 dygn - det är inte länge!
    Sant... Sen slipper man ju stoooora fyla ärr som blir av suturerna de sätter vid sånt här... Hmmm... Ska försöka få sambon att berätta vart vi har tråd...

Ska det vara tunn sytråd? eller vad kör ni med?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Trasseltroll
    vackrastarflow skrev 2011-06-09 19:16:31 följande:
    Succé!!!! Min är nu borta!! WOOOO!

Det gick fortare än jag trodde Iförrgår var den nästan normal, igår kväll så började den bli mörk och nu för 10 minuter sen drog jag loss den Känseln i min var kvar fram till idag. Det var under dagen som känseln försvann och så kom den av nu. Trodde att det skulle ta längre tid pga känseln och storleken, men när den skrumpnar går det fort!
    Men jag bytte snöre tre gånger under processen som startade söndag kväll.

Nu ser det ut som någon förklarat innan, som ett myggbett eller en nyklämd finne med ett litet sår i mitten.
    Jihooo! Skrattande Grattis! Jag knöt ett till snöre igår...idag tänkte jag att jag skulle ta bort dom båda snörena som satt och knyta på ett helt nytt. Skulle försöka klippa att snöret men råkade väl peta med spetsen i födelsemärket så det började blöda... Så jag gav upp och knöt ett tredje snöre runt istället! Har massa trådar som hänger mellan bena nu eftersom den sitter i troskanten!Cool Känner mig heeeet...
  • Oreos
    lollisen skrev 2011-06-09 21:50:37 följande:
    Sant... Sen slipper man ju stoooora fyla ärr som blir av suturerna de sätter vid sånt här... Hmmm... Ska försöka få sambon att berätta vart vi har tråd...

Stooora fula ärren ser ut såhär, Jag tog bort en medelstor i nacken, ett stygn blev det.
    Jag är känslig för plåster så tänk bara på lilla såret i mitten. Det som knappt syns.

• Den allsmäktige
    lollisen skrev 2011-06-09 21:16:54 följande:
    Hur stor var den när du började?
    Som en ärta, men vi knöt ett till band runt den idag, och då blev den ännu större!!!
  • Callistrate
    vackrastarflow skrev 2011-06-09 21:27:32 följande:
    precis likadan som min!
    Oreos skrev 2011-06-09 21:35:04 följande:
    Ser precis ut som min gör nu också, jag tror det är omöjligt att få bort hela, men man får åtminstone bort det utputande..
    Vi får ge det några dagar och hoppas att det blir bättre Min syns inte speciellt väl (sitter under armen), så jag ska nog kunna leva med det oavsett.
  • vackrastarflow
    Callistrate skrev 2011-06-09 22:46:03 följande:
    Oreos skrev 2011-06-09 21:35:04 följande:
    Ser precis ut som min gör nu också, jag tror det är omöjligt att få bort hela, men man får åtminstone bort det utputande..
    Vi får ge det några dagar och hoppas att det blir bättre Min syns inte speciellt väl (sitter under armen), så jag ska nog kunna leva med det oavsett.
    Jag tror det putar ut pga läkeprocessen. Den kommer troligen att lägga sig snart.
    Trasseltroll skrev 2011-06-09 21:53:14 följande:
    Jihooo! Skrattande Grattis! Jag knöt ett till snöre igår...idag tänkte jag att jag skulle ta bort dom båda snörena som satt och knyta på ett helt nytt. Skulle försöka klippa att snöret men råkade väl peta med spetsen i födelsemärket så det började blöda... Så jag gav upp och knöt ett tredje snöre runt istället! Har massa trådar som hänger mellan bena nu eftersom den sitter i troskanten!Cool Känner mig heeeet...
    Hahaha som jag då Första gången knöt jag bara ovanpå.
    lollisen skrev 2011-06-09 21:50:37 följande:

Japp tunn sytråd!
  • lollisen

Northernlight; jag har tagit bort två innan och fick skitfula ärr av det. Det är såklart olika.

• lollisen
    Oreos skrev 2011-06-09 21:55:16 följande:
    Stooora fula ärren ser ut såhär, Jag tog bort en medelstor i nacken, ett stygn blev det.
    Jag är känslig för plåster så tänk bara på lilla såret i mitten. Det som knappt syns.

Då har du tur som inte fick ett stort missprydande ärr, själv hade jag inte samma tur alls. Många läkare prioriterar inte hur resultatet blir, då de enbart vill avlägsna fläcken eller så, men ibland kan man ha tur..
  • Oreos
    lollisen skrev 2011-06-10 10:32:49 följande:
    Då har du tur som inte fick ett stort missprydande ärr, själv hade jag inte samma tur alls. Många läkare prioriterar inte hur resultatet blir, då de enbart vill avlägsna fläcken eller så, men ibland kan man ha tur..
    Ja det är sant, och alla läker ju olika också.. För mig spelar det ingen roll om jag får ärr, bara jag blir av med dom. Flört  Vart på kroppen satt de du tog bort?
  • sotich

Jag har gjort det med två. ena på nyckelbenet och andra på halsen. råkade riva på ena och snurratill den, och den blev svart och jag var jätterädd ,sen efter nån dag så föll den av. förstå att jag var förvånad, jag som haft den där irriterande saken där så länge =o   sedan blev det sommar, och mina rorsbarn pillade hela tiden på leverfläcken som satt på halsen, jag skämdes som tusan för den. så då skruvade jag till den och den svullnade, blev svart och föll sedan av. brorsbarnen blev besvikna, haha, men jag blev glad =)

tog ett par dar, kanske en vecka för båda att först strypas, svartna, bli stel o falla av.

Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?