• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • etthjerta
    Kaupa Jaur skrev 2011-06-20 18:55:43 följande:
    Håll i er nu... Men jag klipper bort mina födelsemärken med avbitartång. Ja, jag kanske är lite galen... Men det gör inte överdrivet ont och det funkar! Har tagit bort ett tiotal på egen hand och bara en har fått ärrbildning för jag fick inte med allt. Behandlar  tungblåsor likadant....

Ett tips om man vill att det ska gå snabbare, var bara noga med hygienen och sprita tången först.
    Jaadu,jag har försökt å klippa bort mina med nagelsaxen men det gör så jäääääääävla ont så jag klarar inte av det! Vet inte om mina sitter på ett känsligt ställe (nedanför armhålan typ) men jag står inte ut! Beundrar er som klarar av det för det skulle gå så sjukt mkt fortare och smidigare Tungan ute
  • Kaupa Jaur
    etthjerta skrev 2011-06-20 19:08:17 följande:
    Jaadu,jag har försökt å klippa bort mina med nagelsaxen men det gör så jäääääääävla ont så jag klarar inte av det! Vet inte om mina sitter på ett känsligt ställe (nedanför armhålan typ) men jag står inte ut! Beundrar er som klarar av det för det skulle gå så sjukt mkt fortare och smidigare Tungan ute
    Jag tycker vissa ställen gör skitont, andra känns knappt... Halsen gjorde ont men låren kändes knappt. Ibland tar jag till en pincett och drar ut fläcken först. Annars så kan du ju köpa bedövningsplåster och sedan klippa, jag är för snål för det
  • Björnmossa
    Kaupa Jaur skrev 2011-06-20 18:55:43 följande:
    Håll i er nu... Men jag klipper bort mina födelsemärken med avbitartång. Ja, jag kanske är lite galen... Men det gör inte överdrivet ont och det funkar! Har tagit bort ett tiotal på egen hand och bara en har fått ärrbildning för jag fick inte med allt. Behandlar  tungblåsor likadant....

Ett tips om man vill att det ska gå snabbare, var bara noga med hygienen och sprita tången först.
    Bara de som putar ut då va? Jag har klippt en men avbitartång verkar smidigare faktiskt.

Har avlägsnat ett antal milier också :D. De flesta med nål, två med nageltång.
  • emme 86

Woho, en tråd för mig!

Jag som lääänge sagt att jag ska boka tid till läkaren för att ta bort en leverfläck på bröstet o 2st på ryggraden men jag har aldrig fått tummen ur. Nu hittade jag denna tråden o snörpte först sambons fläck på ryggen som nästan ramlar av av sig själv, nu hjälper vi den liten på traven o sen har ja snörpt min på bröstet.
    När den på bröstet ramlat av o läkt tar ja dem på ryggen, ska bli sååå skönt att bli av med dem.

• lollisen

Men berätta nu hur stora era är så att även jag kan ta mod till mig nångång! Hahaha...

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Trasseltroll
    Björnmossa skrev 2011-06-20 19:45:26 följande:
    Bara de som putar ut då va? Jag har klippt en men avbitartång verkar smidigare faktiskt.

Milier? är det dom platta? hur gör du det i sånna fall?
    lollisen skrev 2011-06-20 20:58:55 följande:
    Men berätta nu hur stora era är så att även jag kan ta mod till mig nångång! Hahaha...
    Min var väl inte så stor i diameter. Kanske 3 mm bred. Men den var lååång (!!) haha! Sjukt äcklig såg den ut och jag är så nöjd över att den är borta!
  • Björnmossa
    Trasseltroll skrev 2011-06-20 21:22:36 följande:
    Milier? är det dom platta? hur gör du det i sånna fall?
    Det är de vita fettplupparna man kan få runt ögonen.
  • Kaupa Jaur
    Björnmossa skrev 2011-06-20 19:45:26 följande:

Nej jag har bara klippt de som sitter i höjd med huden. Har bara ett märke som står ut men det vågar jag inte klippa för det  är för stort. Avbitartång funkar bra
  • etthjerta

Men hur hårt snörar ni åt? Jag snörade åt tills det nöp till typ och gjorde två dubbelknutar Tungan ute tänkte att det kanske tar längre tid om tråden sitter lösare.. x)  ,

Min e röd och svullen nu typ,går det i rätt riktning?! Förvånad

• UmmAlina
    etthjerta skrev 2011-06-20 19:06:38 följande:
    Japp Tungan ute Kan ju va värt att prova iaf! Lätt värt det om man blir av med dom Glad

Men är det inte farligt att göra det?

Jag kan liksom inte tänka mig att det kan vara bra...

Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?