• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • vackrastarflow
    vill bli mamma 2009 skrev 2011-07-25 19:26:58 följande:
    Jag håller på att strypa 2 leverfläckar i nacken och googlade lite, eftersom det inte hänt så mycket med dem på en vecka. Hittade den här tråden och har med spänning läst igenom hela!!! Hur gick det för alla, är ni nöjda med resultatet?
    massa nöjd har inget kvar!
  • vill bli mamma 2009
    vackrastarflow skrev 2011-07-25 20:18:57 följande:
    massa nöjd har inget kvar!
    Låter bra! Hoppas mina trillar av snart. De sitter i nacken och stör mig sedan många år. Har tänkt att klippa mig o ha en kort frisyr, så innan dess måste de bort!
  • Sarve

Oj oj! Ser att det är längesedan någon skrev här. Ska se om jag kan väcka tråden till liv igen med ett par frågor: Går det att ta leverfläckarna med vårtmedel? Och hur stora leverfläckar (i diameter närmast huden) kan man ta med snöre? Jag har en LF som är 5mm vid "roten", så den känns inte riktigt aktuell att ta med tråd. =P

• Oreos
    Sarve skrev 2011-09-12 13:33:01 följande:
    Oj oj! Ser att det är längesedan någon skrev här. Ska se om jag kan väcka tråden till liv igen med ett par frågor: Går det att ta leverfläckarna med vårtmedel? Och hur stora leverfläckar (i diameter närmast huden) kan man ta med snöre? Jag har en LF som är 5mm vid "roten", så den känns inte riktigt aktuell att ta med tråd. =P
    Min som jag snörpte var rätt stor, det enda är väl att det kanske blir kvar lite rötter om den är stor, annars tror jag inte det är någon fara.
    Har aldrig hört någon som provar vårtmedel, men om du provar så kan du få berätta hur det gick.
  • Sarve

*skratt* Jag är för feg för att prova vårtmedel om det inte finns någon annan som dokumenterat dess effekt innan. Jag antar att jag får försöka strypa min stora leverfläck succesivt. =P Men först ska jag se resultatet av de två jag började strypa i morse! =P

• Björnmossa

Jag tog några stora och fick ett platt märke istället. Lite besviken men det är ändå en förbättring.

• Embla

Jag har både strypt själv och fått några borttagna av läkare.

De som läkaren tagit bort är helt klart snyggare, de syns bara som en liten, rosa fläck (som kanske försvinner helt med tiden).

På ett par av dem jag ströp själv så är det lite "upphöjt" kvar, tydligen fick jag inte med hela basen över tråden.

Jag tycker att det gör ont att strypa, men det gjorde ont att ta bort dem på VC också (en tog de utan bedövning och de andra gjorde ont när bedövningen släppt). Att strypa gör dock ondare enligt min mening. Dock är det värt det.

• Oreos
    Björnmossa skrev 2011-09-12 15:58:59 följande:
    Jag tog några stora och fick ett platt märke istället. Lite besviken men det är ändå en förbättring.
    Samma här, hade helst velat få bort dom helt, men det är ju en klar förbättring att de inte står ut iallafall..
  • netza

Har själv börjat experimentera med en på magen nu. Någon som vill visa hur området där era suttit ser ut nu? Funderar om jag ska våga mig på en i ansiktet eller inte...

Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?