• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • littlesaragirl

Det här är ju bara för kul!
    Min syster visade mig denna tråd, och jag knöt genast en sytråd om min stora leverfläck på magen.
    Dock har inget hänt mer än att tråden börjat skära in på ena sidan. Jag är öm, men jag ger inte upp. Det har gått två dagar nu och strax ska jag sätta ny tråd och spänna till ordentligt!

Jag kommer återkomma med bilder! =)

Lycka till allihopa!

• vackrastarflow
    Amor Vincit Omnia skrev 2011-07-03 10:30:07 följande:
    Ramlar dom av av sig själva sen eller måste man göra något?? har plåster på 

Jag drog av den till sist. Då var den svart och ihopskrumpen så det kändes inget alls. Det var 4 dygn senare.
  • missypissy
    littlesaragirl skrev 2011-07-04 00:09:08 följande:
    Det här är ju bara för kul!
    Min syster visade mig denna tråd, och jag knöt genast en sytråd om min stora leverfläck på magen.
    Dock har inget hänt mer än att tråden börjat skära in på ena sidan. Jag är öm, men jag ger inte upp. Det har gått två dagar nu och strax ska jag sätta ny tråd och spänna till ordentligt!

Jag kommer återkomma med bilder! =)

Lycka till allihopa!
    Din syster verkar vara en fantastisk kvinna!

Idag är mitt födelsemärke ömt och det vätskar lite, men det börjar hända grejer! Det har börjat lossna från kanterna, ska knyta en hårdare tråd senare så att det sitter åt ordentligt. Woho, så jäkla kul!
  • littlesaragirl
    missypissy skrev 2011-07-04 09:58:16 följande:
    Din syster verkar vara en fantastisk kvinna!

Idag är mitt födelsemärke ömt och det vätskar lite, men det börjar hända grejer! Det har börjat lossna från kanterna, ska knyta en hårdare tråd senare så att det sitter åt ordentligt. Woho, så jäkla kul!
    Ja älskade syster, du är fantastisk! =)

Nu är min svart och och verkar vilja trilla av när som helst. Men den har även blödit och vätskat lite, men har baddat med alsollösning. Det är ett tips till alla. Sår blir lättare infekterade i sommarvärmen och särskilt om man har plåster på så det inte kan andas ordentligt.

Dessutom, när jag tog bort en fläck hos läkare så sa han att jag inte skulle utsätta såret för direkt solljus då ärret kunde bli värre då. Kanske även är så detta fallet...
  • Neblina

Urk ja inte på mig själv men på morsan, den skrumpna och såg ut som en geggisg hängande säck, men sedan lossna det och blev ett platt födelsemärke. Inget för kackelmagade men det funkar och gör inte ont.

Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Amor Vincit Omnia

bad mannen sätta på ett tredje snöre i förrgår och det kändes, sen i går svullnade dom och ömmade lite, idag ömmar dom inte, nu har jag alltså knutit 3 trådar sen i lördags, borde dom inte falla av snart... ? 

• Neblina
    Amor Vincit Omnia skrev 2011-07-08 19:16:19 följande:
    bad mannen sätta på ett tredje snöre i förrgår och det kändes, sen i går svullnade dom och ömmade lite, idag ömmar dom inte, nu har jag alltså knutit 3 trådar sen i lördags, borde dom inte falla av snart... ? 

man kan få hålla på ett tag har han snört ihop tillräckligt hårt då?
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • missypissy

Igår kväll ramlade mitt av, drog av tejpen som jag hade över och då följde födelsemärket med! Äcklig som tusan var den lilla klumpen, men själva såret ser fint ut och när det läkt helt kommer det nog att se väldigt bra ut. Nu ska jag bara våga mig på det jag har i ansiktet...

• littlesaragirl

Har ju helt glömt bort att skriva. Min tillade av, eller rättare sagt när jag stod i duschen drog jag åt snöret så mycket att den tillsist trillade av. I duschen var det lätt, huden blir mjukare plus att strålen från duschen bedövar lite. Så det gjorde inte alls ont.
    Dock är jag inte nöjd... Fick inte med hela så har en bit kvar, och såret ser inte så fint ut. Får väl se när det har läkt helt, och då kanske jag kan ta resten av fläcken.

Men bilder kommer här:

Första dagen

Här är den svart, tredje dagen tror jag

Här har det mesta trillat av. Inte så fint...

Hoppas det går bättre för er. Min systers har blivit jättefin, helt borta.

• vill bli mamma 2009

Jag håller på att strypa 2 leverfläckar i nacken och googlade lite, eftersom det inte hänt så mycket med dem på en vecka. Hittade den här tråden och har med spänning läst igenom hela!!! Hur gick det för alla, är ni nöjda med resultatet?

Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?