• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • lollisen
    Den allsmäktige skrev 2011-06-09 19:08:14 följande:
    ÄR NI REDO?! Här kommer bilden!!!
    OBS OBS OBS!
    KÄNSLIGA VARNAS!!!
    (Jag pluggar till SSK och till och med jag tycker det ser för jävla äckligt ut...)
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

Den har varit liten, skrumpen och brun innan, men nu är den rosa och svullen stor som en kidneyböna Kräks.
    Men den har skurits av från höger, så den är påväg av nu! :)
    Hur stor var den när du började?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • vackrastarflow
    Callistrate skrev 2011-06-09 20:54:29 följande:
    OK, here goes

Ni har sett bilden före... Här kommer först en bild på när den var helt ihopskrumpnad & sedan en bild från idag (inte så skarp). Inte speciellt tjusigt ännu, men den är iaf platt!

precis likadan som min!
  • Oreos
    Den allsmäktige skrev 2011-06-09 19:08:14 följande:
    ÄR NI REDO?! Här kommer bilden!!!
    OBS OBS OBS!
    KÄNSLIGA VARNAS!!!
    (Jag pluggar till SSK och till och med jag tycker det ser för jävla äckligt ut...)
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

Den har varit liten, skrumpen och brun innan, men nu är den rosa och svullen stor som en kidneyböna Kräks.
    Men den har skurits av från höger, så den är påväg av nu! :)
    Coolt!
  • Oreos
    Callistrate skrev 2011-06-09 20:54:29 följande:
    OK, here goes

Ni har sett bilden före... Här kommer först en bild på när den var helt ihopskrumpnad & sedan en bild från idag (inte så skarp). Inte speciellt tjusigt ännu, men den är iaf platt!

Ser precis ut som min gör nu också, jag tror det är omöjligt att få bort hela, men man får åtminstone bort det utputande..
  • lollisen

Ååååh vad jag blir inspirerad att strypa min jävel som jag har mitt på tinningen! Ser för vidrig ut! Den är som skrivet stor som en typ böna/ärta... den är helt ofarlig, en fettumör sa läkaren.
    Den är ju liksom smalare längst ner, som en svamp. Så det skulle absolut INTE vara svårt att snara åt (hehehe) men frågan är, kan det vara 'farligt*.... :-/
    Oj, vad töntigt det där lät... kanske.. haha... Men iallafall, det kan väl inte vara farligt va?

• Oreos
    lollisen skrev 2011-06-09 21:39:15 följande:
    Ååååh vad jag blir inspirerad att strypa min jävel som jag har mitt på tinningen! Ser för vidrig ut! Den är som skrivet stor som en typ böna/ärta... den är helt ofarlig, en fettumör sa läkaren.
    Den är ju liksom smalare längst ner, som en svamp. Så det skulle absolut INTE vara svårt att snara åt (hehehe) men frågan är, kan det vara 'farligt*.... :-/
    Oj, vad töntigt det där lät... kanske.. haha... Men iallafall, det kan väl inte vara farligt va?
    Jag skulle nog gjort det, men det är ju helt beroende på hur 'modig' man är.. typ.. Tungan ute Jag tror inte det är farligt att göra så med den.

I helgen pratade jag med min mormor som jobbat på BB förr, och då sa hon att man gjorde precis lika om bebisar föddes med en 'stump' (tydligen en liten knöl vid lillfingret). Då knöt man tydligen åt och sen föll den av efter nån vecka...
  • vackrastarflow
    lollisen skrev 2011-06-09 21:39:15 följande:
    Nej det är ingen fara MEN tänk på att de svullnar efter de knutits. Så den blir större ett tag innan den skrumpnar.
  • lollisen

Iiihp!! jag tror att jag kommer våga... Min sambo tycker att jag är totalt dum i huvet, men jag vågar fasen inte gå till privatläkare som ska sätta bedövning och sedan karva ut äckelknölen, sätta ett par stygn som sedan kommer att synas massor. Samt att om jag gör såhär så behöver jag ju inte raka håret där på sidan.

Hmn... *funderar*

• vackrastarflow
    lollisen skrev 2011-06-09 21:47:41 följande:
    Iiihp!! jag tror att jag kommer våga... Min sambo tycker att jag är totalt dum i huvet, men jag vågar fasen inte gå till privatläkare som ska sätta bedövning och sedan karva ut äckelknölen, sätta ett par stygn som sedan kommer att synas massor. Samt att om jag gör såhär så behöver jag ju inte raka håret där på sidan.

Hmn... *funderar*
    kör på!! min tog 4 dygn - det är inte länge!
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?