• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Tudor 05

jag har gjort det på några stycken. Det har funkat jättebra, och gör man det bra blir det inga ärr heller :)
    jag har knytit lite i taget, typ att jag varannan dag har knytit en ny sytråd och dragit lite hårdare varje gång. Har suttit ett plåster över så att man inte råkar nöta bort tråden med kläderna eller så.
    så har fläcken skrumpnat och ramlat av efter en vecka eller så.

Gör inte ont alls!

• Den allsmäktige
    Oreos skrev 2011-06-05 23:29:27 följande:
    Ska du rent knipsa av dom? Inte strypa? :-O
    Jag vet inte... Tror inte att det skulle göra så ont, har gjort det förut. Med en kökssax :P
  • Simben

Jo iofs men jobbar i affär och känns lite konstigt med massa plåster på halsen men plåster får det bli...fast kanske väntar till semestern nu så blir det lättare att slippa få blickar och frågor från alla

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • vackrastarflow
    Den allsmäktige skrev 2011-06-05 23:44:32 följande:
    Jag vet inte... Tror inte att det skulle göra så ont, har gjort det förut. Med en kökssax :P
    sexigt :p
  • Den allsmäktige
    vackrastarflow skrev 2011-06-05 23:52:45 följande:
    sexigt :p
    Javisst! :D
  • vackrastarflow

Intressant det här... Imorse var den helt vit så jag antar att det funkar

• Björnmossa

Har hört talas om detta och tyckt att det låter jätteläskigt. Sen klickade jag in mig här, tänkte att detta gör jag aldrig, fick syn på en rulle björntråd som låg framme och... tja. Ska nog sätta ett plåster över dock, för att slippa se.

Angående säkerhet så har jag hört från läkare (ej hudläkare) att de som buktar ut aldrig är farliga. Eller om det var de som buktar ut OCH har ett hårstrå i sig... fasen, ska ringa och fråga!

• SilverEmma

Ok...har spenderat en halvtimme på toaletten men jag KAN INTE!! De två jag vill bli av med sitter så jäkla dumt till att det inte går! Frågade maken men han tyckte jag var lite dum i huvudet som ens funderade på det så där har jag ingen hjälp. (han kallade mig inte dum i huvudet, blicken sa allt)

Dämmit...

Kan ni inte lägga in lite nya bilder på hur de ser ut nu?

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • The Hermit

Jag hade ett utsående märke på ryggen en gång som störde mig och jag knöt om det och försökte få det att ramla av. Knöt nog lite dåligt för sedan blev det en stor boll av det som hängde där ett par dagar innan den ramlade av.   Kräks

• Björnmossa

Nu ringt! De som står ut heter fibrom och är ofarliga. De platta heter melanom och kan vara farliga.

Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?