• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Oreos
    Zäta skrev 2011-06-02 13:54:56 följande:
    Hur länge ska tråden sitta? Flera veckor?

Jag opererade bort några när jag var yngre och det var inget konstigt med dem.. men jag har två i håret (eller på huvudet är det ju) med som börjar blöda när jag borstar.. lite äckligt. Vill gärna ta bort dem, men de är så hårda så det kanske kan vara svårt att få bort dem då och dessutom få träden att fästa i håret? 
    Läkaren sa att det kunda ta en vecka ungefär sen skulle leverfläcken och tråden trilla av av sig självt. :)
  • niagara

Tar en pincett, nyper åt (sticker till lite) snurrar (känns ej pga förlorad blodtillförsel) och drar bort (känns ej)

HÄPP!

• Callistrate

Har nu gjort ett försök... Med en liten på armen. Tyckte att det var lite svårt, hoppas att jag lyckades knyta åt ordentligt. Inser att de på ryggen kan jag glömma att klara av på egen hand. Får se hur det går med den jag lyckades med. Fungerar det får jag väl se till att få hjälp med de övriga!

• Zäta
    Oreos skrev 2011-06-02 14:33:22 följande:
    Läkaren sa att det kunda ta en vecka ungefär sen skulle leverfläcken och tråden trilla av av sig självt. :)
    Tack för svaret!

Lyckades inte få tråden att sitta kvar så jag får leva med den :/ 
  • Edalia

åh detta måste prövas!! har en på halsen som jag behöver få bort. sonen är jätte intresserad av att nypa i den och det är INTE skönt.

HAr varit till vc med en stor (typ som en ärta Kräks) som jag hade i troskanten och den fick dom "operera" bort. Skit stort ärr har jag där nu, men bättre än det som var innan. Plågat mig hela min tonår!

• djevojka

Ååå vad kul det låter! Jag vill också ha en.. Haha.. Ja, jag är sann. Men har redan opererat bort mina som jag har haft. Hade velat "strypa" en istället. Får leta på min man ikväll. Har för mig att han har nån i nacken.. Hmm..

• Lady Gaga

nyper med pincett och snurrar... klipper med nagelsax..... knyter med sytråd.... Spöke Känner mig nästan svimfärdig nu hahaha

Silence! I KEEL you!
  • Oreos
    djevojka skrev 2011-06-02 14:51:22 följande:
    Ja en fråga till förresten, hur ser det ut efteråt?
    Vet inte.. Får lägga upp en bild när min trillat av pinn. Just nu är det knappt någon skillnad alls.. 
    Jag tror inte man får bort själva 'roten' men det utåtstående lär väl försvinna iallafall.
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?