• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Callistrate
    Oreos skrev 2011-06-05 22:51:03 följande:
    Låter konstigt, min kändes inte alls.. Kanske möjligtvis liiite öm om jag nöp i den..
    Men jag är ganska känslig (kanske lite kinkig också) Skäms Det gör som sagt inte direkt ont... men det känns.
  • Nape

Uh, jag har en (eller flera egentligen) men jag vågar inte. Är svimfärdig bara av att läsa i tråden.

Jag har en precis vid örat och den är stor som en ärta (eventuellt lite större) och känns "grov".

Hm, men vårtmedel såg jag att någon tipsade om i tråden. Pensla en gång per dag i en vecka. DET ska jag testa! *springer och letar efter barnens vårtmedel*

Ska jag rapportera i tråden hur det går?

• Callistrate
    Nape skrev 2011-06-05 22:59:49 följande:
    Uh, jag har en (eller flera egentligen) men jag vågar inte. Är svimfärdig bara av att läsa i tråden.

Jag har en precis vid örat och den är stor som en ärta (eventuellt lite större) och känns "grov".

Hm, men vårtmedel såg jag att någon tipsade om i tråden. Pensla en gång per dag i en vecka. DET ska jag testa! *springer och letar efter barnens vårtmedel*

Klart du vågar! Jag kanske överdriver lite... Mitt är som sagt lite ömt (inte i närheten av en ordentligt öm finne eller ett blåmärke dock!)
  • Nape
    Callistrate skrev 2011-06-05 23:03:58 följande:
    Klart du vågar! Jag kanske överdriver lite... Mitt är som sagt lite ömt (inte i närheten av en ordentligt öm finne eller ett blåmärke dock!)
    Njae, låt oss säga såhär: min sons tå åkte ur led idag och som den ömma modern jag är hjälpte jag honom på detta sätt: sprang ut ur rummet och höll för öronen, samtidigt som jag klöktes. Jag pallar knappt att klippa mina tånaglar, så njae..ingen sytråd för mig.

Men pensla kan jag.
  • vackrastarflow
    Callistrate skrev 2011-06-05 22:48:45 följande:
    Do it! Och håll oss sedan uppdaterade
    Klart! Men det var fanimej svårt att fånga den Tog tre trådar innan det nöp till Nu... ja det känns ju lite, men det kittlas mer än att göra ont. Min sitter på ett illa valt ställe och har stört mig i många år. Jag är väldigt taggad på att få bort den

Jag har en på ryggen också som blir nästa projekt om detta lyckas... Men den måste jag få hjälp med att fånga. Är för singel för den
  • Bellini2
    Kojbe skrev 2011-06-02 17:07:07 följande:
    Jättebra ni kan fixa själv men rent instinktivt känner jag ni borde låta en läkare ta de dvs om de är det minsta underliga el ojämna i färgerna iaf för man kan ju inte veta om de är *farliga* el inte. Tänk om man tar bort något själv och sedan går ovetandes med cancer?

Jag var så naiv så jag hade inte ens tänkt så långt för ett antal år sedan då jag tog bort 2 fläckar hos dr. Han ringde sen o sa de var *godartade* Puha.

Men man tänkte ju till därefter och numera råder jag de flesta att kolla hellre en gång för mycket än för lite.
    Jag vill bara understryka det Kojbe säger: var jätteförsiktiga med vad ni gör! Leverfläckar KAN vara cancer och bör tas om hand av läkare. Hudfärgade skin tags är kanske en annan sak men de här på bilderna ser inte ut att vara att leka med.
  • Oreos
    Nape skrev 2011-06-05 22:59:49 följande:

Ja gör det, spännande att se hur/om det funkar. Glad
  • Callistrate
    vackrastarflow skrev 2011-06-05 23:07:11 följande:
    Klart! Men det var fanimej svårt att fånga den Tog tre trådar innan det nöp till Nu... ja det känns ju lite, men det kittlas mer än att göra ont. Min sitter på ett illa valt ställe och har stört mig i många år. Jag är väldigt taggad på att få bort den

Jag har en på ryggen också som blir nästa projekt om detta lyckas... Men den måste jag få hjälp med att fånga. Är för singel för den
    Jag tyckte också att det var svårt. Fick ju göra om det idag...

Jag har flera stycken på ryggen - men vet i sjutton hur det ska gå, även jag är väldigt singel...
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?