• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Oreos

Måste bara berätta att min leverfläck på magen börjar bli svart nu.. Hoppas att den ramlar av snart. (Har ingen möjlighet att lägga upp en bild tyvärr.)

• Oreos
    Kojbe skrev 2011-06-02 17:59:35 följande:
    Nej nej givetvis inte
    Men OM det ser det minsta konstigt ut bör man låta de göra det.
    Better safe than sorry
    Oftast är det de (men inte alla) som 'kryper längs kroppen' som är farliga, dvs de man inte kan ta bort själv ändå..
    jag var och tog bort två för nån vecka sen och läkaren sa att han inte skulle skicka de på analys för han var säker på att de inte var farliga..
  • Callistrate

Northenlight: Hur går det för dig?

Jag tyckte att mitt började bli lite torrt i kanterna, men sen hände inget mer. Idag insåg jag att jag nog inte hade snört åt tillräckligt hårt, så jag drog åt ytterligare en tråd. Nu händer det grejer! Födelsemärket har blivit brunt (var ganska ljust innan) och ser även ut att ha skrumpnat ihop något. Det är lite ömt, men jag ser ju att det fungerar!

• Den allsmäktige

Jag har strypt åt ett stort äckel på sambons mage, han tycker det gör ont... Ska det vara så?

• Oreos

Nu är jag hemma igen! :) Min leverfläck 'föll av' igår, med lite hjälp.
    Den skrumpnade ihop och jag knipsade bort den mellan naglarna.

Såhär såg den ut när den var skrumpnad.

Och nu är den utåtstående delen borta, bara en liten leverfläck och ett litet sår kvar.

Hur går det med era leverfläckar?

• Callistrate
    Den allsmäktige skrev 2011-06-05 22:05:08 följande:
    Jag har strypt åt ett stort äckel på sambons mage, han tycker det gör ont... Ska det vara så?
    Min är som sagt öm sedan jag ströp den ordentligt idag. Det gör inte väldigt ont, men det känns. Det beror väl på hur känslig din sambo är Väldigt ont ska det nog inte behöva göra.
  • vackrastarflow

oj detta visste jag inte att man kan kunde göra! Ska leta fram sytråd direkt!!

• Oreos
    Den allsmäktige skrev 2011-06-05 22:05:08 följande:
    För mig kändes det ingenting efter den var strypt.. men det är säkert olika för alla.
  • Callistrate
    vackrastarflow skrev 2011-06-05 22:40:05 följande:
    oj detta visste jag inte att man kan kunde göra! Ska leta fram sytråd direkt!!
    Do it! Och håll oss sedan uppdaterade
  • Oreos
    Callistrate skrev 2011-06-05 22:32:48 följande:
    Min är som sagt öm sedan jag ströp den ordentligt idag. Det gör inte väldigt ont, men det känns. Det beror väl på hur känslig din sambo är Väldigt ont ska det nog inte behöva göra.
    Låter konstigt, min kändes inte alls.. Kanske möjligtvis liiite öm om jag nöp i den..
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?