• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Callistrate
    Björnmossa skrev 2011-06-06 14:09:37 följande:
    Nu ringt! De som står ut heter fibrom och är ofarliga. De platta heter melanom och kan vara farliga.
    Tack! Skönt att veta.
  • Björnmossa
    Callistrate skrev 2011-06-06 14:30:37 följande:
    Tack! Skönt att veta.
    Melanomen kan bukta lite men går inte att knyta en tråd runt, ska väl tilläggas. Är aningens orolig att jag är mer fingerfärdig än vetenskapen räknar med, menmen
  • vackrastarflow
    The Hermit skrev 2011-06-06 14:05:13 följande:
    Jag hade ett utsående märke på ryggen en gång som störde mig och jag knöt om det och försökte få det att ramla av. Knöt nog lite dåligt för sedan blev det en stor boll av det som hängde där ett par dagar innan den ramlade av.   Kräks
    hmm ja min har blivit en boll nu... men den gör inte ont när man rör den, tvärtom har jag ingen känsla alls där nu. Så antagligen är det så det blir?
  • lollisen

Jag har en stor jäkel precis vid tinningen, av alla ställen! Den är väl som en ärta iallafall skulle jag förklara. Går det att göra likadant då de sitter så illa samt då de är så stora??

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • The Hermit
    vackrastarflow skrev 2011-06-06 15:27:35 följande:
    hmm ja min har blivit en boll nu... men den gör inte ont när man rör den, tvärtom har jag ingen känsla alls där nu. Så antagligen är det så det blir?
    Det tog inte ont på mej heller. Men bollen var väl blodfylld antar jag, minns inte riktigt.
    lollisen skrev 2011-06-06 16:06:37 följande:
    Jag har en stor jäkel precis vid tinningen, av alla ställen! Den är väl som en ärta iallafall skulle jag förklara. Går det att göra likadant då de sitter så illa samt då de är så stora??
     Det är väl risk för mycket blod om den är stor så kanske det går att ta en bit i taget som i #91.
    Jag skulle nog göra så. Obestämd 
  • vackrastarflow
    The Hermit skrev 2011-06-06 20:14:13 följande:
    Det tog inte ont på mej heller. Men bollen var väl blodfylld antar jag, minns inte riktigt.
    lollisen skrev 2011-06-06 16:06:37 följande:
    Nu verkade tråden blivit lite för lös för jag fick känseln tillbaka... Så på med ny tråd. Nu knips det igen Men nu ger jag iaf inte upp hahaha
  • Callistrate

Min börjar se väldigt mörk, liten och skrumpen ut nu... Bara väntar på att jag ska kunna rycka bort den (ja, självklart har jag varit där och kännt efter!) Det är fortfarande lite ömt, men den sitter ganska dumt till - under armen. Jag antar att jag skaver mot den hela tiden och att det är det som gör det.

• Trasseltroll

Jag är med och provar! Skrattande Läste tråden igår innan jag skulle sova och jag var tvungen att testa på en gång... Hoppas verkligen att det funkar! Har velat bli av med mitt födelsemärke länge men inte orkat ta tag i att ringa en läkare. Dessutom sitter det på ett lite pinsamt ställe, så fungerar det här är det ju kanonersSkrattande

• Blomma80

Super tråd :) jag blev också inspirerad å knöt min i torsdags kväll och i söndags var den alldeles skrumpen å rutten så då kunde jag klippa bort den utan problem. Orkade inte vänta på att den skulle lossna av sig själv. Tänk att de var så enkelt :)

• vackrastarflow

Bara min som inte vill ge med sig

Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?